Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1747001 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9480 Gepost op: 12 januari 2019, 14:06:49 »
Van de week naar de bouwmarkt geweest voor twee peertjes en mij laten voorlichten over wat nieuwe producten.
Resultaat is dat ik de hele hut hier heb voorzien van LED Filament Lampen en dat is best een verbetering, zeker in verbruik.
Nu ben ik niet meer zo goed in rekenen maar op jaarbasis scheelt dat best Watt.  8)
ADAM    Bryston     DENON

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9481 Gepost op: 12 januari 2019, 15:05:41 »
Van de week naar de bouwmarkt geweest voor twee peertjes en mij laten voorlichten over wat nieuwe producten.
Resultaat is dat ik de hele hut hier heb voorzien van LED Filament Lampen en dat is best een verbetering, zeker in verbruik.
Nu ben ik niet meer zo goed in rekenen maar op jaarbasis scheelt dat best Watt.  8)
LED is best mooi en volop keuze. De tijd van het koude blauwe licht is gelukkig voorbij.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9482 Gepost op: 13 januari 2019, 00:39:11 »
En dan zometeen allemaal aan de klasse D versterkers...dan zijn we lekker energie zuinig bezig....weg met de klasse A versterker en ga voor een enige zuinige klasse D!   ;)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9483 Gepost op: 13 januari 2019, 11:02:37 »
En dan zometeen allemaal aan de klasse D versterkers...dan zijn we lekker energie zuinig bezig....weg met de klasse A versterker en ga voor een enige zuinige klasse D!   ;)
Niks mis met een goede klasse D versterker hoor... Maar als je toch je huis moet verwarmen, we moeten tenslotte van het gas af...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9484 Gepost op: 13 januari 2019, 11:36:39 »
Maar niet voordat alle kassen in Nederland hebben geholpen dit gas zo snel mogelijk de lucht in te brullen.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9485 Gepost op: 13 januari 2019, 14:03:25 »
Heel de wereld gaat over op gas en wij ervan af.

 ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9486 Gepost op: 16 januari 2019, 19:40:54 »
Vandaag nieuw dubbelglas gekregen in de grot.
Ik voel aan mijn water als het ingespeeld is dat het veel beterder klinkt.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9487 Gepost op: 16 januari 2019, 21:13:24 »
Heel de wereld gaat over op gas en wij ervan af.

 ;D
Inderdaad, de rest van de wereld gaat van kolen naar gas en vinden dat ze ontzettend veel doen voor het milieu. Bij ons een handje vol politieke figuren die van het gas af willen en ons in de e-auto jagen omwille de groen gedachte. Neem aan dat het goed staat op hun CV, kijk toch eens aan dit heb ik gedaan. Straks kunnen de mensen met een modaal/normaal loon mede betalen voor de e-auto's waar de rijken onder ons dan in gaan rijden. Ik kan geen e-auto betalen hoogstens een e-fiets.
Wordt tijd voor verkiezingen en verstandige kiezers. 8)
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9488 Gepost op: 16 januari 2019, 21:24:14 »
Uit onderzoek is gebleken dat geen enkele verkiezingsbelofte na 19-heel lang geleden ooit is uitgevoerd nadat men gekozen was. (Ja, die voor het bedrijfsleven wel!)

Trouwens, we gaan helemaal niet van het gas af: er worden juist weer gascentrales opnieuw opgestart (ze waren allemaal stilgelegd in Nederland) en er zijn er meer gepland. Dit omdat we heul veul stroom nodig gaan hebben.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9489 Gepost op: 16 januari 2019, 21:35:36 »
Ik zou het heel fijn vinden als we niet van het gas af moeten en niet uit de benzine/diesel auto worden gejaagd.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9490 Gepost op: 16 januari 2019, 21:52:18 »
Vergeet lpg niet, daar wil ik geen afscheid van nemen. Is ook gas trouwens  ;D

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9491 Gepost op: 16 januari 2019, 22:07:10 »
Vergeet lpg niet, daar wil ik geen afscheid van nemen. Is ook gas trouwens  ;D

Groet,
Jacco
Ik heb ooit op gas gereden. Dat was nog in de tijd dat de gasinstallatie wel eens bevroor en een blok ijs onder de motorkap zat. Ook vloog om de zoveel tijd het luchtfilter tegen de onderkant van de motorkap en moest je vlak voortijd dat je op plaats van bestemming was overschakelen op benzine anders kreeg je de auto nooit weer aan de praat. Tanken in Duitsland? vergeet het maar in die tijd. Ging je op vakantie was de halve kofferbak niet beschikbaar want daar lag de gastank in. De koppelingen om de slang aan te sluiten om te tanken gaven problemen, stond je weer in een wolk van gas als het niet goed ging. Eén auto gehad met gas dat was voldoende.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2019, 23:01:19 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9492 Gepost op: 16 januari 2019, 22:13:13 »


Trouwens, we gaan helemaal niet van het gas af: er worden juist weer gascentrales opnieuw opgestart (ze waren allemaal stilgelegd in Nederland) en er zijn er meer gepland. Dit omdat we heul veul stroom nodig gaan hebben.

Groet,
Jacco

En die gascentrales halen een rendement van 60% tegen 95% van onze HR keteltjes thuis.... tel uit je winst.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9493 Gepost op: 16 januari 2019, 22:17:46 »
Ik reed een jaar of 15 geleden ook een gaskar; Seat Toledo 20V automaat. Deze auto i.c.m. mijn toenmalige rijstijl gaf ongeveer een verbruik van 1 op 5. Zat toen ook al 17 inch onder i.c.m. een sportonderstel, dat zal ook niet hebben bijgedragen.

Ha, leuke tijd. Nostalgische gevoelens.  ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9494 Gepost op: 16 januari 2019, 22:20:12 »
Klinkt als prutswerk, renes. Ik rijd denk ik 15 jaar op lpg en ik heb nog nooit problemen gehad met G3 systemen. In de oude Benz zat een gewoon systeem en die had wat speciale aandacht nodig zo nu en dan, maar was uiteindelijk zuiniger dan wat ik nu heb. Momenteel een geavanceerd systeem (ik geloof 5de generatie) waar ik alweer jaren mee rondrij. Zou er zelfs op kunnen starten als het moet. Momenteel 46 cent per liter in België waardoor het tanken iedere keer weer een klein feestje is. Nee, dit is overall veruit het beste dat ik ken qua brandstof. Schoon, goedkoop en een mooi lopende motor.

Groet,
Jacco