Auteur Topic: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.  (gelezen 44944 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2019, 17:04:17 »
Je kunt het ook anders stellen: Als de fabrikant ook als importeur en distributeur optreedt, zou niemand zich moeten lenen om dealer van zo'n merk te willen zijn.   ;)
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 19:45:22 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #31 Gepost op: 17 maart 2019, 19:44:33 »
Linn en B&O werken volgens mij zo -  ik heb niet de idee dat het goedkoper is geworden  :)

Ik denk echt dat de prijzen van hifi te hoog zijn geworden. Dat is voor weinigen  betaalbaar.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #32 Gepost op: 31 mei 2019, 09:02:18 »
Dat laatste geldt ook voor auto's, huizen, dagelijkse boodschappen e.d. 
Dan is het keuzes maken en de jeugd vindt zijn of haar telefoon belangrijker dan een set. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #33 Gepost op: 16 juni 2019, 21:29:08 »
Op auto’s en boodschappen zit natuurlijk niet zoveel marge als op Hifi Henk. En naar hifi is niet zoveel vraag als naar huizen helaas.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2019, 15:08:59 »
Op auto’s en boodschappen zit natuurlijk niet zoveel marge als op Hifi Henk. En naar hifi is niet zoveel vraag als naar huizen helaas.

Vertel me eens iets wat ik niet weet Carl?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #35 Gepost op: 02 juli 2019, 00:16:47 »
Toch nog even de discussie lezen Henk. Mijn punt is dat high end  te duur wordt mede doordat er teveel mensen aan moeten verdienen. Knip een schakel uit de productieketen dan worden de kosten lager en het produkt beter betaalbaar. Zo is  Hanze Hifi importeur en distributeur van LFD versterkers. Ik betwijfel of je ze ergens anders dan bij hun kan krijgen. Herman van Dungen produceerde, importeerde en distribueerde op een bepaald moment zelfs Prima Luna versterkers.

Een extreem voorbeeld is mijn Pass Kloon. Koop je een originele Pass phono dan kost die 4000/5000 euro. Mijn nabouw is in zeer kleine serie gemaakt heeft een heel stuk minder gekost. Er zijn genoeg van die modellen waar geen rechten meer op zitten en waar kwalitatief nauwelijks aan te verbeteren is. Bijkomend voordeel is, dat je op maat aan wensen kan voldoen. Op deze wijze wordt High End niet alleen beter betaalbaar maar weer een ambacht.

Persoonlijk verwacht ik dat we op meer gebieden die kant op gaan. Zo heeft mijn dochter onlangs een deel van een koe gekocht. Daar zit meneer AH ook niet meer tussen.  Zo kochten wij 25 jaar lang een groentepakket van twee boerinnen uit Groesbeek. Onze keuken is op maat door een professionele timmerman gemaakt van watervast Multiplex. Dit model hadden we nergens zo kunnen kopen want geheel op de ruimte toegeschreven.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2019, 00:35:52 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #36 Gepost op: 02 juli 2019, 12:48:59 »
Ik ken de discussie.  ;)

LFD en PrimaLuna worden natuurlijk voor een bepaalde prijs op de markt gebracht en zijn m.i. niet specifiek goedkoper.  Vandaar mijn opmerking; zie reactie 30.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #37 Gepost op: 02 juli 2019, 13:10:40 »
Ik ken de discussie.  ;)

LFD en PrimaLuna worden natuurlijk voor een bepaalde prijs op de markt gebracht en zijn m.i. niet specifiek goedkoper.  Vandaar mijn opmerking; zie reactie 30.

Ik naar 30.....zijn ze daar aan het proosten,thats all >:(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #38 Gepost op: 02 juli 2019, 16:21:24 »
Ik ken de discussie.  ;)

LFD en PrimaLuna worden natuurlijk voor een bepaalde prijs op de markt gebracht en zijn m.i. niet specifiek goedkoper.  Vandaar mijn opmerking; zie reactie 30.

Ik naar 30.....zijn ze daar aan het proosten,thats all >:(
Bram, ik denk dat je er wat naast zit.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wageningen: KlankBeeld Hifi & Video.
« Reactie #39 Gepost op: 10 november 2019, 15:42:56 »
Piet is er afgelopen jaar mee opgehouden en hij is met een welverdiend pensioen gegaan.