Auteur Topic: Hififreaks.nl muziekdag(en).  (gelezen 25389 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Gepost op: 03 maart 2013, 08:14:45 »
In navolging van de gezellige dag van gisteren en de wens een muziekdag(of dagen) te organiseren een paar vragen:

-De te kiezen dag?
-In het voor- en najaar een keer?
-Beluisteren met eigen apparatuur of
-Importeur/dealer uitnodigen een paar speakers of een set ter beschikking te stellen?

Ik zal vast nog iets vergeten, maar jullie vullen het lijstje vast wel aan.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2013, 08:28:51 »
Goedemorgen,

Wellicht een idee van halfom? Een keer importeur en een keer een set samengesteld uit delen welke samengesteld en beschikbaar gesteld door leden. 1 Set en dus niet meerdere opties.
Het laatste heeft wel wat voetjes in de aarde m.b.t. peilingen,maar maakt het deste interessanter voor de deelnemers.
Uiteraard dient er paal en perk gesteld te worden m.b.t. keuzevrijheid enaanbod.

Groet,Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2013, 08:44:31 »
Dat wordt dan een overvolle dag waarbij m.i. beide initiatieven elkaar bijten.
Ik verwacht dat de animo dermate groot is dat het een volle dag zal zijn, waarbij werken aan je sociale contacten een vast, tijdrovend en gezellig onderdeel zal zijn.

De wens die uitgesproken is was een muziekdag. 
Vandaar dat ik dit draadje geopend heb.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2013, 08:49:10 »
Dag:              Zaterdag, voor iedereen aanvaardbaar
Voor- najaar: Voorjaar, najaar duurt wel heel lang. Voorjaar en najaar nog beter.
Set:               Maakt niet uit. Via een importeur is wel gemakkelijk. Geen keuzemogelijkheid, anders gaat er       
                     teveel tijd verloren met gedoe wat mogelijk beter is. Of anders 2 sets en laat de keuze over aan
                     diegene die muziek ten gehore brengt.

Ervaringen uit het verleden laat zien dat 1 set genoeg is. Er wordt zowiezo beter geluisterd op muziekdagen dan op vergelijkdagen. De verrassing welke muziek gedraaid wordt is groter en dus interessanter. Het is ook interessant om te horen en te zien welke muziek bij welke persoon.
Vergis je niet in de tijdsduur van zo'n dag. Zeg 16 personen x max. 15 min = 4 uur luisteren. Daar komt nog pauze bij, praten enz, enz. Die 15 min = wissel + praatje + muziek. Het loopt altijd uit.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2013, 08:56:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2013, 08:56:02 »
Hallo,

Even voor de duidelijkheid;

Ik spreek in feite over muziekdagen daar de animo groot leek te zijn en doel dus ook op één set.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2013, 09:14:20 »
De muziekdag waar ik geweest ben was erg gezellig. Wat het toch iets minder interessant maakte (voor mij althans) was dat als je tien mensen uitnodigt hun favoriete muziek te laten horen en er ook iets bij te laten vertellen, dat je dan tien leuke verhalen krijgt,  maar dat het grootste deel van de muziek niet jouw smaak is. Zoals JohnK het over borrelnootjesmuziek had, over het vergelijk gisteren, waar ik me overigens wel in kan vinden ;). Kortom, het zou voor mij wel een meerwaarde moeten hebben boven bij wijze van spreken tien willekeurige youtube muziekfilmpjes met een enthousias verhaal erbij. Hoe dat zou moeten, weet ik nog niet. Je kunt misschien selecteren op globale muzieksmaak (klassiek, jazz, rock, easy listening, singer-songwriter, orgel, borrelnootjes) of daarvoor enkele 'blokken' op zo'n dag reserveren, misschien kun je ook twee verschillende dagen houden en dan splitsen. Ik noem maar wat.

Maar dat doet natuurlijk niets af aan het sociale aspect.

Beunky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2013, 09:38:42 »
Ook wel leuk om een importeur te vragen die bijvoorbeeld een streaming oplossing kan demonstreren, dan combineer je dat met een muziekdag in het voorjaar.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #7 Gepost op: 03 maart 2013, 10:47:00 »
Mijn voorkeur gaat uit naar een pure muziekdag.
Als we naar muziek gaan luisteren dan moeten we ons niet druk maken om techniek.
Het is al gebleken dat CD spelers, versterkers en kabels geen tot minimaal  verschil maken.
Luidsprekers zitten ook al heel dicht bij elkaar . Dicht genoeg bij elkaar om geen enorme discussies te gaan voeren wat er nou moet komen spelen. De ruimte waar alles in staat te spelen heeft de meeste invloed.

Om het misschien voor de meer techniek geinteresserden spannender te maken kan misschien een importeur worden uitgenodigd om een mooie set samen te stellen en te demonstreren.
En als we allemaal thuis twee niet al te lange stukken uitzoeken en meenemen en daarover vertellen waarom we dat mooi vinden dan denk ik dat we een mooie dag kunnen maken.
Het is denk ik wel van heel groot belang dat we absoluut geen waardeoordeel aan elkaars muziekvoorkeur hangen. Niemand moet zich beter voelen of schamen omdat hij / zij bepaalde muziek mooi vindt.  je kunt er met elkaar wel over praten en je afvragen waarom iemand die muziek mooi vindt of juist niet.

Marcel Dali

 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2013, 11:30:10 »
Gewoon lekker muziek draaien. Eigen set, van een importeur...allemaal goed. Er zal altijd muziek tussen zitten die ik niet leuk vind, maar dan heb ik in ieder geval mijn eigen muziek die ik wel leuk vind.

Voor- en najaar. Prima.

Ohh...wat ben ik toch makkelijk. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #9 Gepost op: 03 maart 2013, 13:01:30 »
We kunnen ook gaan doen wat we altijd doen, wat het programma ook is en de afspraken zijn. Met elkaar praten en op de achtergrond is muziek te horen. ;)
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #10 Gepost op: 03 maart 2013, 13:42:29 »
Zoals altijd met een luister dan wel muziek dag.... We zijn als mens allemaal verschillend.....En je kunt nooit!! Iedereen qua muziek keuze of setup van welke importeur dan ook, het naar de zin maken op zo'n dag.... Waar het wel om gaat mocht je zo'n dag willen organiseren is wederzijds respect.. tijdens een vergelijk zijn een aantal nummers gekozen.... die de verschillen die er zijn in ieder geval beter zouden kunnen laten horen, (om dat deze nummers bijvoorbeeld een bepaald soort bass,mid of hoog met alles wat daar tussen zit hebben die eruit springt.) Op het moment dat je een dag zoals de voor gestelde organiseert, gaat het dus niet meer om de apparatuur en de verschillen, maar om het persoon "achter" de muziek en eventueel met het verhaal waarom.. Ik sta zeker open voor zo'n dag en mocht ik kunnen zal ik er zeker zijn.

Richard
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #11 Gepost op: 03 maart 2013, 15:35:51 »
Ik sluit mij helemaal aan bij Richard en Hans! Voorjaar en najaar is allemaal prima wat mij betreft. Ik kijk uit naar de officiële aankondiging van deze bijeenkomst.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #12 Gepost op: 03 maart 2013, 15:45:17 »
Nou doe maar voorjaar! Lekker snel weer  :D

Zo'n muziekdag is neem ik aan bedoel om voornamelijk te relaxen en nieuwe muziek te leren kennen toch? Laten we het op zo'n dag gewoon bij 2 eigen sets houden zodat de nadruk op de muziek gelegd word. Dus gaarne kwaliteit luidsprekers die ook in het laag goed presteren.......
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #13 Gepost op: 03 maart 2013, 16:30:18 »
Tja,

Luidsprekers die in het laag goed presteren. Subjectief qua beleving en afhankelijk van voorkeur. Zoveel is gisteren wel duidelijk geworden.

Ik, en daar gaan we dus, vind het laag van m'n Avalons van goede kwaliteit. Het is echter beperkt en gaat niet lekker diep.
Het laag van m'n oude Master Slam was ook goed, althans op de speelzolder, maar wel beduidend anders.

Snapt u?

Gewoon een systeem gekozen door de organisatoren?
Ja ja, daarstraks typte ik wat anders.... ::)

Vriendelijke groet, Mark

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: Hififreaks.nl muziekdag(en).
« Reactie #14 Gepost op: 03 maart 2013, 16:40:14 »
Tuurlijk daar heb je wel gelijk in, maar ik bedoel eigenlijk ik wil grote vloerstaanders!  :yeah:
Die ontworpen zijn om een goed laag te kunnen neerzetten of je het mooi vind klinken is idd persoonlijk
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton