Auteur Topic: Zo mooi!!!  (gelezen 44000 keer)

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #90 Gepost op: 23 november 2014, 15:35:22 »
Die stands: da's gewoon kunst!
[/quote]

Zeker, en ook het uiterst artistieke prijskaartje van €14.500,-  :think:  En dan moet er nog een versterker aan ook........


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #91 Gepost op: 23 november 2014, 15:52:44 »
Zonder kabels ziet het er mooi uit. Maar als je dezelfde set neerzet met kabels erin dan is het ineens super lelijk. Waarom niet een kabelvoering door de stand heen. Ik snap dat niet... Dan kun je het super mooi wegwerken en hoef je alleen de kabel vanaf de achterkant/onderkant van de stand weg te werken.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #92 Gepost op: 26 november 2014, 16:34:18 »
Ik heb deze jongens twee keer in mijn leven mogen beluisteren en ze zijn nog steeds een referentie voor mij !

Building a New Music Room Part 6

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #93 Gepost op: 26 november 2014, 18:46:43 »
Ik ook, te Amsterdam bij de koper van mijn Krell KSA 50s. Beroerde akoestiek in een erg krappe kamer, klinken deed het; Als een natte krant.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #94 Gepost op: 26 november 2014, 19:31:40 »
Ik ook, te Amsterdam bij de koper van mijn Krell KSA 50s. Beroerde akoestiek in een erg krappe kamer, klinken deed het; Als een natte krant.

Groet, Mark
Voor zover mij bekend is zijn deze Infinity Reference luidsprekers, die destijds per paar f. 160.000,00 kostten, nooit in Nederland verkocht, maar dat zou ik wel na kunnen vragen bij Bert (de importeur in die tijd). Tja, het systeem kan nog zo goed zijn, maar als de akoestiek niet deugt gaat ook zo'n systeem roemloos ten onder.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2014, 19:54:57 door Audiofreak »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #95 Gepost op: 26 november 2014, 19:36:32 »
Dat zegt natuurlijk niets, mogelijk was het een slag kleiner? Ik ben niet zo best bekend met de Infinity line-up.

Ik meen dat deze man ze uit Duitsland of Zwitserland had laten komen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #96 Gepost op: 26 november 2014, 20:48:01 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

ze zijn wel in duitsland geweest o.a munster in de jr 80 ,ben er nog geweest met broer nol,kan me niet meer herinneren

hoe ze klonken maar het waren grote boy's en niet voor een normale kamer geschikt. :neenee: :neenee:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #97 Gepost op: 26 november 2014, 20:52:12 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

Natuurlijk wel Bram.  Ze hebben o.a. jaren op een steenworp afstand van je gestaan.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #98 Gepost op: 26 november 2014, 21:24:57 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

ze zijn wel in duitsland geweest o.a munster in de jr 80 ,ben er nog geweest met broer nol,kan me niet meer herinneren

hoe ze klonken maar het waren grote boy's en niet voor een normale kamer geschikt. :neenee: :neenee:
De Infinity IRS zijn wel terdege in Nederland geweest en om precies te zijn was dat in Nieuwegein in de luisterruimte van de toenmalige importeur Bert Bazuin van Audiac. Ik heb destijds een uitnodiging gehad om ze bij hem te komen beluisteren en kan mij dit indrukwekkende systeem nog als de dag van gisteren herinneren. Later heb ik ze nog op één van de Firato's gehoord.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #99 Gepost op: 26 november 2014, 21:31:25 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

ze zijn wel in duitsland geweest o.a munster in de jr 80 ,ben er nog geweest met broer nol,kan me niet meer herinneren

hoe ze klonken maar het waren grote boy's en niet voor een normale kamer geschikt. :neenee: :neenee:

Bij Dieren of Doesburg stond niet al te lang geleden (ik gok 1 jaar geleden) nog een set te koop.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #100 Gepost op: 26 november 2014, 21:36:09 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

ze zijn wel in duitsland geweest o.a munster in de jr 80 ,ben er nog geweest met broer nol,kan me niet meer herinneren

hoe ze klonken maar het waren grote boy's en niet voor een normale kamer geschikt. :neenee: :neenee:

Bij Dieren of Doesburg stond niet al te lang geleden (ik gok 1 jaar geleden) nog een set te koop.
Was dat toevallig niet een kleiner systeem ?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #101 Gepost op: 26 november 2014, 21:42:24 »


Infinity Reference Standard

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #102 Gepost op: 26 november 2014, 21:46:12 »

De irs van infinity zijn bij mijn weten nooit in nl geweest,wel de kleine broers.

ze zijn wel in duitsland geweest o.a munster in de jr 80 ,ben er nog geweest met broer nol,kan me niet meer herinneren

hoe ze klonken maar het waren grote boy's en niet voor een normale kamer geschikt. :neenee: :neenee:

Bij Dieren of Doesburg stond niet al te lang geleden (ik gok 1 jaar geleden) nog een set te koop.
Was dat toevallig niet een kleiner systeem ?

Ik ben er vrij zeker van dat hij de 6 x 12" bass towers had. Dat had toch alleen de IRS? De RS1 lijkt erop maar heeft (dacht ik) kleinere woofers.. 100% zeker ben ik niet
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #103 Gepost op: 26 november 2014, 21:47:51 »


Infinity Reference Standard

Smaken verschillen (gelukkig)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zo mooi!!!
« Reactie #104 Gepost op: 26 november 2014, 22:26:36 »


Infinity Reference Standard

Smaken verschillen (gelukkig)
Hoe bedoel je Richard ?