Auteur Topic: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen  (gelezen 4941 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Gepost op: 24 februari 2013, 13:55:28 »
Sinds gisteren zijn mijn Cyburg Needles (Tangband W3-871B) verplaatst naar de luisterruimte en aangesloten op een Sony TA-FE520R versterker van 2x 100watt. De reden hiervoor was dat de buizenversterker, waar ze eerst op aangesloten waren, helemaal dichtliep als het volume wat verder open ging en dat er totaal geen laagweergave aanwezig was.

Het begint er nu steeds meer op te lijken dat er iets aan de hand is met de Needles, want ook de Sony schiet in protection-mode zodra het volume maar iets verder opengezet wordt (zlefs nog voor de "kwart-voor"-positie van de volumeknop). Eerst dacht ik dat het wellicht de TA-FE520R was, dus gelijk de Sony TA-FE510R (2x 60watt) van stal gehaald. Deze doet precies hetzelfde. Bij een iets hoger volume direct in protection-mode.

Alle kabels heb ik uiteraard gecheckt, een ander setje gebruikt, maar het probleem blijft.

Verdere info

- Er klinkt geen brom in de luidsprekers
- Luidsprekers afzonderlijk aangesloten gehad. Ook met één aangesloten luidspreker doet het probleem zich voor. (zowel met de linker als rechter luidspreker)
- Op laag volume klinken ze prima en zijn alle toonhoogtes goed vertegenwoordigd.
- geen stemvervorming

Voor de zekerheid nog even de onderdelen welke in de Needles zitten en het bouwschema.





Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn? Ik snap het namelijk even niet meer  :think:  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 130
    • www.synergyacoustics.nl
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2013, 17:47:06 »
Is het filter correct opgebouwd en aangesloten?

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2013, 18:17:54 »
Is het filter correct opgebouwd en aangesloten?

Ze hebben ruim een jaar prima gespeeld alvorens dit probleem zit voordoet.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

ChromeMaximaII

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2013, 20:18:12 »
Hmm, zou er een sluiting in de spreekspoel zitten?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2013, 20:38:29 »
Ja, inderdaad: hoe zit het met de DC weerstand van het geheel?

Groet,
Jacco

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2013, 22:37:03 »
Bedankt voor de tips heren! Helaas moet ik op technisch gebied afhaken bij DC en weerstand. Sluiting begrijp ik dan nog net.... 😄

Hopelijk kan er iemand naar kijken tijdens de meeting van 20 april bij mij thuis.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2013, 22:38:11 »
Stelt niet veel meer voor dan het meten van weerstand met een multimeter. Moet je die wel hebben natuurlijk  ;D

Groet,
Jacco

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2013, 22:43:47 »
Volgens mij kwam de tovenaar Jerry toch ook die wil er bast wel even
een blik op werpen....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2013, 07:21:31 »
Stelt niet veel meer voor dan het meten van weerstand met een multimeter. Moet je die wel hebben natuurlijk  ;D

Groet,
Jacco

Die heb ik helaas niet.  ;D Als ik hem wel zou hebben had ik er ook niet veel aan gehad, want ik heb geen een idee hoe zo'n ding afgelezen moet worden.  :P
Zoals Richard al zegt, even geduld hebben tot er iemand langskomt die dit wel snapt.  ;)

Wat ik overigens wel gek blijf vinden is dat het met beide Needles gebeurt. Mijn boeren verstand zegt dat er dan ook in beide een probleem moet zitten.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

niemand

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 472
Re: Cyburg Needles: Laat versterkers clippen
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2013, 10:30:15 »
en dat is heel raar .
Het staat hier voor mezelf allemaal heel best zo er zal niet veel meer veranderen denk ik zo ik ben tevreden