Auteur Topic: Qobuz  (gelezen 8320 keer)

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Qobuz
« Gepost op: 21 februari 2013, 20:20:25 »
Hoeveel Belgen op dit forum maken al gebruik van de streaming dienst Qobuz, waarschijnlijk de enige die streamt in Flac?
Ik weet niet of deze dienst in Nederland al beschikbaar is?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Qobuz
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2013, 20:45:42 »
http://www.hifi.nl/artikel/19526/Qobuz-high-end-streaming-op-New-Music.html

Volgens dit artikel is de dienst in maart ook beschikbaar in Nederland.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Qobuz
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2013, 20:50:49 »
Ik gebruik Qobuz nu al iets meer dan een jaar met veel plezier. Ik raad het één ieder aan, ook al kost het zo'n 29 Euro per maand. Het aanbod is gigantisch en zo goed als alles in flac.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Qobuz
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2013, 20:42:44 »
Ik gebruik Qobuz nu al iets meer dan een jaar met veel plezier. Ik raad het één ieder aan, ook al kost het zo'n 29 Euro per maand. Het aanbod is gigantisch en zo goed als alles in flac.

Dat klinkt geweldig. Ik ga dat zeker in maart proberen. Is het aanbod zo uitgebreid als Spotify?

En is er een Squeezebox Touch plugin?
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2013, 21:25:13 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Qobuz
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2013, 23:33:21 »
Het muziekaanbod is zeer ruim, ik denk dat er nu zo'n 12000000 nummers zijn, waaronder tal van audiofiele labels. Het goede nieuws is dat er inderdaad een squeezebox plugin en een heel goede zelfs!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Qobuz
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2013, 09:40:23 »
Het muziekaanbod is zeer ruim, ik denk dat er nu zo'n 12000000 nummers zijn, waaronder tal van audiofiele labels. Het goede nieuws is dat er inderdaad een squeezebox plugin en een heel goede zelfs!

Als je dat abbonnement van 29 euro neemt kan je onbeperkt FLAC ++ streamen toch? Wil je het album kopen datn betaal je een meerprijs?
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2013, 11:39:52 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Qobuz
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2013, 10:37:54 »
Je kan voor 29 euro onbeperkt flac 16/44,1 streamen. Hi-res is volgens Qobuz technisch nog niet helemaal mogelijk, maar wordt wel voorzien in de toekomst. Je kan de muziek inderdaad tegen een goede prijs aankopen indien gewenst. De prijzen liggen gemiddeld rond de 12 euro voor gewoon cd en rond de 16 euro voor hi-res. Het aanbod Hi-res is zeer groot.  Je kan ook zeer makkelijk afspeellijsten maken en je favoriete zangers/groepen opslaan. Er worden ook regelmatig goede kortingen gegeven op aankoop van muziek.
Het moet wel gezegd, dat het aanbod Nederlandstalig en Vlaamse muziek nu nog eerder beperkt is.
Ik ben er alleszins heel blij mij, want het maakt dat je veel nieuwe muziek leert kennen. En wat heb je tegenwoordig nog voor 29 euro, een avondje stappen kost al gauw een pak meer en in het ergste geval hou je er hoofdpijn aan over  ;)
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Qobuz
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2013, 11:42:33 »
Je kan voor 29 euro onbeperkt flac 16/44,1 streamen. Hi-res is volgens Qobuz technisch nog niet helemaal mogelijk, maar wordt wel voorzien in de toekomst. Je kan de muziek inderdaad tegen een goede prijs aankopen indien gewenst. De prijzen liggen gemiddeld rond de 12 euro voor gewoon cd en rond de 16 euro voor hi-res. Het aanbod Hi-res is zeer groot.  Je kan ook zeer makkelijk afspeellijsten maken en je favoriete zangers/groepen opslaan. Er worden ook regelmatig goede kortingen gegeven op aankoop van muziek.
Het moet wel gezegd, dat het aanbod Nederlandstalig en Vlaamse muziek nu nog eerder beperkt is.
Ik ben er alleszins heel blij mij, want het maakt dat je veel nieuwe muziek leert kennen. En wat heb je tegenwoordig nog voor 29 euro, een avondje stappen kost al gauw een pak meer en in het ergste geval hou je er hoofdpijn aan over  ;)

thx voor de info.

Ik zit hier echt op te wachten. Ik heb vorig jaar toch nog wat albums gekocht omdat ik het idee had dat ik via spotify niet alles eruit haalde. Dat blijkt in de praktijk toch mee te vallen.
Over mijn smaak valt te twisten

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Qobuz
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2013, 12:43:40 »
de dienst lijkt nog steeds niet beschikbaar in nederland...?

update:

http://www.hifi.nl/artikel/20416/Qobuz-in-augustus/september-in-Nederland.html
« Laatst bewerkt op: 08 april 2013, 10:45:58 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Qobuz
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2013, 20:12:10 »
Inmiddels wel.......Al maak er geen gebruik van...... ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal