Auteur Topic: Cyburg Needle Zelfbouwen  (gelezen 252165 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #30 Gepost op: 21 februari 2013, 17:56:05 »
Goed werk Richard! Lekker voortvarend bezig zo!  :yeah:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2013, 18:27:13 »
Goed werk Richard! Lekker voortvarend bezig zo!  :yeah:


over voortvarend gesproken..... hierna misschien een kano bouwen......? :)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2013, 18:29:00 »
Goed werk Richard! Lekker voortvarend bezig zo!  :yeah:


over voortvarend gesproken..... hierna misschien een kano bouwen......? :)

Dan maak ik wel twee peddels! Deal?!  :angel:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2013, 18:29:58 »
hahahaahaha is goed een twee persoons kano dus
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2013, 18:37:42 »
Mooi begin Richard. 

Ik heb ook nog zo'n projectje.   ::)   en mezelf opgelegd het dit jaar af te ronden.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2013, 18:42:22 »
Mooi begin Richard. 

Ik heb ook nog zo'n projectje.   ::)   en mezelf opgelegd het dit jaar af te ronden.



gaaf :) Ziet er appart uit! Ik neem aan dat de poorten boven en beneden voor een soort van afstraling moeten zorgen?

Als mij dit goed af gaat......Dan ga ik me misschien ook wel eens, aan wat "spannenders" wagen.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2013, 19:16:35 »
Een goed begin met goed gereedschap is het halve werk :)

Meten is weten hebben ze me ooit bij een cursus geometrische meettechnieken geleerd. ;) Maar daar ging het om µm (duizendsten) micrometer,micron.... hoe je het noemen wilt. (Ben geslaagd trouwens)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2013, 21:03:36 »
De eerste is voor zover mogelijk klaar. Met een beetje geluk is de bestelde elektronica morgen binnen en anders begin volgende week....Morgen gaan we ze schuren en van grondverf voorzien. Als iemand nog een goede tip heeft hoe ik die gezaagde kanten,dus super zuigende delen MDF het beste kan voor behandelen hoor ik het graag.


Hier staat ze even naast haar grote zus :D


Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2013, 07:26:21 »
Dat is inderdaad nog lastig. Mijn schoonvader had mij de tip gegeven op het met een steeds fijnere korrel te schuren, zodat de zaagkanten ook een gladde structuur krijgen. Om de naden tussen de zaagdelen weg te werken raadde hij mij vloeibaar hout aan. Goed opzetten, laten drogen en met korrel 400 gladschuren. Er is vloeibaar hout in onbehandeld MDF kleur te krijgen. Vervolgens de kasten minimaal 4x gronden met speciale MDF-grondverf en tussen de lagen opschuren met korrel 250. Het goed laten drogen van de grondlagen geeft een optimaal resultaat (= minimaal 24 uur).

Het aflakken in kleur heb ik gedaan met een speciale lakroller. Uiteindelijk 5 lagen, met tussen elke laag 24 uur droogtijd en heel lichtjes opschuren. Als laatste twee maal afgelakt met hoogglans blanke autolak van Motip.



#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2013, 10:19:51 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het zo doen, als ik ze helemaal zou spuiten met motip (behalve duurder uit zijn) ik heb zelf het idee dat het meer dan goed is gelukt met het tafelblad
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

pieter

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 77
  • Wat een hobby!!!!
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2013, 13:18:31 »
De eerste is voor zover mogelijk klaar. Met een beetje geluk is de bestelde elektronica morgen binnen en anders begin volgende week....Morgen gaan we ze schuren en van grondverf voorzien. Als iemand nog een goede tip heeft hoe ik die gezaagde kanten,dus super zuigende delen MDF het beste kan voor behandelen hoor ik het graag.


Hier staat ze even naast haar grote zus :D



De kopse kanten van het mdf kun je het beste met verdunde houtlijm insmeren en laten drogen. Dan ben je van het opzuigen van de lak af.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2013, 14:22:59 »
Was ook al een gedachte van mij....... En is niet overdadig maar wel gedaan.....Even een korte update... Ik dacht, dat ik alles super super glad had geschuurd zodat de overgang van de kopse en zijkant niet zichtbaar zou zijn......helaas dus gedeeltelijk wel. Dit zie je na het aanbrengen van de eerste laag grondverf waardoor alles één egale kleur krijgt en veel beter opvalt....... Dit verschil is heel miniem dus misschien dat het ook wel wegvalt na een x aantal lagen grondverf en aflak. Ik heb van de verfboer in Hoogeveen de tip meegekregen om een grondverf eigenlijk voor kunstof geschikte toepassingen te gebruiken dit omdat de vezels van het MDF dan minder "opentrekken" En omdat deze eigenlijk niet veel duurder was dan de MDF grondverf (die overigens op waterbasis is?) Heb ik voor de kunstof grondverf gekozen.....En ik moet zeggen dat het lekker weg smeerde ;D

De uiteindelijke kleur zal een rode tint zijn die tussen onze keuken kleur, eetkamerstoelen en het rood in ons schilderij zit.


Nu moet ik 16 uur geduld hebben dus morgen de tweede laag......Ik heb geen haast 8)

« Laatst bewerkt op: 22 februari 2013, 14:46:49 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #42 Gepost op: 22 februari 2013, 14:40:21 »
Seht sehr gut aus Herr Richard! Keurig hoor.  ;) ;D

Ben benieuwd hoe ze uit zullen komen in het rood.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #43 Gepost op: 22 februari 2013, 17:50:29 »
Ziet er al goed uit.
Haastige spoed is zelden goed dus neem de tijd,dat zal het uiteindelijke resultaat tengoede komen.
Raad van iemand die vind dat het niet vlug genoeg kan gaan als hijzelf iets in elkaar flanst ??? :)
I love vintage.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #44 Gepost op: 22 februari 2013, 17:53:11 »
De eerste is voor zover mogelijk klaar. Met een beetje geluk is de bestelde elektronica morgen binnen en anders begin volgende week....Morgen gaan we ze schuren en van grondverf voorzien. Als iemand nog een goede tip heeft hoe ik die gezaagde kanten,dus super zuigende delen MDF het beste kan voor behandelen hoor ik het graag.


Hier staat ze even naast haar grote zus :D





De kopse kanten van het mdf kun je het beste met verdunde houtlijm insmeren en laten drogen. Dan ben je van het opzuigen van de lak af.
Waarmee houtlijm te verdunnen?
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2013, 22:21:51 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200