Auteur Topic: Cyburg Needle Zelfbouwen  (gelezen 252174 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2013, 13:05:40 »
Dat maakt het allemaal een heel stuk duidelijker!  :yeah: (ben me nu in mijn hoofd aan het voorstellen hoe het ontwerp eruit zou zien als ie in een rioolbuis zou zitten met een grotere of meerdere drivers)

Groet,
Jacco

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2013, 13:14:40 »
Dat maakt het allemaal een heel stuk duidelijker!  :yeah: (ben me nu in mijn hoofd aan het voorstellen hoe het ontwerp eruit zou zien als ie in een rioolbuis zou zitten met een grotere of meerdere drivers)

Groet,
Jacco

Dat zou best nog wel eens een serieus klinkend en uniek ogend geheel kunnen worden  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2013, 14:30:28 »
Dat maakt het allemaal een heel stuk duidelijker!  :yeah: (ben me nu in mijn hoofd aan het voorstellen hoe het ontwerp eruit zou zien als ie in een rioolbuis zou zitten met een grotere of meerdere drivers)

Groet,
Jacco

Dat gaat een apart geheel worden ik heb nog wel een pot PU lijm voor je
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2013, 14:50:21 »
Het hout is besteld zo ook de benodige elektronica speakertjes (Visaton FR8).......nu nog een aantal extra lijmklemmen (lenen) en een pot houtlijm, en we kunnen als de boel binnen is aan de slag. Ik heb de FR8 uiteindelijk gekozen omdat deze te leveren waren door de plaatselijke winkel waar ik regelmatig kom. De FR10 pas niet in het ontwerp wat o8-Carni-8o heeft geplaatst deze gaat namelijk uit van 10cm zie tekening en de buiten kant van de FR10 is al 10cm en dat gaat dus niet passen ;)
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2013, 14:57:47 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2013, 15:13:00 »
Het hout is besteld zo ook de benodige elektronica speakertjes (Visaton FR8).......nu nog een aantal extra lijmklemmen (lenen) en een pot houtlijm, en we kunnen als de boel binnen is aan de slag. Ik heb de FR8 uiteindelijk gekozen omdat deze te leveren waren door de plaatselijke winkel waar ik regelmatig kom. De FR10 pas niet in het ontwerp wat o8-Carni-8o heeft geplaatst deze gaat namelijk uit van 10cm zie tekening en de buiten kant van de FR10 is al 10cm en dat gaat dus niet passen ;)


Nice! Veel knutselplezier!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2013, 15:34:00 »


Yamaha NX-E400,
Cyburg Needle Visaton FR10 en
Cyburg Needle Omnes Audio BB3.01.
(v.l.n.r.)

Met name die laatste klinkt erg goed.

Beste Hififreak,

Als ik besluit de Cyburg Needle Omnes Audio BB3.01. te plaatsen (komt hier ook nog een filter bij of is dit ook zo 1 op 1 van speaker terminal tot aan luidspreker) want als ik het goed lees is dit bij de visatons namelijk een rechtstreekse verbinding van speakerterminal aansluiting tot aan de speaker zonder filter.
Klopt.  De mijne met Visaton FR10-unit heeft ook wat filtering.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2013, 15:41:55 »
Lijkt mij een leuk project.
Succes Richard.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2013, 15:55:46 »
Lijkt mij een leuk project.
Succes Richard.

Zoals wel vaker door mij gezegd hier op het forum houd ik van simplistisch. En in eerste instantie sprak mij het formaat en design dan ook heel erg aan, en toen ik ook nog zo her en der las dat ze ...... ook nog eens eens hele aangenaam geluidsbeeld weten neer zetten werd ik nog nieuwsgieriger en heb de stap genomen om ze maar eens te gaan maken
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2013, 18:52:52 »
Richard,

Het zijn gewoon hele bijzondere speakertjes waar doorgaans de meeste mensen hun neus voor op halen.  Zelfbouw-één unit, het spreekt niet tot de verbeelding maar vraag het maar aan Mister T.   :)

Ik heb zer menigmaal beluisterd en kan je dingen laten horen waarvan je van je stoel valt.

08-Carni-80 heeft het leuk alsvolgt omschreven:

Verrassing uit onverwachte hoek
"Hebben jullie wel eens breedbanders gehoord?" vraagt Freak terwijl hij de machtige Bryston combinatie in ruststand zet. Wij beiden reageren ontkennend. Binnen een oogwenk zitten we weer andersom en plaatst Freak zijn geliefde TA-FE370 en CDP-X270 combinatie voor ons. De yamaha's maken ruimte voor een paar onafgewerkte MDF-zuiltjes waarin een enkele 4" driver gemonteerd zit. Mijn wederhelft kijkt mij aan en zegt "Dat zal vast wel klinken als die twee plastic Sony bakjes die je van de week voor €4,- bij de kringloop hebt gekocht" Wijselijk houd ik mijn mond, wetende dat Freak waarschijnlijk weer een verrassing voor ons in petto heeft. Voor de volledigheid legt Freak nog een rubber blokje onder de zuiltjes, zodat ze nu een paar graden achterover hellen. De Cd gaat in de lade en dan...... niets. Even vlug wat verse batterijen in de afstandsbediening  en ook dat probleem is weer verholpen  Lachuh. Twee tellen laten zitten we met stomheid geslagen te luisteren naar de klanken voorgebracht door deze combinatie. "Hoe kan dat toch?" hoor ik mijzelf denken. Wat een goed geluid produceren die dingen zeg. Het laag komt overal vandaan, maar voor mijn gevoel vooral van achteren. De stemmen zijn kristalhelder en het midden/hoog segment loopt maar iets achter ten opzichte van de Adam's. En dat uit een enkel drivertje van 4"  Waanzinig!

Mijmeringen
Freak ziet mij denken en zegt doodleuk. "Die witte zuiltjes daar, dat zijn 3". "Kom maar op", reageer ik, wetende dat er alweer een verrassing aan zit te komen. En ja hoor, Ook dit klinkt weer als een klokje. Ook hier beluisteren we weer een bonte verzameling van muziekstukken. Eens te meer besef ik mij hoe leuk onze hobby toch eigenlijk is. Het laatste jaar heb ik mij meermaals laten verleiden tot de aanschaf van een nieuw en in mijn ogen beter component  Rollende ogen. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het zijn de kleine zaken die er toe doen. Freak geniet zichtbaar van onze ervaringen en wij genieten van de muziek. Audiofiel worden/zijn gaat verder dan het steeds groter (lees: duurder) maken van je stapel apparatuur. Het is de beleving. Niets meer, niets minder. Een beleving creëer je niet, die ervaar je. Deze stelling gaat zeker op voor onzer HifiFreak. De passie zit in zijn poriën en één van zijn kwaliteiten is dat hij deze uitstekend over kan brengen op de mensen in zijn omgeving. In ieder geval bij ons!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2013, 19:00:13 »
Leuk stukje inderdaad! Hulde 08-Carni-80 ;)

En ik denk dat de voldoening van het luisteren naar zoiets, alleen maar groter kan worden als je ziet staan en kunt zeggen die heb ik zelf in elkaar geknutseld ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2013, 19:17:17 »
Lijkt me een leuk project. Tempting......  ;)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2013, 19:42:45 »
@Hififreak
@Richard

In een vorig forumleven heb ik in een post naar aanleiding van een bezoek aan huize Hififreak iets geschreven
in de trant van: ...er werd geluisterd naar twee houten kistjes waar net een meter bier in past. Echter toen er geluid
uit kwam heb ik, naar mijn idee, continue met een grijns op het gezicht gezeten. Wat naderhand werd bevestigd door Hififreak ;D
ADAM    Bryston     DENON

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2013, 21:41:49 »
@Hififreak
@Richard

In een vorig forumleven heb ik in een post naar aanleiding van een bezoek aan huize Hififreak iets geschreven
in de trant van: ...er werd geluisterd naar twee houten kistjes waar net een meter bier in past. Echter toen er geluid
uit kwam heb ik, naar mijn idee, continue met een grijns op het gezicht gezeten. Wat naderhand werd bevestigd door Hififreak ;D

Wat een prachtige vergelijking Mister T.! Kan het zo goed inbeelden.  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2013, 17:03:00 »
We zijn begonnen



Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2013, 17:44:11 »
Een goed begin met goed gereedschap is het halve werk :)
I love vintage.