Auteur Topic: Audiobronnen: de toekomst  (gelezen 14655 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2013, 11:46:47 »
Voorlopig blijf ik nog wel gehecht aan die zilveren schijfjes. Voor mij is muziekweergave van oudsher verbonden met een fysiek medium (lp, cassette, cd). Streamen spreekt mij om een of andere reden niet aan.
Dat heb ik ook, ik moet het pakken en ergens indoen of opleggen.
Computer, handig mooi ding maar niet voor muziek te spelen. Wel om muziek te ontdekken via YT en muziekweb.
Nieuwste aanwinst?, een buizenvv zonder poes-pas en afstandbediening. Muziek draaien is hier nog iets fysieks, lopen en horen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2013, 11:49:39 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2013, 11:55:47 »
Voorlopig blijf ik nog wel gehecht aan die zilveren schijfjes. Voor mij is muziekweergave van oudsher verbonden met een fysiek medium (lp, cassette, cd). Streamen spreekt mij om een of andere reden niet aan.
Dat heb ik ook, ik moet het pakken en ergens indoen of opleggen.
Computer, handig mooi ding maar niet voor muziek te spelen. Wel om muziek te ontdekken via YT en muziekweb.
Nieuwste aanwinst?, een buizenvv zonder poes-pas en afstandbediening. Muziek draaien is hier nog iets fysieks, lopen en horen.  ;D

Ik snap het volkomen........Dat gevoel heb ik alleen nooit gehad met cd's!? Met vinyl (LP's) dan weer wel!?....Dat vind ik vooral iets voor de winter maanden als de oostenwind om je huis heen "huilt" en het buiten ijskoud is... Lekker een avond plaatjes draaien met voor m'n vrouw een lekker glas wijn of port en voor mij een warm glas melk, koffie of cola ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.528
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2013, 12:23:53 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?

Maak jij een nieuw draadje dan zal ik hem vullen met een aantal foto's ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2013, 12:43:59 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?

Maak jij een nieuw draadje dan zal ik hem vullen met een aantal foto's ;)

Ik hoop dat één van de moderators dit topic's hier niet relevante berichten even wil afscheiden in een nieuwe hebben we daar gelijk alles bijelkaar en hier alles opgeschoond :)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2013, 13:05:04 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?

Maak jij een nieuw draadje dan zal ik hem vullen met een aantal foto's ;)

Ik hoop dat één van de moderators dit topic's hier niet relevante berichten even wil afscheiden in een nieuwe hebben we daar gelijk alles bijelkaar en hier alles opgeschoond :)
Uw bede is verhoord  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2013, 13:20:11 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?

Maak jij een nieuw draadje dan zal ik hem vullen met een aantal foto's ;)

Aangezien de bede gehoord is kun je je gang gaan Bryston en @ JK bedankt ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2013, 14:30:17 »
Vergeet ik helemaal te melden;

Hier een Squeezebox Touch.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2013, 15:13:19 »
Zelfbouwstreamer. Als basis heb ik een Giada A51 minipc'tje gebruikt. Besturingssysteem Debian Linux, mpd (Music Player Daemon) en de Client175 in python geschreven webinterface daarvoor. Alle muziek staat op een NAS.



En dat is dus 19 cm hoog, 16 cm diep en 3 cm breed (zonder de voet). Heeft HDMI en VGA (maar die gebruik ik niet) en S/PDIF optisch via mini-TOSlink. Momenteel heb ik hem via usb aangesloten op een Beresford externe DAC.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2013, 15:28:00 »
Mijn mini-pc'tje is 19,7 x 19,7 x 3,6 cm.





Via usb heb ik er een Emu 0204 audio interface (DAC) aangeknoopt:



Die ligt samen met een externe hd in de kast. Alleen de Mac staat in het zicht (met een usb- connector erin voor wireless keyboard/mouse:



De geluidskaart stuurt uit naar de voorversterker. En als beeldscherm bij deze 'pc' gebruik ik m'n tv.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2013, 16:44:45 »
Bij mij: Een MacMini + externe HD van G-Drive 1,5 TB gekoppeld aan een Dactilus van Heed op m'n eind versterker.
Dit zit met Siltech Interlink en een USB koortje op elkaar aangesloten.

Deze bestuur ik via schermdeling op m'n MacBook Pro of Iphone

De Bronnen:






De Besturing:



« Laatst bewerkt op: 19 februari 2013, 16:47:46 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.528
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2013, 21:17:51 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?

Maak jij een nieuw draadje dan zal ik hem vullen met een aantal foto's ;)

Aangezien de bede gehoord is kun je je gang gaan Bryston en @ JK bedankt ;)

Vanavond voorbereidingen aan het treffen om jullie een goed beeld te kunnen aangaande mijn laatste aanwinst. Nog even geduld aub.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2013, 00:56:16 »
Ben benieuwd! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.528
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2013, 19:37:14 »
De toekomst


Wat 15 jaar geleden al niet ondenkbaar was wordt vandaag de dag steeds meer realiteit. De pc icm smartfones gaat zijn intrede doen in het hifi gebeuren.
Want oh wat is het toch makkelijk met een paar drukken op de knop je favoriete album afspelen zonder eerst te hoeven zoeken na een bepaalde cd. Zeker als je wat klein behuisd bent en je van je vrouw geen aparte kast mag om je cd verzameling in te archiveren biedt techniek de uitkomst.

Afgelopen zomer had ik de eerste stap gemaakt en kocht ik een Ipad en een NAS met daarin 2 x 2T byte harde schijf. En ik moet eerlijk bekennen dat ik behoorlijk heb gevloekt om de NAS aan de gang te helpen. Kortom de installatie verliep niet gladjes en heb hulp van mijn buurman in moeten roepen om het werkend te krijgen. Achteraf bleek dat er iets niet in orde was met in bijgeleverde installatie cd en heeft hij voor mij via het web een download kunnen creëren die wel werkte.

Volgend probleem; de NAS laten samen werken met de Ipad,dat is op de dag van vandaag nog steeds een droom. Ja, er is een mogelijkheid maar die heeft voor mij het probleem het nadeel dat er alsnog een pc mee moet draaien. Had gehoopt dat de Ipad rechtstreeks in de NAS kon kijken en dat je via Itunes icm de bijbehorende App de boel kon bedienen.
Zo werk ik namelijk ook met spotify wat draadloos wordt gestreamed naar de Apple TV. Heb alsnog geprobeerd om Itunes via Windows te laten verlopen en moet zeggen dat heeft een tijd goed gewerkt totdat; Ik hem een update gaf en alle files die ik wilde importeren werden geblokkeerd. Nee, Windows en Apple samen is gedoemd te mislukken. Affin ik heb de voordelen en de nadelen van Apple ondervonden en ben weer een ervaring rijker. Steve Jobs en zijn mede compagnons hebben samen een mooi product op de markt gezet wat idd feilloos werkt maar ook zijn restricties kent.

Affin, ik was er wel een beetje klaar mee en wilde toch dat de NAS op mijn manier zou gaan werken. Tja, dan moet je het over een andere boeg gaan gooien en kom je uit bij een externe mediaplayer. Had al wat ervaringen met de DUNE mediaspeler maar werd uiteindelijk door mijn neef getipt over de Mede8er. Er zijn ook andere merken die dit systeem hebben welke AC Ryan een bekende is.
Heb de Mede8er 2e hands gekocht via Mp voor een schappelijk bedrag in smetteloze staat. Het type betreft de MX500 uit 2010 welke al wat verouderd is maar daar over later meer.
Heb het al eerder vernoemd Plug & Play zonder enige tussenkomst van een pc keek de speler direct in mijn NAS en wat je dan te zien krijgt is het volgende.



Een mooie bureaublad met daarin een aantal opties



In dit menu kun je kiezen voor een aantal opties. Zo heeft hij een SD card reader,usb mogelijkheid,kan een eigen harde in en netwerk mogelijkheid waarmee ik werk. We gaan een stapje verder....



Nu heb ik 2 opties. Ik kan zowel in mijn NAS kijken maar kan ook in andere apparaten welke zijn aangesloten zijn op het netwerk. Heeft als voordeel dat je niet altijd bestanden hoeft over te zetten na je NAS. We moeten nog 2 stappen doorlopen om bij het uiteindelijke resultaat te komen. Die foto's bespaar ik jullie even want dat is niet anders als bij een DVD




Ik heb hier als voorbeeld een map of genre hoe je het wil noemen aangemaakt. De Mede8er zet dit zelf in alfabetische volgorde.
Achter elke artiest zitten zowat alle albums welke ze hebben uitgebracht en dat is fijn, nooit meer zoeken waar hij in de kast ligt.



Goed na het juiste album gevonden te hebben klikken wij deze aan en kun je gaan afspelen. Met de AB heb je dezelfde functies die je normaal gebruikt als bij een cd speler. Beetje rechts in het scherm kun je een id TAG aan toevoegen of anders gezegd een foto van de cover welke dan later in je screensaver terug komt



Nu nog het logo van mede8er maar als tag is ingevuld komt dan album informatie zichtbaar

Tot zover deel 1 kom er later nog op terug


 
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #28 Gepost op: 28 februari 2013, 20:19:28 »
Het ziet er voor mij nogal futuristisch uit maar ik ben dan ook ouwe darm die totaal niet thuis in deze materie :-[
Indrukwekkend is het wel :o
Veel plezier gewenst met dit mooie geheel :)
ADAM    Bryston     DENON

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2013, 20:31:02 »
Ziet er goed uit. Ik zie dat er coxial digitale inputs op zitten. En er zit ook volumeregeling op. Ideaal zeg. Volgende stap is een setje actieve monitors? Dan heb je ook geen versterker(s) meer nodig maar alleen tv, mede8er en monitoren (en eventueel een extra bron via coxial in) :)
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2013, 20:39:35 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.