Auteur Topic: Audiobronnen: de toekomst  (gelezen 14623 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Audiobronnen: de toekomst
« Gepost op: 18 februari 2013, 12:23:32 »
Mede8er 500x mediaplayer aangezien ik helemaal klaar ben met Apple i-Tunes draaiend op windows.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2013, 12:49:22 »
Mede8er 500x mediaplayer aangezien ik helemaal klaar ben met Apple i-Tunes draaiend op windows.

Je bedoelt je bent klaar met windows ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2013, 13:09:16 »
Mede8er 500x mediaplayer aangezien ik helemaal klaar ben met Apple i-Tunes draaiend op windows.

Je bedoelt je bent klaar met windows ;)

Nou nee, ben Apple behoorlijk beu. Updaten is toch ook niet hun sterkste kant waarbij alles probleemloos verloopt.
Nee, niet alleen I-tunes hapert maar ook Apple TV komt niet door het proces heen en dat heeft niks met windows van doen.
Het enige wat ik wil is dat een apparaat in mijn NAS kijkt en afspeelt,  blijkbaar is de enige weg of volledig Windows of volledig Apple.
Geef mij maar Windows dan......
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 13:57:04 »
Mede8er 500x mediaplayer aangezien ik helemaal klaar ben met Apple i-Tunes draaiend op windows.

Je bedoelt je bent klaar met windows ;)

Nou nee, ben Apple behoorlijk beu. Updaten is toch ook niet hun sterkste kant waarbij alles probleemloos verloopt.
Nee, niet alleen I-tunes hapert maar ook Apple TV komt niet door het proces heen en dat heeft niks met windows van doen.
Het enige wat ik wil is dat een apparaat in mijn NAS kijkt en afspeelt,  blijkbaar is de enige weg of volledig Windows of volledig Apple.
Geef mij maar Windows dan......

Ik deel je mening wat betreft het volledig draaien op één van beide systemen die los van elkaar allebei prima hun werk zullen doen......Maar ik blijf lekker bij m'n mac waar ik overigens al een jaar of 16 mee werk ieder z'n meug zullen we maar zeggen
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2013, 14:25:50 »
Mede8er 500x mediaplayer aangezien ik helemaal klaar ben met Apple i-Tunes draaiend op windows.

Je bedoelt je bent klaar met windows ;)

Nou nee, ben Apple behoorlijk beu. Updaten is toch ook niet hun sterkste kant waarbij alles probleemloos verloopt.
Nee, niet alleen I-tunes hapert maar ook Apple TV komt niet door het proces heen en dat heeft niks met windows van doen.
Het enige wat ik wil is dat een apparaat in mijn NAS kijkt en afspeelt,  blijkbaar is de enige weg of volledig Windows of volledig Apple.
Geef mij maar Windows dan......

Ik deel je mening wat betreft het volledig draaien op één van beide systemen die los van elkaar allebei prima hun werk zullen doen......Maar ik blijf lekker bij m'n mac waar ik overigens al een jaar of 16 mee werk ieder z'n meug zullen we maar zeggen

Ik kan nu met beide systemen werken, I-pad met airplay- apple tv en windows - nas via mede8er. Kunnen nu alles op Flac formaat gaan wegschrijven.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2013, 22:55:30 »
Zo, plug & play... nog geen pc nodig gehad of de mede8er kijkt meteen in mijn nas en speelt alles wat er op staat.


                                         

Een beste investering al zeg ik het zelf....

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2013, 09:32:51 »
Dat ziet er goed uit! Vanaf je NAS spelen is wel ideaal.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2013, 10:22:14 »
Ik doe dit ook al jaren op een soort gelijke manier. Ik zou niet anders meer willen... En persoonlijk denk ik dat dit de toekomst is. Ik denk als je 15 ...  20 jaar verder bent dat kinderen zullen zeggen cd? wat is dat? Net als de kinderen va nu niet weten wat vinyl (een LP) is..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2013, 10:31:53 »
Ik doe dit ook al jaren op een soort gelijke manier. Ik zou niet anders meer willen... En persoonlijk denk ik dat dit de toekomst is. Ik denk als je 15 ...  20 jaar verder bent dat kinderen zullen zeggen cd? wat is dat? Net als de kinderen va nu niet weten wat vinyl (een LP) is..


De LP heeft het tot nu toe overleefd in een kleine markt en kleine oplages omdat het freaky is, en tegelijkertijd geluidsmatig iets anders doet dan de CD. Er is een inmiddels bewezen behoefte aan. De CD voegt niets toe aan streamen: streamen is zelfs beter en handiger. Ik denk dat LP-s een langer leven beschoren zijn dan CD-s.
Over mijn smaak valt te twisten

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2013, 10:38:42 »
Ik doe dit ook al jaren op een soort gelijke manier. Ik zou niet anders meer willen... En persoonlijk denk ik dat dit de toekomst is. Ik denk als je 15 ...  20 jaar verder bent dat kinderen zullen zeggen cd? wat is dat? Net als de kinderen va nu niet weten wat vinyl (een LP) is..


De LP heeft het tot nu toe overleefd in een kleine markt en kleine oplages omdat het freaky is, en tegelijkertijd geluidsmatig iets anders doet dan de CD. Er is een inmiddels bewezen behoefte aan. De CD voegt niets toe aan streamen: streamen is zelfs beter en handiger. Ik denk dat LP-s een langer leven beschoren zijn dan CD-s.

Dan zijn wij het eens ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2013, 10:41:12 »
Ik vermoed dat ook de cd een revival zal kennen. De vraag is van welke omvang.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2013, 10:51:18 »
Ik heb het vermoeden dat de cd spoedig zal uitsterven. Ik heb hem nergens voor nodig. Al jaren niet meer. En inmiddels begint apparatuur waarbij de cd uitgesloten is als medium gemeengoed te worden.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2013, 10:55:14 »
Voorlopig blijf ik nog wel gehecht aan die zilveren schijfjes. Voor mij is muziekweergave van oudsher verbonden met een fysiek medium (lp, cassette, cd). Streamen spreekt mij om een of andere reden niet aan.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2013, 11:02:23 »
Ik denk dat dit draadje afgescheiden gaat worden in een nieuw topic. ;) Die misschien wel gaat heten: muziekbronnen wat is de toekomst?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Audiobronnen: de toekomst
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2013, 11:10:19 »
Bij LP's kan ik me daar nog wat bij voorstellen. Daar staat echt muziek op. Bij een CD kan ik me daar wat minder bij voorstellen. Dat is gewoon een schijfje met gecodeerde data erop.  :think:

edit: ja, met hoesje e.d. erbij kan ik me daar trouwens ook wel wat bij voorstellen.

Maar ik denk dat het vooral gewenning is. Ik ben gewend al enige jaren een computer met een goede D/A audio converter te gebruiken en als je daar aan gewend bent is een cd iets heel vreemds..
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2013, 11:12:49 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.