Auteur Topic: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!  (gelezen 9731 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Gepost op: 17 februari 2013, 21:00:47 »
Mijn wederhelft was vandaag vastbesloten om alle cd's weer in het originele hoesje te doen. De afgelopen jaren hebben we alle schijfjes in een DJ-box bewaard, omdat we dachten dat dat makkelijker zoeken zou zijn en minder ruimte in zou nemen. Nu we weer meer ruimte hebben kan alles weer in het zicht geplaatst worden. De hele woonkamer is nu een oerwoud van doosjes en gaf mij het idee om dit topic te open. Als je foto's hebt van jouw muziek- en/of filmcollectie kan je ze hier posten.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2013, 21:55:31 »
Verstandige wederhelft.
In hoesjes in een bak zoekt even snel en neemt minder ruimte in, maar veel CD's raken in de vergeethoek omdat je ze makkelijker gaat overslaan.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2013, 22:00:26 »
(klik voor een groter plaatje)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2013, 22:07:48 »
Geschat:

3200 singeltjes
Een paar honderd lp's
1300 cd's
0 downloads


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dre73

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 73
  • je hebt tweeters en TWEETERS
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2013, 22:12:23 »
1 nas en een paar honderd lp`s.

cd`s op zolder opgeborgen! ;D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2013, 22:17:45 »
Ongeveer 1500 cd's, 500 lp's, geen muziek op een computer. Wat je ziet is niet alles, past niet op 1 foto. Onderverdeeld in: pop, blues, country, jazz en klassiek. Heb de meest pop cd's maar draai die tegenwoordig het minste.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 22:56:25 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2013, 22:49:06 »
Goed om te zien dat het niet alleen om de afspeeldozen gaat........ ;D
Wat een paar prachtige collecties muziek zeg!

Hier:

892 cd's
121 lp's
200+ dvd's
Zwikkie Blu-Ray's
En 2,7 TB aan muziek en 2 TB aan films op de server.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2013, 23:09:11 »
Een groot deel van deze collectie (1456 Albums) waren ooit in mijn bezit zijn geiimporteerd en daarna verkocht en of weggeven. Een ander deel is al dan niet betaald gedownload van het www (een deel ik schat z'on 100 cd's staan ergens op zolder) Ik denk dat ik die ga doneren voor een actie die radio 2 heeft deze worden dan geveild en de opbrengst gaat naar een goed doel...... Daarnaast heb ik nog zo'n 250 LP's

op 160 nummers (MP3) na is alles in lossless in 16Bits of hoger.

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2013, 23:09:26 »
Hallo,

Bij mij vertoeft het momenteel in niet al te geweldige ladenkasten, daar komt t.z.t. verandering in.

Schatting; 750 ceedees en 125 plaatjes.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2013, 12:46:03 »
(klik voor een groter plaatje)
Nog vergeten te zeggen: er zijn nog meer rekjes met cd's die buiten beeld staan.
In totaal heb ik zo'n 3500 cd's en sacd's (en er komen er elke maand enkele tientallen bij), zo'n 2500 dvd's en blu-ray's.
Geen vinylplaten (ik heb geen platenspeler). Driekwart van de cd's zijn al geript naar FLAC en staan ook op een server, net als bijna 10 TB aan HD-video's. Daarvoor gebruik ik dan een zelfbouw streamer.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2013, 12:47:34 door Bloom »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2013, 12:52:09 »
(klik voor een groter plaatje)
Nog vergeten te zeggen: er zijn nog meer rekjes met cd's die buiten beeld staan.
In totaal heb ik zo'n 3500 cd's en sacd's (en er komen er elke maand enkele tientallen bij), zo'n 2500 dvd's en blu-ray's.
Geen vinylplaten (ik heb geen platenspeler). Driekwart van de cd's zijn al geript naar FLAC en staan ook op een server, net als bijna 10 TB aan HD-video's. Daarvoor gebruik ik dan een zelfbouw streamer.

Een ware collectioneur!  ;)

Dat is een fikse verzameling Bloom  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2013, 13:58:51 »
(klik voor een groter plaatje)
Nog vergeten te zeggen: er zijn nog meer rekjes met cd's die buiten beeld staan.
In totaal heb ik zo'n 3500 cd's en sacd's (en er komen er elke maand enkele tientallen bij), zo'n 2500 dvd's en blu-ray's.
Geen vinylplaten (ik heb geen platenspeler). Driekwart van de cd's zijn al geript naar FLAC en staan ook op een server, net als bijna 10 TB aan HD-video's. Daarvoor gebruik ik dan een zelfbouw streamer.

Een ware collectioneur!  ;)

Dat is een fikse verzameling Bloom  ;D

Inderdaad ik weet met mij collectie soms als niet wat ik op zou zetten hahhahaha
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2013, 14:03:59 »
Plm 6000 albums, verdeeld over zo'n 2800 CD's en de rest vinyl en daarnaast nog een 400 cassette's.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2013, 19:39:00 »
Een paar honderd cd's, een paar honderd LP's en een paar honderd cassettebandjes. En nog een paar muziek-DVD's. Veel muziek heb ik dubbel (ooit van LP op cassette gezet en later weer als cd gekocht). Ik ben geen veelvraat qua aantallen cd's, maar kan een goed album wel 100 x draaien. Het is ook vaak muziek waar ik dingen in kan ontdekken. Weinig rechttoe-rechtaan om het zo te zeggen.

Cd's in de bekendewitte benno kastjes van de Zweedse meubelgigant. LP's en bandjes voornamelijk op zolder.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ziet jouw muziekcollectie er uit?!
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2013, 20:33:28 »


Ongeveer 1250 cd's...nog een kleine 160 lp's en inmiddels een paar honderd gigabite aan muziek (welke ik dan ook op cd heb). De cd's zitten in Ikea dozen, de cd's zitten in hoesjes.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software