Auteur Topic: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio  (gelezen 5989 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #60 Gepost op: 01 juli 2020, 10:16:43 »
Even een serieuze vraag.

Is de sound ook nog te tunen door meerdere pleeborstels te gebruiken en dan is er ook nog verschil bij het gebruik van kunststof en of houten stelen?

Marcel
Alle varianten zijn mogelijk. Maar als je niet de juiste behandeling toepast werkt het niet. Maar goed, dat snappen jullie toch niet.
Je kan dus niet zomaar in de winkel een borstel bestellen. Ook aan de behandeling zitten grote gevaren.
Via het blauwe forum kreeg ik wel de volgende super tip van "superge". Gelukkig hebben ze daar nog wel gevoel voor humor.
"Het gebruik van (een) kurk zou je nieuwe device toch overbodig moeten maken" 

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #61 Gepost op: 01 juli 2020, 10:21:05 »
Nou denk ik dat het gebruik van genoemde kurk het genieten van muziek moeilijk gaat maken.
Een zekere substantie gaat op den duur tot boven de lippen staan en gaat dan op een zeker moment ook je oren verstoppen.
En of na verwijderen van bedoelde en voornoemde kurk een enkel hulpmiddel nog gaat helpen, lijkt mij een onzekere factor.

Ik denk dat een 5g ontsmette schep meer uitkomst gaat brengen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #62 Gepost op: 01 juli 2020, 14:28:59 »
Helaas is men mijn discussie zat. Men mag blijkbaar wel verandering horen met tegels en lampen die behandeld worden met een speciaal geheim concept, maar als je een goede kwaliteit plee borstel gebruikt dan is het belachelijk. Ik ga er maar mee stoppen voordat mensen boos op me worden. Misschien moeten ze een keer een lamp maken die helpt om deze humor beter te begrijpen.

Het valt volgens mij nogal mee, want je hebt zelfs excuses aangeboden gekregen !
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2020, 15:25:05 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #63 Gepost op: 01 juli 2020, 15:41:54 »
Vind het niet nodig om deze "believers" verder voor hun "schenen te schoppen".
Wel leuk dat Berret, de gene die het onderwerp gestart heeft, gelukkig wel gevoel voor humor heeft:

"En nog wat over de modificatie van mmuets.
Ik heb hem geprobeerd, mijn wc pot is er erg schoon van geworden, het toilet is een idyllisch plekje geworden en het wordt een vast onderdeel van mijn installatie. Het krant lezen is er sterk op vooruit gegaan.
Ook het vervangen van de daar aanwezige audiolamp  door een onbehandelde leeslamp is prijstechnisch een enorme verbetering  Hulde!"

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #64 Gepost op: 01 juli 2020, 17:49:44 »
Na een discussie op het groene forum ben ik toch anders gaan denken. Ik ben tot de volgende ontdekking gekomen:
“wat zou er aan de hand kunnen zijn”
Ik zat er helemaal naast, na de discussie van gisteravond ben ik zelf maar gaan experimenten. Ik wil natuurlijk niet bekend staat als iemand zonder wetenschappelijke instelling. Ik heb daarom gisteren mijn eerste prototype ontwikkeld en ik moet zeggen dat er een wereld voor mij open ging. Het behandelen was op zich best wel een uitdaging. Na de eerste tests kwam ik er achter dat het geluid zeer open was. Het eerste wat in mij op kwam was "het gevoel hebben dat ik er live bij was". Ik ben er wel achter gekomen dat de plaatsing van mijn hulpmiddel heel secure uitgevoerd moet worden. Als het hulpmiddel op de verkeerde plek wordt gebruikt merk ik dat de werking minder is of helemaal niet aanwezig is. Over het plaatsten van het hulpmiddel kan ik weinig melden omdat het best wel wat risico's bij komen kijken.
De koolstof haren aan het einde van mijn hulpmiddel zorgen voor meer structuur waarbij het metalen gedeelte zorgt voor de juiste afvloeiing van negatieve energie. Wel moet het hulpmiddel na gebruik in de speciale metalen houder worden opgeborgen.

Het is nog een prototype, er moet nog heel wat finetuning gedaan worden voordat het perfect is.
Mijn vrouw kwam gisteren de mancave in en merkte ook gelijk dat er iets veranderd was.

Ben toch wel blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan. Zonder dit experiment was ik er nooit achter gekomen.
 
Hier een afbeelding van mijn hulpmiddel:


Tsjemig wat grappig zeg.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #65 Gepost op: 01 juli 2020, 18:25:30 »
Audio en upgraden blijft een persoonlijke keuze.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #66 Gepost op: 01 juli 2020, 19:08:03 »
Audio en upgraden blijft een persoonlijke keuze.

Upgrade = (iets) naar een hoger niveau tillen, met name het verbeteren van apparatuur of machines door componenten toe te voegen of te vervangen en zolang dat door een betrouwbaar en technisch geschoold persoon gebeurt lijkt me daar niets mis mee.
Het heeft uiteraard geen zin om verantwoord gebouwde apparatuur te gaan opwaarderen, laat staan te verpesten met kurk, koolstof en snot.


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #67 Gepost op: 01 juli 2020, 19:24:50 »
Ach, iedereen moet het spelletje met audio maar spelen middels zijn eigen spelregels. 

Voor mij geen spannende aanpassingen om het beterder te maken.  Ik geniet immers zo al geweldig.

Er gaat immers niets boven een mooi stuk muziek in een goede akoestiek.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #68 Gepost op: 01 juli 2020, 19:34:27 »
Ik probeer mijn set op de verklaarbare manier te verbeteren.
Hocus spocus hoeft voor mij niet, hoewel ik ooit een koolstof interlink gekocht heb. Dat maakte geen verschil ook al riep toendertijd iedereen die er een had hallelujah.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #69 Gepost op: 01 juli 2020, 20:13:55 »
Ik heb in de loop van de jaren mijn apparatuur door goede technici laten onderhouden en daar waar het nodig was een beter component of componenten laten plaatsen.

Als voorbeeld neem ik mijn huidige Quad 44 en Quad 405-2 voor-en eindversterker die ik in de originele verpakking kocht.

Alhoewel de versterkers optisch in een mint staat verkeerden zijn het toch versterkers van meer dan 25 jaar oud
en derhalve heb ik alle "sleetse" componenten zoals condensatoren door Ruud13 laten vervangen.

Een paar weken geleden heeft forumlid Be Tweeter mijn Pioneer PD S-901 gerepareerd door de laserkop uit een donor Pioneer over te zetten.

In mijn oudste versterker de Harman Kardon Citation 16a uit 1977 zijn in 1990 alle condensatoren vervangen door kwaliteitscomponenten. De jaren daarop volgend is de versterker door Ruud13 geserviced.

Geen vage opwaarderingen maar noodzakelijke ingrepen !

« Laatst bewerkt op: 02 juli 2020, 08:43:21 door Audiofreak »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #70 Gepost op: 01 juli 2020, 20:19:56 »
En zo beleefd een ieder zijn hobby als het gevoel maar goed is.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #71 Gepost op: 01 juli 2020, 20:22:42 »
Het lijkt nu net of je het over vrouwen hebt.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #72 Gepost op: 01 juli 2020, 20:23:24 »
Ze begrijpen niet dat wat ik in de tekst heb gezet bij de plee borstel precies hetzelfde is wat ze zelf verkondigen over hun tegel of lamp. Men is bang voor de spiegel die ik ze nu heb voorgezet.
Men doet er allemaal heel geheimzinnig over. Als je dan navraag doet over wat men precies doet, krijg ik een verhaal dat het schadelijk kan zijn voor je lichaam als je er mee experimenteert.
Nu denk ik zelf dat als je het een mysterie laat zijn mensen juist misschien gevaarlijke zaken gaan uithalen.
Vooral in apparatuur zoals buizenversterkers met hoge spanningen. Ik wil niet weten wat daar mis kan gaan.
Vragen worden vermeden zoals Bloom zich afvraagt of die laag kurk schadelijk kan zijn voor je componenten door de isolatie werking. Het antwoord is dan dat kurk niet brandbaar is.
Blijkbaar is het geheimzinnig doen onderdeel van hun beleving...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #73 Gepost op: 01 juli 2020, 20:25:09 »
Dat is wellicht het dwaalspoor om de discussie over niets niet stil te laten vallen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #74 Gepost op: 01 juli 2020, 20:28:47 »
Tsjemig wat grappig zeg.

Gr. Hans
Kun je de boodschap door de grap heen lezen hans?
Natuurlijk is het niet bedoeld om mensen te kwetsen. Maar als je de tekst leest is het precies hetzelfde wat deze mensen die de theorie van der Heide aanhangen zelf schijven.
Ik heb ze dus gekopieerd in hun eigen uitspraken.