Auteur Topic: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio  (gelezen 6058 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #45 Gepost op: 28 juni 2020, 22:00:03 »
Het was volgens mij een Nakamichi.
Dat klopt.
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2020, 07:34:02 »
Die van dat tropische hardhout?

Groet,
Jacco
Renkum ?
Toppie!

Groet,
Jacco

Bingo !

Nee hoor....Heelsum. Maar jullie zaten er dichtbij.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2020, 08:44:14 »
Die van dat tropische hardhout?

Groet,
Jacco
Renkum ?
Toppie!

Groet,
Jacco

Bingo !

Nee hoor....Heelsum. Maar jullie zaten er dichtbij.

Gr. Hans

Ik wist dat het daar ergens in de buurt was en zo ver is dat niet bij ons vandaan !

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.158
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2020, 10:52:01 »

Geld verdienen doen ze er er in ieder geval niet meer mee. Tenminste niet degenen die er nu mee bezig zijn.

Gr. Hans
Was het niet zo dat toen het om geld ging draaien, juist Paul afhaakte?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.922
    • ARJANKU.IT service
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #49 Gepost op: 29 juni 2020, 12:37:04 »
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een sociaal experiment was in het kader van een studie naar beïnvloedbaarheid van de menselijke perceptie. Het ging steeds gekkere vormen aannemen; beïnvloeding op afstand; behandeling met kurk, met licht, met koolstof en de volgelingen leken het bijna beter te snappen dan de voortrekkers.
Het past in de tijd waar wetenschap en techniek steeds ongeijpbaarder wordt voor de gemiddelde mens die dan deels besluit dat het wel omzin zal zijn en je beter je intuïtie kunt volgen, kijk naar de commotie rond Covid-19.
An inability to grasp science is no argument against it....

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #50 Gepost op: 29 juni 2020, 12:38:32 »
Of rond vaccinatie bij antivaxxers.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #51 Gepost op: 29 juni 2020, 13:38:08 »
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een sociaal experiment was in het kader van een studie naar beïnvloedbaarheid van de menselijke perceptie. Het ging steeds gekkere vormen aannemen; beïnvloeding op afstand; behandeling met kurk, met licht, met koolstof en de volgelingen leken het bijna beter te snappen dan de voortrekkers.
Het past in de tijd waar wetenschap en techniek steeds ongeijpbaarder wordt voor de gemiddelde mens die dan deels besluit dat het wel omzin zal zijn en je beter je intuïtie kunt volgen, kijk naar de commotie rond Covid-19.
In 1967 schreef een muzikale vriend van mij het nummer: "The world has gone mad today" en die song beleeft heden ten dage een ongekende revival !!! Sommige lieden zijn knotsknettergek en de vrijheid van meningsuiting wordt steeds verder een hoek ingedrukt. Ik noem dit weleens de eeuw van de tere zieltjes, de korte lontjes, complottheorieën en lange tenen ! Hele massa's lopen achter een paar schreeuwers aan zonder zich verder in de materie te verdiepen ! !
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2020, 14:27:33 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #52 Gepost op: 29 juni 2020, 13:43:03 »
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een sociaal experiment was in het kader van een studie naar beïnvloedbaarheid van de menselijke perceptie. Het ging steeds gekkere vormen aannemen; beïnvloeding op afstand; behandeling met kurk, met licht, met koolstof en de volgelingen leken het bijna beter te snappen dan de voortrekkers.
Het past in de tijd waar wetenschap en techniek steeds ongeijpbaarder wordt voor de gemiddelde mens die dan deels besluit dat het wel omzin zal zijn en je beter je intuïtie kunt volgen, kijk naar de commotie rond Covid-19.
In 1967 schreef een muzikale vriend van mij het nummer: "The world has gone mad today" en die song beleeft een ongekende revival in de huidige tijd !!! Sommige lieden zijn knotsknettergek en de vrijheid van mening wordt steeds verder een hoek ingedrukt. Ik noem dit weleens de eeuw van de tere zieltjes, de korte lontjes, complottheorieën en lange tenen ! Hele massa's lopen achter een paar schreeuwers aan zonder zich verder te verdiepen in de materie ! !
Die mensen waren er vroeger ook wel maar toen dachten ze dat ze een speciale eenling waren, wereldvreemd en anders denkend. Maar nu met de sociale media vinden ze elkaar en steken elkaar aan met hun vreemde gedachten. Ze verzamelen zich. Je hebt gelijk Jan sommigen draaien totaal door.
In Groningen waren er lieden op de drafbaan aan het demonstreren die tegen 1,5 m waren omdat de overheid ze dan beter kan peilen en zo mensen in de gaten kan houden. Het systeem wat dat dan zou doen heeft die 1,5 m afstand nodig. En waren die tegen vaccinatie zijn omdat er heel veel troep in zou zitten en omdat de overheid het wil. Dat type mensen wat alles in twijfel trekt, overal tegen zijn, constant zitten te lúllen dat onze vrijheid wordt afgenomen, vinden dat wij in een bananenrepubliek leven, ik heb er helemaal niets mee en vind ze bijzonder irritant worden.
Wil ik het helemaal niet hebben over de BN'ers die denken overal verstand van te hebben en overal te pas en te onpas hun mening geven.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2020, 21:22:04 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #53 Gepost op: 29 juni 2020, 16:36:27 »
En nu de 5G zendmast theorieën, en toen Jomanda in Tiel de boel in stond te stralen hoorde je niemand.  ;D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2020, 16:42:30 »
In de provincie Grunn zit de uitvinder van de Biostabiel, ook zoiets. ;D  Als je goed om je heen kijkt zijn er nogal wat van die lieden, oppassen geblazen.
Eens buizen altijd buizen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #55 Gepost op: 29 juni 2020, 19:57:12 »

Geld verdienen doen ze er er in ieder geval niet meer mee. Tenminste niet degenen die er nu mee bezig zijn.

Gr. Hans
Was het niet zo dat toen het om geld ging draaien, juist Paul afhaakte?

Nee....het was Berret die afhaakte omdat geld een te grote rol ging spelen. Die is nu met een ander weer op de manier bezig zoals in het begin. Volgens mij beetje arbeidskosten en materiaalkosten.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #56 Gepost op: 01 juli 2020, 08:46:02 »
Na een discussie op het groene forum ben ik toch anders gaan denken. Ik ben tot de volgende ontdekking gekomen:
“wat zou er aan de hand kunnen zijn”
Ik zat er helemaal naast, na de discussie van gisteravond ben ik zelf maar gaan experimenten. Ik wil natuurlijk niet bekend staat als iemand zonder wetenschappelijke instelling. Ik heb daarom gisteren mijn eerste prototype ontwikkeld en ik moet zeggen dat er een wereld voor mij open ging. Het behandelen was op zich best wel een uitdaging. Na de eerste tests kwam ik er achter dat het geluid zeer open was. Het eerste wat in mij op kwam was "het gevoel hebben dat ik er live bij was". Ik ben er wel achter gekomen dat de plaatsing van mijn hulpmiddel heel secure uitgevoerd moet worden. Als het hulpmiddel op de verkeerde plek wordt gebruikt merk ik dat de werking minder is of helemaal niet aanwezig is. Over het plaatsten van het hulpmiddel kan ik weinig melden omdat het best wel wat risico's bij komen kijken.
De koolstof haren aan het einde van mijn hulpmiddel zorgen voor meer structuur waarbij het metalen gedeelte zorgt voor de juiste afvloeiing van negatieve energie. Wel moet het hulpmiddel na gebruik in de speciale metalen houder worden opgeborgen.

Het is nog een prototype, er moet nog heel wat finetuning gedaan worden voordat het perfect is.
Mijn vrouw kwam gisteren de mancave in en merkte ook gelijk dat er iets veranderd was.

Ben toch wel blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan. Zonder dit experiment was ik er nooit achter gekomen.
 
Hier een afbeelding van mijn hulpmiddel:

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #57 Gepost op: 01 juli 2020, 09:34:16 »
Je kunt ook gewoon de watjes uit je oren halen ! Schijnt een enorme verbetering te geven ! Yeah ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #58 Gepost op: 01 juli 2020, 09:49:27 »
Helaas is men mijn discussie zat. Men mag blijkbaar wel verandering horen met tegels en lampen die behandeld worden met een speciaal geheim concept, maar als je een goede kwaliteit plee borstel gebruikt dan is het belachelijk. Ik ga er maar mee stoppen voordat mensen boos op me worden. Misschien moeten ze een keer een lamp maken die helpt om deze humor beter te begrijpen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Uitleg over bovenaardse aanpassingen aan audio
« Reactie #59 Gepost op: 01 juli 2020, 10:08:14 »
Even een serieuze vraag.

Is de sound ook nog te tunen door meerdere pleeborstels te gebruiken en dan is er ook nog verschil bij het gebruik van kunststof en of houten stelen?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000