Auteur Topic: Toch weer een tuner (maar welke)  (gelezen 24653 keer)

MarcW

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 170
Toch weer een tuner (maar welke)
« Gepost op: 14 februari 2013, 13:11:17 »
Tja,hoe zal ik het zeggen  ;D Ik mis mn tuner !! Met als gevolg dat ik er wel weer 1 wil aanschaffen. Nu geloof ik niet dat Rega nog een tuner uitbrengt in het Brio formaat tenminste dat verteld Joenit mij. (Rega heeft geen plannen om een tuner op de markt te brengen)

Nu lijken de volgende tuners mij wel wat.

Meridian 504
Quad FM4
Cyrus

Ik kijk wel op de 2e hands markt natuurlijk waar deze tuners worden aangeboden. Zijn er op het forum die ervaring hebben met deze tuners ?



Yamaha RN 803 D. Clearaudio LP Speler. Elipson Planet L Speakers -  Audioquest Rocket 44 Speakerkabel. Kimber PBJ Interlink.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2013, 21:11:21 »
Nee.
Maar wil je goedkoop klaar zijn dan een aantal malen langs de kringloop. Daar staan regelmatig leuke tuners.
Anders zoeken op internet naar een supertuner qua ontvangst en klank of eentje nemen die bij je set past en het prima doet.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2013, 21:23:22 »
Heb zelf net voor een prikkie een Sony ST-S590ES op de kop kunnen tikken. Prachtig apparaat en doet zijn werk meer dan naar behoren.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2013, 21:24:52 »
Ik heb ook diverse modelletjes als bovenstaande gehad en dat speelt prima.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2013, 21:29:45 door RichardK »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2013, 21:33:24 »
Hier een aantal voordelige exemplaren:

Sony ST-S320 voor €20,-
http://link.marktplaats.nl/645019996

Sony ST-S310 €30,-
http://link.marktplaats.nl/644832076

Sony ST-S550ES inclusief originele doos voor €75,-
http://link.marktplaats.nl/644832076

Sony ST-SE500 voor €40,-
http://link.marktplaats.nl/643608064

Hier nog een leuke Cyrus voor €70,-
http://link.marktplaats.nl/641766790

Of een iets duurdere DAB tuner van Cyrus €250,-
http://link.marktplaats.nl/643948547

En als laatste een Meridian tuner welke je aangaf voor €275,-. Het betreft alleen een 204 ipv een 504.
http://link.marktplaats.nl/644371492


http://
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2013, 21:34:11 »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2013, 21:44:54 »
Ga hem niet kopen hoor!  ::) :P
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2013, 21:52:31 »
Die Marantz is een goede tuner, sluit de mijne binnenkort ook weer aan. 's Avonds zijn er goede radioprogramma's op. En zo af en toe mag ik graag naar een geheime zender luisteren. Waar ik ben opgegroeid, Veenoord, waren vroeger legio zenders. Mijn neefje was bij een groep die één in een schaftkeet hadden zodat deze gemakkelijk verplaatsbaar was.
Eens buizen altijd buizen.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2013, 23:33:38 »
Die Marantz is een goede tuner, sluit de mijne binnenkort ook weer aan. 's Avonds zijn er goede radioprogramma's op. En zo af en toe mag ik graag naar een geheime zender luisteren. Waar ik ben opgegroeid, Veenoord, waren vroeger legio zenders. Mijn neefje was bij een groep die één in een schaftkeet hadden zodat deze gemakkelijk verplaatsbaar was.
Dusssss, ben je ook liefhebber van Jan & Zwaan, de Heikrekels en aanverwante artikelen?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

MarcW

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 170
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2013, 19:32:10 »
Ben wel beperkt in de ruimte. Dus ik zoek het liefst het formaat ''Cyrus" Zag nog een Musical Fidelity X Plora. Wel een aparte verschijning,maar zou wel goed zijn.
Yamaha RN 803 D. Clearaudio LP Speler. Elipson Planet L Speakers -  Audioquest Rocket 44 Speakerkabel. Kimber PBJ Interlink.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2013, 20:36:22 »
Gewoon zelf een audiorack in elkaar knutselen waar alles in past. Effectief qua verstelling van de onderlinge planken, en handig als je een keer een wijziging hebt in je set-up, stabiel voor een eventuele platenspeler.... en in mijn beleving nog mooi ook ;)

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2013, 00:40:03 »
Die Marantz is een goede tuner, sluit de mijne binnenkort ook weer aan. 's Avonds zijn er goede radioprogramma's op. En zo af en toe mag ik graag naar een geheime zender luisteren. Waar ik ben opgegroeid, Veenoord, waren vroeger legio zenders. Mijn neefje was bij een groep die één in een schaftkeet hadden zodat deze gemakkelijk verplaatsbaar was.
Dusssss, ben je ook liefhebber van Jan & Zwaan, de Heikrekels en aanverwante artikelen?
Nee, dat niet, maar de mannen die door de microfoon lallen, met echo erop, vind ik af en toe wel grappig om aan te horen.  Jan & Zwaan, de Heikrekels nee die hoef ik ook niet maar die heb ik nog liever dan Borsato en aanverwante artikelen, daar heb ik een teiltje voor nodig, wat zeg ik een wasteil.
Iemand met buizenversterkers heeft een zwak hart voor geheime zenders. Er kwamen hier wel mensen die vroeger of ik een geheime zender had als ze de buizenversterkers zagen.
Marantz tuner st6000 is wel gemakkelijk, er kunnen 2 antennes in, 1 voor de kabel en 1 voor een buitenantenne,  je raadt het al voor de geheime zenders.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2013, 01:02:08 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

MarcW

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 170
Re: Toch weer een tuner (maar welke)
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2013, 14:15:33 »
Gewoon zelf een audiorack in elkaar knutselen waar alles in past. Effectief qua verstelling van de onderlinge planken, en handig als je een keer een wijziging hebt in je set-up, stabiel voor een eventuele platenspeler.... en in mijn beleving nog mooi ook ;)



Nee zo n rack gaat het niet worden,de wederhelft vind dat niks.Heb al wel een leuk dressoir gezien,waar ik wel wat mee kan.
Heb nu maar 40 cm ruimte daar zou wat tussen kunnen,maar dan wel in het Cyrus en of MF X-Plora formaat.
Yamaha RN 803 D. Clearaudio LP Speler. Elipson Planet L Speakers -  Audioquest Rocket 44 Speakerkabel. Kimber PBJ Interlink.