Auteur Topic: Problemen met afstellen draaitafel  (gelezen 4512 keer)

Hein

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Problemen met afstellen draaitafel
« Gepost op: 07 februari 2020, 20:27:44 »
Ik heb vorige week een House of Marley Stir it Up Bluetooth platenspeler gekocht en ik heb problemen met de instelling van de naalddruk en anti-skating. Als ik doe wat de handleiding zegt (naalddruk op 2,5 en anti-skate op dezelfde waarde), dan blijft de naald altijd hangen in het laatste liedje). Ik heb de anti-skate dan op nul gezet en dan blijft de naald hangen in de eindgroef en keert steeds terug. Alleen als ik de naalddruk drastisch verhoog (met de anti-skate nog steeds op nul), dan haalt de plaat het einde en slaat de platenspeler af. Wat doe ik verkeerd ?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Problemen met afstellen draaitafel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2020, 21:08:23 »
Hoe heb je de naald druk ingesteld? Zit er bij deze speler een goede handleiding?
Normaal bij dit soort spelers moet je de arm eerst laten zweven met de anti skating op 0, dus arm is dan horizontaal in balans ( dit is je nul punt) hierna stel je het gewicht in 2.5 ( er van uit gaan dat dit de specs is van deze naald) vervolgens stel je de anti skating ook op 2.5. Als je dat allemaal het gedaan en het probleem blijft, dan terug brengen en garantie claimen.