Auteur Topic: Nieuw setje  (gelezen 2501 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Nieuw setje
« Gepost op: 05 februari 2020, 11:54:50 »
Gisteren is mijn zoon (21) met een maatje op pad geweest om wat luidsprekers te beluisteren. Zijn maatje zocht wat beters als zijn soundbar en dacht een 5.1 systeem aan te schaffen. Na wat 'voorbesprekingen' kwamen we er eigenlijk wel uit dat een 2.0 of eventueel 2.1 setje beter zou passen bij zijn wensen. Met bookshelves omdat zijn woonkamer vrij klein is en het TV-meubel over de volledige breedte van de achtermuur staat. Daar moeten ze dus op komen.

Na een dagje luisteren kwamen ze enthousiast thuis: ze waren danig onder de indruk van de Bowers en Wilkins 706 S2. Op zich geen slechte keuze denk ik. De verkoper had hier twee versterkers achter geknoopt: de NAD C338 en de NAD C368. Als ik zo even globaal naar de specs kijk dan lijkt het er op dat alleen het uitgangsvermogen verschilt. Toch meldde mijn zoon dat er een hoorbaar verschil in de versterkers zat, de C368 klonk veel dynamischer. Er was 'life' geschakeld, een redelijk goed vergelijk lijkt mij dan.

Iemand een idee waar dit verschil door zou kunnen komen? Ik kan me niet voorstellen dat de C338 buiten zijn grenzen is gegaan, of zou dit toch wel het geval zijn? Erg lastig om te zeggen, dat begrijp ik maar wellicht heeft iemand een zinnige opmerking. Of heeft iemand een voorstel voor een goede versterker voor de 706 S2? Ze zitten nog volop in de oriëntaie-periode dus alle advies is welkom.

Komende weken gaan ze overigens nog een aantal luistersessies doen, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Nieuw setje
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2020, 17:36:15 »
C368 stond een klein tikkie harder ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Nieuw setje
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2020, 17:40:01 »
https://www.crutchfield.com/S-yDIYZ8Ji0gX/compare_745C338_745C368/NAD-C-338-vs-NAD-C-368.html

https://www.hifiklubben.nl/luidsprekers/compacte-en-boekenplank-luidsprekers/bowers--wilkins-706-s2-compacte-luidspreker/

Uit de speaker beoordeling blijkt dat deze wel een stevige versterker mag hebben.
Uit het versterkervergelijk blijkt dat de 368 wel wat meer power in huis heeft.

Dit zou het waargenomen verschil kunnen verklaren.

Groet,
Frits
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuw setje
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2020, 17:45:12 »
Leuk dat de jeugd belangstelling toont.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Nieuw setje
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2020, 17:55:31 »
Qua versterkervraag is het belangrijk te weten welke features gezocht worden qua connectiviteit. Zo te lezen moeten er wel HDMI ingangen etc. op zitten dus zal het sowieso een nieuwe(re) versterker gaan worden, denk ik?

Dan lijkt mij niks mis met de 368.

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuw setje
« Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2020, 18:15:51 »
Mijn dochter en ik hebben goede ervaringen met een Denon Heos 2. Deze stuurt bij mijn dochter een set B&W 704 aan en bij mij een set Mission m51. Dat gaat in beide gevallen heel goed. Compact apparaat met vele mogelijkheden.
Als ze gaan luisteren zou ik zeker ook de Denon een kans geven, het overwegen zeker waard.
https://www.hifiklubben.nl/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-heos-amp-hs2-muziekinstallatie-met-streaming/?variant=HEOSAMPHS2SI&gclid=EAIaIQobChMIj6WPuvW65wIVVeJ3Ch2NWQyyEAQYAiABEgL0m_D_BwE
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2020, 18:27:31 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Nieuw setje
« Reactie #6 Gepost op: 05 februari 2020, 18:40:11 »
Mijn dochter en ik hebben goede ervaringen met een Denon Heos 2. Deze stuurt bij mijn dochter een set B&W 704 aan en bij mij een set Mission m51. Dat gaat in beide gevallen heel goed. Compact apparaat met vele mogelijkheden.
Als ze gaan luisteren zou ik zeker ook de Denon een kans geven, het overwegen zeker waard.
https://www.hifiklubben.nl/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-heos-amp-hs2-muziekinstallatie-met-streaming/?variant=HEOSAMPHS2SI&gclid=EAIaIQobChMIj6WPuvW65wIVVeJ3Ch2NWQyyEAQYAiABEgL0m_D_BwE
De marketing van HiFi klubben is een beetje raar:
"Kan een paar echte hifi-luidsprekers aansturen"
Zijn er dan ook nep hifi-luidsprekers of verkoopt men nog speakers vanuit een busje  ;D
Dan de opmerking bij "tegens":
"Een goede, traditionele stereo-installatie geeft een beter geluid en/of meer vermogen"

Als het goed gekeurd is door een nuchtere Groninger (René) dan kun je er vanuit gaan dat het goed is🤪
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2020, 18:42:32 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuw setje
« Reactie #7 Gepost op: 05 februari 2020, 19:56:57 »
Wij gebruiken de Heos als radio voor in de woonkamer, aangestuurd via Bluetooth door een laptop die dienst doet als tuner en cd speler. Een hele moderne tafelradio met heel goed geluid.
Er zit 1 set luidsprekers aangesloten maar dat kunnen er meer zijn, deze moeten dan wel draadloos zijn.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2020, 23:37:27 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nieuw setje
« Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2020, 20:20:30 »
Er zal wel niet blind geschakeld zijn?

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Nieuw setje
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2020, 10:04:04 »
Nou, de mannen zijn er nog steeds druk mee. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Nieuw setje
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2020, 17:47:03 »
Nou, de mannen zijn er nog steeds druk mee. Ben benieuwd wat het gaat worden.
De audio jeugd van tegenwoordig......tssss