Auteur Topic: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst  (gelezen 8389 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 02 februari 2020, 15:43:18 »
Als het om audio gaat hebben we allemaal zo onze wensen en het lijkt me interessant om eens te inventariseren wat erop dat gebied alzo onder de leden leeft.
Zelf heb ik na de laatste Quad 44/405-2 en Elac 310 CE aankoop (gecombineerd met de rest van mijn apparatuur) het gevoel dat het zo (voorlopig) wel goed is. Ik zoek momenteel alleen nog de originele stands (Elac LS 70) die bij de Elac 310 CE luidsprekers horen. Als dit niet wil lukken, dan bouw ik zelf een paar stands, zoals ik wel vaker heb gedaan.
Soms kan het toch opeens snel gaan, want ik heb voor een zacht prijsje al een paar Elac stands te pakken in Engeland. Waarschijnlijk zijn ze ook nog in de juiste kleurstelling.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 02 februari 2020, 15:45:51 »
En dat net na de brexit, hoop dat het goed gaat Jan. ::)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2020, 16:11:14 »
Als het om audio gaat hebben we allemaal zo onze wensen en het lijkt me interessant om eens te inventariseren wat erop dat gebied alzo onder de leden leeft.
Zelf heb ik na de laatste Quad 44/405-2 en Elac 310 CE aankoop (gecombineerd met de rest van mijn apparatuur) het gevoel dat het zo (voorlopig) wel goed is. Ik zoek momenteel alleen nog de originele stands (Elac LS 70) die bij de Elac 310 CE luidsprekers horen. Als dit niet wil lukken, dan bouw ik zelf een paar stands, zoals ik wel vaker heb gedaan.
Soms kan het toch opeens snel gaan, want ik heb voor een zacht prijsje al een paar Elac stands te pakken in Engeland. Waarschijnlijk zijn ze ook nog in de juiste kleurstelling.
Dat zou geweldig zijn Jan!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2020, 16:18:36 »
Als het om audio gaat hebben we allemaal zo onze wensen en het lijkt me interessant om eens te inventariseren wat erop dat gebied alzo onder de leden leeft.
Zelf heb ik na de laatste Quad 44/405-2 en Elac 310 CE aankoop (gecombineerd met de rest van mijn apparatuur) het gevoel dat het zo (voorlopig) wel goed is. Ik zoek momenteel alleen nog de originele stands (Elac LS 70) die bij de Elac 310 CE luidsprekers horen. Als dit niet wil lukken, dan bouw ik zelf een paar stands, zoals ik wel vaker heb gedaan.
Soms kan het toch opeens snel gaan, want ik heb voor een zacht prijsje al een paar Elac stands te pakken in Engeland. Waarschijnlijk zijn ze ook nog in de juiste kleurstelling.
Dat zou geweldig zijn Jan!
Tja John, dan is het een leuke match !

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 02 februari 2020, 16:20:38 »
Ik heb geen wensen meer, ben nog steeds zeer tevreden met de Adams. Ze verrassen me zelfs nog wel eens, dan heb je toch een goede luidspreker uitgekozen dacht ik.

De Vincent set staat werkloos toe te kijken, hoe de Marantz receiver, met volle overtuiging het klusje klaart. Ik luister altijd naar Chromecast, dat vind ik prachtig, zo nu en dan kom ik weer, in mijn ogen, een juweeltje tegen.

Kortom, op mijn afnemende gehoor na, een tevreden mens.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 02 februari 2020, 16:34:43 »
Een audio club oprichten voor Utrecht e.o. waarbij we met een mooi clubje liefhebbers verschillende sets kunnen luisteren. Altijd gaaf om met verschillende mensen en apparatuur een sessie te houden. Zo kun je verschillende smaken, verschillende meningen, verschillende inzichten, delen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 02 februari 2020, 16:35:14 »
Ik heb geen wensen meer, ben nog steeds zeer tevreden met de Adams. Ze verrassen me zelfs nog wel eens, dan heb je toch een goede luidspreker uitgekozen dacht ik.

De Vincent set staat werkloos toe te kijken, hoe de Marantz receiver, met volle overtuiging het klusje klaart. Ik luister altijd naar Chromecast, dat vind ik prachtig, zo nu en dan kom ik weer, in mijn ogen, een juweeltje tegen.

Kortom, op mijn afnemende gehoor na, een tevreden mens.

Hoe is het met de gevallen Adam afgelopen John ?

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 02 februari 2020, 17:37:10 »
Ik heb geen wensen meer, ben nog steeds zeer tevreden met de Adams. Ze verrassen me zelfs nog wel eens, dan heb je toch een goede luidspreker uitgekozen dacht ik.

De Vincent set staat werkloos toe te kijken, hoe de Marantz receiver, met volle overtuiging het klusje klaart. Ik luister altijd naar Chromecast, dat vind ik prachtig, zo nu en dan kom ik weer, in mijn ogen, een juweeltje tegen.

Kortom, op mijn afnemende gehoor na, een tevreden mens.

Hoe is het met de gevallen Adam afgelopen John ?
Daar is nog niets aan gebeurt Jan, als ik de luidsprekers schoonmaak, met een vochtige doek, dan zijn de plekken nauwelijks nog zichtbaar.

Ik ga de plekken eerdaags, voorzichtig insmeren met een ongekleurde meubelolie. Ga ze niet wegbrengen.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 02 februari 2020, 17:48:06 »
Ik heb geen wensen meer, ben nog steeds zeer tevreden met de Adams. Ze verrassen me zelfs nog wel eens, dan heb je toch een goede luidspreker uitgekozen dacht ik.

De Vincent set staat werkloos toe te kijken, hoe de Marantz receiver, met volle overtuiging het klusje klaart. Ik luister altijd naar Chromecast, dat vind ik prachtig, zo nu en dan kom ik weer, in mijn ogen, een juweeltje tegen.

Kortom, op mijn afnemende gehoor na, een tevreden mens.

Hoe is het met de gevallen Adam afgelopen John ?
Daar is nog niets aan gebeurt Jan, als ik de luidsprekers schoonmaak, met een vochtige doek, dan zijn de plekken nauwelijks nog zichtbaar.

Ik ga de plekken eerdaags, voorzichtig insmeren met een ongekleurde meubelolie. Ga ze niet wegbrengen.

Kijk maar eens naar meubeline van HG. Ze hebben verschillende soorten meubelolie, afgestemd op de te behandelen houtsoort. Ik gebruik het spul altijd op het fineer van mijn PE-34 draaitafel, de Arena F-210  versterker en de Cabasse Galiote luidsprekers.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 02 februari 2020, 19:05:51 »
Met dat goedje heb ik ook goede ervaringen.
Als je wilt weten hoe het eruit gaat zien op je speaker is geeft een beetje speeksel op die plek smeren een aardige indicatie.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 02 februari 2020, 22:10:02 »
Gaat vast en zeker wel goed komen mannen.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2020, 17:39:37 »
Een audio club oprichten voor Utrecht e.o. waarbij we met een mooi clubje liefhebbers verschillende sets kunnen luisteren. Altijd gaaf om met verschillende mensen en apparatuur een sessie te houden. Zo kun je verschillende smaken, verschillende meningen, verschillende inzichten, delen.

Leuk initiatief.  Als het van de grond zou komen, wil ik er wel een board aan wijden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #27 Gepost op: 07 augustus 2023, 22:18:43 »
En?

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #28 Gepost op: 07 augustus 2023, 22:21:36 »
Hier een idee voor de nabije toekomst, ik kom er maar moeizaam doorheen. Maar morgen zouden er wel eens zwarte schijven op een platenspeuler gedraaid en beluisterd kunnen gaan worden. Allerlei loslopende elektronica bende bij elkaar gebracht.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat zijn jouw audio wensen voor de toekomst
« Reactie #29 Gepost op: 07 augustus 2023, 22:39:10 »
En?

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk
Bedoel je die audioclub? Nee, helaas nog niet van de grond gekomen. Wel hier en daar leuke meet en Greets, zoals die middag met jou en Frits, altijd leuk. En een nieuwe buurman heeft wel oren om te komen luisteren in de mancave (onder het genot van een lekker biertje). Maar ik zie dat mijn berichtje vlak voor de Corona ellende is geplaatst, daarna had ik andere zaken, zoals mijn gezondheid aan mijn hoofd.