Auteur Topic: Accuphase A 35 clone  (gelezen 5639 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2020, 21:01:29 »
Best wel heul veul geld dus.

Groet,
Jacco

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2020, 21:16:19 »
Ik  zou hem best willen aanschaffen, om te kijken wat het is.
Om voor het forum het chinese geheim te ontleden. ;)
The music sounds better, when you know who's playing it

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2020, 09:24:33 »
Alles wat van Chinese makelij is wekt wantrouwen, ik snap dat niet ... eerst echt leren kennen / ervaren, daarna oordelen.

Ik denk dat dat alles te maken heeft met onze ervaringen met Japanse namaak zooi in het verleden. Nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen wel redelijk tevreden ben over het Chinese spul. Vorig jaar heb ik wel een versterker na een uurtje spelen in de kliko gedumpt en eerder deze week had mijn vrouw één of ander silicone sport-elastiek wat bij de eerste uitrek-poging al in stukken vloog. Een telefoonhoesje zag er op zich wel goed uit maar na een keer handen wassen trok er vocht tussen het display en het glazen plaatje van het hoesje waardoor de telefoon compleet onbruikbaar was (reageerde niet meer op aanrakingen van het display). Hoesje kon er alleen maar af door het losdraaien van 6 schroeven en een schroevendraaier had ik niet in mijn zak zitten... Niet handig. Een collega van me bestelde een smartwatch maar wat hij kreeg leek in de verste verte niet op die op de foto op de website. Groot nadeel vind ik toch wel dat je van een plaatje moet bestellen en dan moet afwachten of dat het ook is. Niet altijd dus. Een Raspberry-kloon die we eerder bestelden wilde niet eens opstarten. Hoop heen-en-weer gemaild, ding teruggestuurd en volgens die Chinezen deed hij het gewoon. Verder nooit meer iets van gehoord.

Ook wel positieve ervaringen: toen ik na twee weken een sterkere laser-module bestelde voor een 'Mini CNC Engraving Machine' kreeg ik netjes bericht dat als ik de laser voor de eerder bestelde machine bestelde deze niet zou passen maar dat ze wel een passende konden leveren. Had ik niet verwacht, erg netjes. Apparaat werkt overigens ook nog steeds probleemloos (wordt niet echt veel gebruikt) en ik krijg regelmatig updates van de bijbehorende software.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2020, 09:25:33 »
Best wel heul veul geld dus.

Groet,
Jacco

Wat mij betreft niet iets om even een beetje mee te experimenteren 'Op hoop van zegen'....
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2020, 09:57:29 »
Ik denk dat China zeker wel zeer goede producten maakt.
Maar dat zijn naar mijn mening niet de producten die op andere kwaliteit producten lijken.
Oneplus en Huawei zijn goede smartphones.
Maar een vreemd merk wat een Apple kloon maakt zal vaak wel bagger zijn.
Waarom maak je een auto die op een Bentley lijkt of een versterker die op een Accuphase product lijkt?  Om de consument over te halen om een namaak product te kopen?  Om de consument die het echte product niet kan betalen voor een dubbeltje de eerste rij te geven?
Als je iets op een duur en goed product laat lijken dan is dat voor mij vaak een teken dat er bagger onder de kap zit.
En de bagger vlag gaat ook uit als je redelijker wijs zou kunnen weten dat iets veel en veel te goedkoop wordt aangeboden.
Ik heb al eerder eens geschreven hier over de autodoktoren die van kijkers (Youtubekanaal) spulllen opgestuurd krijgen.
Het gaat dan om auto onderdelen die een fractie van het origineel kosten. Vaak via e-bay of Aliexpress gekocht.
Helaas zijn dit vaak zeer slecht nagemaakte spullen die soms zelfs na montage een gevaarlijke auto opleveren en vaak na een paar honderd kilometer al  kapot zijn.
Iets uit China laten komen voor een habbekrats is leuk en als het dan niks blijkt te zijn neem je het kleine verlies en koop je alsnog een duurder goed product.
Er wordt te vaak gedacht dat duurdere producten oplichterij is.  Helaas, soms is een product nou eenmaal niet goedkoop te maken.
En als het om je auto gaat zou ik voor de onderdelen die met veiligheid te maken hebben altijd het originele product willen hebben.
Of het product wat bij een goede automaterialen handel vandaan komt.
Ik weet nog dat ik voor mijn Volvo 480 ES een nieuw raammechanisme moest hebben.
Het originele onderdeel zou bij de dealer F1000,- kosten en een Italiaans namaak product slechts F495,-.  Die laatste heb ik gekocht.
Die namaker zat veel beter in elkaar met betere materialen.  De auto uit 1994 heeft inmiddels de 4e eigenaar en mijn vermoeden is dat het mechanisme nog steeds werkt.
Het zou me niet verbazen als beide producten uit dezelfde fabriek kwamen.  Origineel Volvo met matige eigenschappen en het aftermarket product met goede eigenschappen.  Dezelfde zou voor F1000,- wel eens via de dealer verkocht zijn.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe de kwaliteit van de Chinese merken elektrische auto's is en gaat zijn.

Marcel

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2020, 10:01:24 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2020, 12:15:14 »
De auto's die ze hier in de EU willen verkopen zullen aan alle EU-normen moeten voldoen en dus veilig zijn, uitstootnormen halend en zo verder. Daar kunnen ze qua kwaliiteit niet echt op sjoemelen.
Wat audioproducten betreft heb je er die goeie kwaliteit en lage prijzen leveren. Maar als ze zitten te schermen met bekende Amerikaanse high-end merken, dan is het vaak inderdaad zo dat ze in een fraaie kast minder fraais verbergen. Maar niet altijd. Vroeger kon je Sheng-Ya versterkers kopen die als twee druppels water op die van Vincent leken alleen voor flink wat minder geld. En de kwaliteit bleek identiek. Het was namelijk de fabriek waar Vincent al "zijn" spullen liet bouwen. Ondertussen zijn die Sheng-Ya's ook flink aan de prijs.

Als iemand het geld ervoor over heeft en die Accuphase clone eens zou willen kopen en testen, zijn we denk ik allemaal benieuwd naar de bevindingen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2020, 12:19:01 »
De auto's die ze hier in de EU willen verkopen zullen aan alle EU-normen moeten voldoen en dus veilig zijn, uitstootnormen halend en zo verder. Daar kunnen ze qua kwaliiteit niet echt op sjoemelen.


Ik vraag me af of dit ook met vervangings-onderdelen het geval is..
Science is no democracy

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2020, 16:17:07 »
Als je die in China bestelt en naar hier laat sturen per post of koeriersdienst, valt dat niet onder de technische en milieuregelsbetreffende controles van de EU en loop je dus wel degelijk een risico.
Auto's moeten ze hier importeren en dan hier via een dealernetwerk verkopen en dan valt alles meteen wél onder de EU-regels.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2020, 17:10:30 »
Ik denk dat China zeker wel zeer goede producten maakt.
Maar dat zijn naar mijn mening niet de producten die op andere kwaliteit producten lijken.
Oneplus en Huawei zijn goede smartphones.
Maar een vreemd merk wat een Apple kloon maakt zal vaak wel bagger zijn.
Waarom maak je een auto die op een Bentley lijkt of een versterker die op een Accuphase product lijkt?  Om de consument over te halen om een namaak product te kopen?  Om de consument die het echte product niet kan betalen voor een dubbeltje de eerste rij te geven?
Als je iets op een duur en goed product laat lijken dan is dat voor mij vaak een teken dat er bagger onder de kap zit.
En de bagger vlag gaat ook uit als je redelijker wijs zou kunnen weten dat iets veel en veel te goedkoop wordt aangeboden.
Ik heb al eerder eens geschreven hier over de autodoktoren die van kijkers (Youtubekanaal) spulllen opgestuurd krijgen.
Het gaat dan om auto onderdelen die een fractie van het origineel kosten. Vaak via e-bay of Aliexpress gekocht.
Helaas zijn dit vaak zeer slecht nagemaakte spullen die soms zelfs na montage een gevaarlijke auto opleveren en vaak na een paar honderd kilometer al  kapot zijn.
Iets uit China laten komen voor een habbekrats is leuk en als het dan niks blijkt te zijn neem je het kleine verlies en koop je alsnog een duurder goed product.
Er wordt te vaak gedacht dat duurdere producten oplichterij is.  Helaas, soms is een product nou eenmaal niet goedkoop te maken.
En als het om je auto gaat zou ik voor de onderdelen die met veiligheid te maken hebben altijd het originele product willen hebben.
Of het product wat bij een goede automaterialen handel vandaan komt.
Ik weet nog dat ik voor mijn Volvo 480 ES een nieuw raammechanisme moest hebben.
Het originele onderdeel zou bij de dealer F1000,- kosten en een Italiaans namaak product slechts F495,-.  Die laatste heb ik gekocht.
Die namaker zat veel beter in elkaar met betere materialen.  De auto uit 1994 heeft inmiddels de 4e eigenaar en mijn vermoeden is dat het mechanisme nog steeds werkt.
Het zou me niet verbazen als beide producten uit dezelfde fabriek kwamen.  Origineel Volvo met matige eigenschappen en het aftermarket product met goede eigenschappen.  Dezelfde zou voor F1000,- wel eens via de dealer verkocht zijn.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe de kwaliteit van de Chinese merken elektrische auto's is en gaat zijn.

Marcel

Ik heb jaren geleden n.a.v. de klaagzang m.b.t. Chinese audio een Korsun KS99 aangeschaf en dat was een toppertje.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #24 Gepost op: 29 januari 2020, 17:12:27 »


Hierbij een foto van de printplaat van de Accuphase A 35 clone. De potmeter die op de printplaat ligt lijkt op een Bourns en dat is op zich kwalitatief een goede potmeter, maar of het echt een Bourns is laat zich niet vaststellen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2020, 17:14:51 »


Een foto van het interieur

Afmetingen: W 465mm H 170 mm D 425mm, en het gewicht is 22.8 kg.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2020, 17:18:34 door Audiofreak »

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2020, 17:56:40 »
Dit is een echte, niet die Chinese kloon...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2020, 18:05:22 »
Korsun KS99



Red Rose Passion



« Laatst bewerkt op: 29 januari 2020, 18:07:28 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2020, 18:21:53 »
Dit is een echte, niet die Chinese kloon...
Verhipt, je hebt gelijk. Die foto's stonden gewoon op dezelfde site als de foto's van de clone.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Accuphase A 35 clone
« Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2020, 18:41:15 »
Kijkuh ouwe!   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.