Auteur Topic: Invloed versterker.  (gelezen 6844 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Invloed versterker.
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2020, 12:46:56 »
Verschillen  tussen versterkers heb ik nooit kunnen vaststellen (behalve bij buizenversterkers waar de versterker gevoelig kan zijn voor de speakerimpedantie). Wel heb ik mensen de verschillen tussen twee versterkers uitgebreid horen benoemen terwijl er inmidddels andersom werd geschakeld, m.a.w. ze luisterden inmiddels naar de andere versterker dan ze dachten.
Klankregelingen hebben weleens de neiging niet volkomen 'recht' te zijn en dat zou je kunnen horen, zeker wanneer ze niet uitschakelbaar zijn. Dit klankverschil is de versterker niet aan te rekenen en zou curvemeten en wat bijstellen mogelijk helemaal weggewerkt kunnen worden.

Het is komisch dat iemand zich jarenlang op het verkeerde been heeft laten zetten inzake de kwestie welke versterkers nu de beste zijn en nu na decennia het Philips licht is gaan zien ( en horen). Dit terwijl we, op grond van leeftijdskarakteristieken, wel kunnen stellen dat zijn gehoor nu niet meer zo betrouwbaar zal zijn en dat het kennelijk in eerdere jaren ook nooit in staat is geweest om de Philips klanghegemonie eruit te pikken. En dan toch op dit gebied van de hoogste toren blazen; Dunning-Kruger in optima forma als je het mij vraagt...

Alles over&overbekend jouw standpunt dan kom je weer met herhalingen,en bijkomstigheden zoals met klangregelingen

die niet recht staan heb er hiero 10 staan zelfs recente met 5 stars en die überhaupt geen klangregeling bezitten.

En vanzelfsprekend hoor je op vreemd grondgebied geen verschil met versterkers dat staat vast.Het word zelfs een verdomd

moeilijke klus om jou bloedeigen speaker tussen een reeks van 5 speakers eruit te pikken.

En dat word dan als referens gebruikt in een zaaltje van een evangelische gemeenschap om hun waarheid te verkondigen.

Dan haal je erook nog mijn leeftijd erbij,met andere woorden,kerel je bent doof.

Het enigste wat ik kan stellen is dat je geen rechtoe rechtaan set hebt,komt ook nog een zelfbouw sub er bij en de klus is

geklaart.Hetzelfde geld voor jouw meester hierin alleen hij beweerd het aan de hand van grafiekjes meetgegevens etc.

Duik ik diep in zijn verleden dan blijkt gewoon dat hifi wel leuk is maar dan hebben we het ook wel gehad.Bekijk ik zijn

set of sets kom ik 1 versterker tegen en wel een schneider een concurent van bryston denk ik zomaar.

En ik,ja ik,beluister dat uiteindelijk gewoon thuis,dat is mijn akoestiek,dat is mijn testruimte en dat zijn mijn oortjes.

En wel met 10 verschillende versterkers + 9 paar luidsprekers.en kom ik in dat overbekende gebouwtje dan haal ik van die

19 produkten er NIET EENTJE UIT kerel betweeter! jij hebt gelijk!

Ga ik jouw uitspraken bij hifi liefhebbers in de groep gooien dan zegt 98% Betweeter ga bij bunnink-Kruger in de kost

en houd mekaars handjes vast worship1

Beste Bram,

Ik weet niet wat je er nu allemaal bij haalt, maar bij je eigen thuis kun je ook niet blind twee van je eigen versterkers uit elkaar houden. Blijkbaar konken die ook aardig het zelfde hoewel je eerder het tegendeel beweerde. Je hoeft echt niet ver van huis...
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Invloed versterker.
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2020, 13:09:45 »
Wie zijn de hifi liefhebbers Bram? Zijn dat mensen die zich op miraculeuze wijze onttrekken aan de werkingsprincipes van de menselijke perceptie en psyche. Die vind je namelijk ook veel in de wereld van het paranormale, de homeopathie  en noem maar op, en ja die zijn er ook in grote getalen. Dat zijn geen argumenten die hout snijden, helaas voor jou.
Ja jij wordt doof en ik ook en ik kan ook nog precies vaststellen waar en hoe doof ik al ben..
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Invloed versterker.
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2020, 13:47:29 »
Wie zijn de hifi liefhebbers Bram? Zijn dat mensen die zich op miraculeuze wijze onttrekken aan de werkingsprincipes van de menselijke perceptie en psyche. Die vind je namelijk ook veel in de wereld van het paranormale, de homeopathie  en noem maar op, en ja die zijn er ook in grote getalen. Dat zijn geen argumenten die hout snijden, helaas voor jou.
Ja jij wordt doof en ik ook en ik kan ook nog precies vaststellen waar en hoe doof ik al ben..
Bij iedereen gaat het gehoor achteruit als je ouder wordt, dat is een gegeven. Bij Bram komt dat blijkbaar als een belediging over maar ook hij ontkomt daar niet aan. Nog een trauma om te verwerken.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Invloed versterker.
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2020, 14:05:38 »
Arme muziek- en hifi-liefhebbers die we zijn, zouden we dan allemaal eindigen als Philips-profeet ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Invloed versterker.
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2020, 14:13:34 »
In mijn home studio staat reeds een Philips versterker uit de goede periode ( die had ik al lang voordat Bram het Philips Argenta Superlux licht zag want het is een prima en robuust werkpaard). Ook mijn CD 100 moet het na een goede beurt weer gaan doen..
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Invloed versterker.
« Reactie #20 Gepost op: 14 januari 2020, 14:16:38 »
Wie zijn de hifi liefhebbers Bram?

En wat als je hifi- en muziekliefhebber bent?  Is er dan nog hoop?   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Invloed versterker.
« Reactie #21 Gepost op: 14 januari 2020, 14:36:07 »
Wie zijn de hifi liefhebbers Bram? Zijn dat mensen die zich op miraculeuze wijze onttrekken aan de werkingsprincipes van de menselijke perceptie en psyche. Die vind je namelijk ook veel in de wereld van het paranormale, de homeopathie  en noem maar op, en ja die zijn er ook in grote getalen. Dat zijn geen argumenten die hout snijden, helaas voor jou.
Ja jij wordt doof en ik ook en ik kan ook nog precies vaststellen waar en hoe doof ik al ben..

Zo,zo betweeter je gaat miljoenen stereo liefhebbers als gestoorden neerzetten,dat doe je wel niet zo direct maar dat bedoel

je wel.Ik zal jou mijn denkwijze neerzetten waar jij jouw ongetwijfeld zult herkennen tegen wil&dank.

Jij behoort tot de onkenners en wel in die mate dat jij extreem bent in jouw leer,vergelijkbaar met jihadisten,jehova's etc.

Deze lieve mensen zijn niet te herprogameren,zitten rotsvast in hun nepgeloof en houden zich daar krampachtig aan vast.

Gaan hun meesters, voortgangers. zich te buiten aan seks&alcohol hoererij word dat door hun aanhang gewoon vergeven.

Want zonder hun meester kunnen en willen ze niet leven.

Jouw leermeester is Jacco,alleen valt Jacco weg door een te veel aan bommelsch bier dan slaat bij jouw de paniek toe.

Daarom vertrouw niet en nooit op mensen want je bouwt op zand oftewel drijfzand :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Invloed versterker.
« Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2020, 14:40:14 »
Buiten Nederland zijn ook wel eens een paar proefjes gedaan met versterkers, met eendere conclusies.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Invloed versterker.
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2020, 14:40:23 »
Eh... kleine steentjes veroorzaken hoge golven, geloof ik...
Zullen we er allen een drankje op nemen en overgaan tot de orde en/of waan van de dag?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Invloed versterker.
« Reactie #24 Gepost op: 14 januari 2020, 14:48:32 »
In mijn home studio staat reeds een Philips versterker uit de goede periode ( die had ik al lang voordat Bram het Philips Argenta Superlux licht zag want het is een prima en robuust werkpaard). Ook mijn CD 100 moet het na een goede beurt weer gaan doen..

Tuurlijk een versterker van philips en wel uit de onderste lijn,en die cd100 is klanmatig al gepasseerd door een sony 5jr later.

koop gewoon een philips van na 1990 voor een hebbekrats die klinkt dan weer beter als een sony.

anders plaats maar is een paar foto's van jouw ruimte en jouw set,want daar bemerk ik direct

waarom je überhaupt geen verschil bemerkt :afro:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Invloed versterker.
« Reactie #25 Gepost op: 14 januari 2020, 14:49:31 »
Eh... kleine steentjes veroorzaken hoge golven, geloof ik...
Zullen we er allen een drankje op nemen en overgaan tot de orde en/of waan van de dag?

Haha geweldig toch die reacties? En Bram die zijn eigen standpunt niet kan staven?  :rofl:
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Invloed versterker.
« Reactie #26 Gepost op: 14 januari 2020, 14:57:18 »
Bram, ik heb nog even gezocht naar zinnige aanknooppunten om op te reageren maar helaas.

An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Invloed versterker.
« Reactie #27 Gepost op: 14 januari 2020, 15:45:26 »
A never ending story ! Geef mijn portie maar aan Fikkie. Ik onthoud me maar van elk commentaar ! Don Quichot de Mancha vocht ook tegen windmolens zonder iets te bereiken en in dit geval is het sop de kool niet waard.  :neenee:

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Invloed versterker.
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2020, 15:49:16 »
Ik maak nog wel een koffie...
Science is no democracy

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Invloed versterker.
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2020, 15:55:58 »
Ik maak nog wel een koffie...
Ik graag een half schepje suiker. Geen koekje.