Auteur Topic: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker  (gelezen 18270 keer)

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2020, 21:39:28 »
Voor honderd harde euro kun je schop in je reet krijgen. Kom ik hem nog brengen ook.

Nou,Nou kwabber hier schrik ik wel van,wat een aggressie stop.....T'begin is er toch? en hij staat toch maar te verstoffen

150 dan? ::)
Brammetje, Brammetje. Wat ben je toch een poepie.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2020, 23:27:38 »
Als je ziet wat er tweedehands voor gevraagd word slaat het bod negens op, maar idd hoe lang staat hij al te verstoffen? En heb je hem wel gebruikt? Dat je hem dan nog niet eerder verkocht hebt, op deze manier kan er niemand van genieten. Door het nieuwe bod krijgt Bram nu geen trap in zijn Reet, maar tegen zijn Reet. Ik bied 160 ;D

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2020, 09:45:23 »
Voor honderd harde euro kun je schop in je reet krijgen. Kom ik hem nog brengen ook.

Nou,Nou kwabber hier schrik ik wel van,wat een aggressie stop.....T'begin is er toch? en hij staat toch maar te verstoffen

150 dan? ::)
Brammetje, Brammetje. Wat ben je toch een poepie.

Ja Kwabbertje dat klinkt al anders,je vloog daar effe uit de bocht.Kan me dat wel voorstellen met die buizenbakken van jouw

Jij dicht ze machische klanken toe,dan komen ze op ebay voorbij en je slaat toe,wat dan volgd is een drama ohne ende.

Het is het bekende gebeuren,men vertrouwd ebay meer als mrktplaats en vooral met het verzenden,wat dus niet zo is want

verhaal halen bij ebay lukt je niet,en de verkoper weet van niets,zo werkt dat :think:

De lering hieruit is haal het audiospul persoonlijk op,ga er met een gezond verstand na toe en bij versterkers neem vooral

luidsprekers mee test dat apperaat tot het uiterste,,,,,en precies zo doet Brammetje dat en niet met de post,want je vraagt

als het ware om ellende die daarop volgt. :think:

Het volgende hoofdstuk gaat om het misleidende topic over een verslaving van buizenbak of bakken.

En dan specefiek over de gedachtengang in dit forum over elke versterker versterkt en moet geen eigenklang hebben

of bezitten, met als de autoren Jacco&Henk. ….word vervolgd :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2020, 10:36:12 »
Nee Bram, ik vloog niet uit de bocht. Zo'n oale miegert as Bram, mo'j kot hoaln. Oude Twentse wijsheid. 8)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2020, 11:10:17 »
Voor honderd harde euro kun je schop in je reet krijgen. Kom ik hem nog brengen ook.

Nou,Nou kwabber hier schrik ik wel van,wat een aggressie stop.....T'begin is er toch? en hij staat toch maar te verstoffen

150 dan? ::)
Brammetje, Brammetje. Wat ben je toch een poepie.

Ik weet niet wat het waard is als ik mee kom schoppen ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2020, 11:13:10 »
Overigens wel wat buizengebakjes gehad. Mn. zelfbouw gebouwd door anderen en een LA Audio. Audio Note is ook nog even in tha house geweest.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2020, 11:28:50 »
Verslaafd aan buizen niet, die kwamen gewoon voorbij toen ik op zoek was naar een andere voorversterker.
Buizenversterkers is toeval, tijdens de SKIK fietsroute die we fietsen in 2002. Die loopt door beider geboortegrond en langs het huis van kameraad Frens die de buizenversterkers maakt. Even langs Frens wat drinken en tijdens dat bezoek ging het over voorversterkers. Ik wou wel een nieuwe en had gekeken naar een Naim maar die was veel te duur. Nou zei Frens neem dan deze maar eens mee, een prototype buizen vv die hij had ontwikkeld. Voorversterker in de fietstas en die mee naar huis genomen. Deze staat hier nog steeds in de kast. De echte is van koper plaat gemaakt en verchroomd. Dat vond Stieneke te veel blingbling, het was goed maar de vv moest een onopvallende kleur krijgen. Die van mij is van aluminium plaat en Alfasud groen gespoten. De eindversterker, ook een ontwikkeling van Frens, is een jaar later gekomen, aluminium plaat en groen. Van beide versterkers zijn er 6 gemaakt die het nog steeds allemaal doen. De eindversterker heeft RS1003 eindbuizen, niet voor de hand liggend maar Frens maakt ze als hobby en wil het als uitdaging met speciale buizen doen. Deze eindversterkers doet nog steeds dienst, de vv is ondertussen  vervangen door een ander type ontwikkeld door Frens. In deze vv ook niet alledaagse buizen, de buizen die het werk doen zijn buizen van het type 37 uit 1940, ontwikkeld in de jaren 30. Er kan ook type 76 in de opvolger van type 37.
Als Frens geen buizenversterkers had ontwikkeld en gemaakt had ik geen buizen gehad. Dat is niet iets waar ik gelijk aan denkt als ik iets nieuws wil aanschaffen. Ze hebben onderhoud nodig want buizen slijten en het wordt warm, heet kun je wel noemen. Het heeft een extra waarde omdat een kameraad ze heeft gemaakt, we kennen elkaar nu 55 jaar en altijd in dezelfde vriendengroep gezeten. Zonder Frens had hier nu waarschijnlijk een Naim set gestaan. Maar nu al 17 jaar buizenversterkers en ik ben er wijs mee.
Je krijgt er een hobby bij namelijk het speuren naar buizen op het net. Heb verscheidende gekocht tegen toen nog schappelijke prijzen. Tegenwoordig is daar geen aardigheid meer aan, als ik zie wat ze voor Siemens RS1003 vragen of een ecc83 van Siemens, Philips of Telefunken. Telefunken is helemaal van den gekke. Gelukkig heeft nog goed voorzien van reserve buizen.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2020, 11:44:16 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2020, 11:43:31 »
Verslaafd aan buizen niet, die kwamen gewoon voorbij toen ik op zoek was naar een andere voorversterker.
Buizenversterkers is toeval, tijdens de SKIK fietsroute die we fietsen in 2002. Die loopt door beider geboortegrond en langs het huis van kameraad Frens die de buizenversterkers maakt. Even langs Frens wat drinken en tijdens dat bezoek ging het over voorversterkers. Ik wou wel een nieuwe en had gekeken naar een Naim maar die was veel te duur. Nou zei Frens neem dan deze maar eens mee, een prototype buizen vv die hij had ontwikkeld. Voorversterker in de fietstas en die mee naar huis genomen. Deze staat hier nog steeds in de kast. De echte is van koper plaat gemaakt en verchroomd. Dat vond Stieneke te veel blingbling, het was goed maar de vv moest een onopvallende kleur krijgen. Die van mij is van aluminium plaat en Alfasud groen gespoten. De eindversterker, ook een ontwikkeling van Frens, is een jaar later gekomen, aluminium plaat en groen. Van beide versterkers zijn er 6 gemaakt die het nog steeds allemaal doen. De eindversterker heeft RS1003 eindbuizen, niet voor de hand liggend maar Frens maakt ze als hobby en wil het als uitdaging met speciale buizen doen. Deze eindversterkers doet nog steeds dienst, de vv is ondertussen  vervangen door een ander type ontwikkeld door Frens. In deze vv ook niet alledaagse buizen, de buizen die het werk doen zijn buizen van het type 37 uit 1940, ontwikkeld in de jaren 30. Er kan ook type 76 in de opvolger van type 37.
Als Frens geen buizenversterkers had ontwikkeld en gemaakt had ik geen buizen gehad. Dat is niet iets waar ik gelijk aan denkt als ik iets nieuws wil aanschaffen. Ze hebben onderhoud nodig want buizen slijten en het wordt warm, heet kun je wel noemen. Het heeft een extra waarde omdat een kameraad ze heeft gemaakt, we kennen elkaar nu 55 jaar en altijd in dezelfde vriendengroep gezeten. Zonder Frens had hier nu waarschijnlijk een Naim set gestaan. Maar nu al 17 jaar buizenversterkers en ik ben er wijs mee.

De opmerking de je in je laatste zinnen maakt begrijp ik heel goed, want het was één van mijn beste vrienden die destijds de hele Harman Kardon Citation 16a in een klus van plus minus 40 uur voor mij upgrade. Deze vriend kwam helaas in 2000 kwam te overlijden ik moet nog vaak aan hem terugdenken.
Ik moet er niet aan denken om deze versterker weg te doen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2020, 11:56:49 »
Met deze vv is het begonnen en gaat ook nooit meer weg.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2020, 12:00:20 »
Ik las een stukje over prints in buizenversterkers. Heeft mijn kameraadbouw vv ook, geen problemen wordt ook niet zo warm natuurlijk als een ev. Mijn ev weet ik niet heb ik ooit van binnen gezien maar heb er geen foto van, heeft geen problemen overigens.


Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2020, 12:29:37 »
Ik las een stukje over prints in buizenversterkers. Heeft mijn kameraadbouw vv ook, geen problemen wordt ook niet zo warm natuurlijk als een ev. Mijn ev weet ik niet heb ik ooit van binnen gezien maar heb er geen foto van, heeft geen problemen overigens.

Ik zie wel René dat de grote buizen van deze versterker niet op de printplaten zijn bevestigd. Wat ik wel eens begrepen heb is dat eindversterker buizen zoals EL34 of KT88 die met de voet bevestigd zijn op een printplaat nog wel eens problemen geven. Bij het verwisselen van buizen moet je de buis in de voet drukken en als er niet voldoende ondersteuning is dan kan de printplaat gaan scheuren of de solderingen van de voet los raken. In mijn Prima Luna zit ook een printplaat voor de autobias. Maar de buisvoeten zijn stevig aan de behuizing van de versterker gemonteerd.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2020, 12:37:28 »
Met deze vv is het begonnen en gaat ook nooit meer weg.

Het blijft een mooi verhaal René. Van fietstocht naar buizenversterker.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2020, 12:56:37 »
De buisvoeten van de EV zitten stevig aan het frame vast met schroeven. Zit stevig verankerd, het uittrekken van de buizen geeft het geen problemen. Er zitten gelukkig keramische buisvoeten in die zijn minder temperatuur gevoelig.
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2020, 13:19:47 »
Overigens wel wat buizengebakjes gehad. Mn. zelfbouw gebouwd door anderen en een LA Audio. Audio Note is ook nog even in tha house geweest.

Gr. Hans

Had jij ook niet ooit een Unison Research S6?

Dat staat mij bij omdat ik die volgens mij rond diezelfde periode had.

Groet, Mark :sceptic:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ben je verslaafd geraakt aan buizenversterker
« Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2020, 14:07:54 »
Voor honderd harde euro kun je schop in je reet krijgen. Kom ik hem nog brengen ook.

Nou,Nou kwabber hier schrik ik wel van,wat een aggressie stop.....T'begin is er toch? en hij staat toch maar te verstoffen

150 dan? ::)


Brammetje, Brammetje. Wat ben je toch een poepie.

Ik weet niet wat het waard is als ik mee kom schoppen ?

Gr. Hans

Tuurlijk niet,heb toch al langer het gevoel van Hans is het leven zat :'(

T'laatste levensteken van jouw word dan: VERMIST! Het laatst gezien bij een tankstation voorbij de woeste hoeve,daarna

verliest men elk spoor. 53 jr later graven archeologen naar speerpunten uit de romeinse tijd,men vind 1 rib en een schedel

Na dna test komt men tot de conclussie,,,,,,hoogwaarschijndelijk Hans :afro:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65