Auteur Topic: Recordverkoop vuurwerk in 2019  (gelezen 9148 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #15 Gepost op: 31 december 2019, 22:03:10 »
Zoals ik al zei vroeger zelf veel vuurwerk afgeschoten en dan nu zeggen dom geknal en verbieden, nee.
Vroeger rookte de hele wereld dus nu de tieners ook maar loslaten op de tabak?   ;)
Omdat ik vroeger bepaalde domme dingen heb gedaan hoeven mijn jongens dat nu nog niet te doen ! :neenee:
Ook een kwestie van opvoeding en vertrouwen, hoeven het niet te doen maar als ze het dan doen wat zeg je dan?
« Laatst bewerkt op: 31 december 2019, 22:08:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2019, 22:22:52 »
René,

Het veroorzaakt gewoon veel overlast, schade en ellende.
Dat zie ik gewoon als een levensgroot probleem.  De jochies uit mijn straat zijn er al dagen druk mee en daar ervaar ik overlast van.
Daarnaast zijn ze te bedonderd om die rotzooi op te ruimen.

Ik snak echt naar een totaalverbod maar met deze slappe, onbetrouwbare hap in Den Haag zal dat niet gebeuren en kunnen ze vervolgens weer met hun uitgestreken koppen op tv klagen dat hulpdiensten e.d. belaagd worden.  Foei toch!  Het onbetrouwbare zooitje faciliteert dit gedrag indirect.  Hypocrisie ten top.

Ik vind dit laatste nogal kort door de bocht. Ik heb er ook niets mee, nooit gehad ook maar om het nu helemaal te verbieden omdat sommige mensen er niet mee overweg kunnen... Het belagen van hulpdiensten gebeurt ook op andere dagen dan oudjaar, met en zonder vuurwerk.
Ik ben er voor als men het helemaal gaat verbieden maar dan moeten ze wel met betere argumenten komen dan dit.

Groeten...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #17 Gepost op: 31 december 2019, 22:47:01 »
Zoals ik al zei vroeger zelf veel vuurwerk afgeschoten en dan nu zeggen dom geknal en verbieden, nee.
Vroeger rookte de hele wereld dus nu de tieners ook maar loslaten op de tabak?   ;)
Ik heb nooit gerookt mijn dochters ook niet, kwestie van opvoeding en vertrouwen.
Dat heb je dan bijzonder goed gedaan René  Toppie!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #18 Gepost op: 31 december 2019, 23:00:05 »
Zoals ik al zei vroeger zelf veel vuurwerk afgeschoten en dan nu zeggen dom geknal en verbieden, nee.
Vroeger rookte de hele wereld dus nu de tieners ook maar loslaten op de tabak?   ;)
Ik heb nooit gerookt mijn dochters ook niet, kwestie van opvoeding en vertrouwen.
Dat heb je dan bijzonder goed gedaan René  Toppie!
Nou nee hoor, valt mee. Mijn ouders rookten en dat vond ik bijzonder vies, de rook, de geur en 's morgens de peuken in het aanrechtbakje. Het besluit om niet te gaan roken stond al heel vroeg vast. Ook van mijn kameraden was er niemand die rookte, daarmee waren we van de weinigen op de middelbare school. Bier lusten we wel overigens, veel bier. 8)
Zat er vroeg in om niet mee te doen met de massa.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2020, 20:10:34 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #19 Gepost op: 31 december 2019, 23:07:23 »
Vuurwerk? Ik was net even buiten de situatie verkennen ;D, het enigste wat ik hoorde was een vlucht ganzen die richting Waddenzee vloog en in de verte wat knallen in Grunn. Hier geen overlast, ze wachten tot 12 uur, dan knallen tot half 1 en daarna af en toe nog een knal.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2019, 23:29:54 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2019, 23:19:38 »
Vuurwerk? Ik was net even buiten de situatie verkennen ;D, het enigste wat ik hoorde was een ganzen die richting Waddenzee vloog en in de verte wat knallen in Grunn. Hier geen overlast, ze wachten tot 12 uur, dan knallen tot half 1 en daarna af en toe nog een knal.
Hier al dagen een soort 3e wereldoorlog met explosies van het type aardbeving.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2019, 23:31:20 »
Vuurwerk? Ik was net even buiten de situatie verkennen ;D, het enigste wat ik hoorde was een vlucht ganzen die richting Waddenzee vloog en in de verte wat knallen in Grunn. Hier geen overlast, ze wachten tot 12 uur, dan knallen tot half 1 en daarna af en toe nog een krnal.

Een knal of een kral ?   :rofl:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #22 Gepost op: 31 december 2019, 23:35:07 »
Vuurwerk? Ik was net even buiten de situatie verkennen ;D, het enigste wat ik hoorde was een vlucht ganzen die richting Waddenzee vloog en in de verte wat knallen in Grunn. Hier geen overlast, ze wachten tot 12 uur, dan knallen tot half 1 en daarna af en toe nog een krnal.

Een knal of een kral ?   :rofl:
Voor mij geen verschil, handen voor de oren. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #23 Gepost op: 31 december 2019, 23:48:54 »
Vuurwerk? Ik was net even buiten de situatie verkennen ;D, het enigste wat ik hoorde was een vlucht ganzen die richting Waddenzee vloog en in de verte wat knallen in Grunn. Hier geen overlast, ze wachten tot 12 uur, dan knallen tot half 1 en daarna af en toe nog een krnal.

Een knal of een kral ?   :rofl:
Gezien het aantal genoten consumpties zo langzamerhand een hoop gelal ! :rofl: Dit is geen grap, maar wel een hoop Grappa !
« Laatst bewerkt op: 31 december 2019, 23:51:02 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #24 Gepost op: 31 december 2019, 23:57:55 »
Mijn jongste dochter zit het uit in Den Haag, bij vrienden die niet al te ver van Duindorp wonen daar is het volgens haar inderdaad erg. De ME busjes verzamelen zich nu.
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #25 Gepost op: 01 januari 2020, 01:59:30 »

Zo dat idiotengedoe is ook weer achter de rug,kom net terug met de hondjes en dat voor de derde keer.

2 uur inmiddels en het houd nog niet op stop
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #26 Gepost op: 01 januari 2020, 08:50:07 »
Ondanks alle lawaai en stank blijkt er geen afgeschoten vuurwerk in ons gedeelte van de straat te liggen, maar wel om de hoek !

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #27 Gepost op: 01 januari 2020, 09:43:51 »
Bij ons in de straat valt het ook mee,maar op het pleintje achter ons is het een puinhoop.
I love vintage.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #28 Gepost op: 01 januari 2020, 10:05:57 »
René,

Het veroorzaakt gewoon veel overlast, schade en ellende.
Dat zie ik gewoon als een levensgroot probleem.  De jochies uit mijn straat zijn er al dagen druk mee en daar ervaar ik overlast van.
Daarnaast zijn ze te bedonderd om die rotzooi op te ruimen.

Ik snak echt naar een totaalverbod maar met deze slappe, onbetrouwbare hap in Den Haag zal dat niet gebeuren en kunnen ze vervolgens weer met hun uitgestreken koppen op tv klagen dat hulpdiensten e.d. belaagd worden.  Foei toch!  Het onbetrouwbare zooitje faciliteert dit gedrag indirect.  Hypocrisie ten top.

Ik vind dit laatste nogal kort door de bocht. Ik heb er ook niets mee, nooit gehad ook maar om het nu helemaal te verbieden omdat sommige mensen er niet mee overweg kunnen... Het belagen van hulpdiensten gebeurt ook op andere dagen dan oudjaar, met en zonder vuurwerk.
Ik ben er voor als men het helemaal gaat verbieden maar dan moeten ze wel met betere argumenten komen dan dit.

Groeten...

Halloa,

Ik vind het ook wel beter als je inzicht geeft in de argumenten waarvan jij acht dat ze er toe doen. Op deze wijze houdt een dialoog geen stand lijkt me.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #29 Gepost op: 01 januari 2020, 10:26:12 »
Beide kampen (voor en tegen vuurwerk) kan ik begrijpen.

Ik vind vuurwerk  heel erg mooi.  Vuurpijlen die flink hoog de lucht in gaan en dan een kleurenpracht en vorm weergeven en dan ook nog een diepe doffe dreun geven die je in je lijf voelt, helemaal geweldig.
Professioneel vuurwerk door deskundigen gebruikt vind ik echt heel erg mooi.
Ik ben meerdere jaren achter elkaar naar Rhein in Flammen geweest in St Goar am Rhein.   In het Rijndal vuurpijlen zien en horen, guhwelduhg!!

Ook ik heb een paar jaar wat vuurwerk afgestoken met oud en nieuw.  was leuk om te doen. Is al weer bijna 20 jaar geleden.

Ik kan me ook voorstellen als je geen overlast ervaart dat je zeker niet tegen vuurwerk bent en al helemaal geen verbod ziet zitten.
Als je wel overlast ervaart dan kan ik me zeker wel voorstellen dat je voor een algemeen verbod bent.
Flinke knallen en mooi vuurwerk is erg leuk en als je er mee om kunt gaan ook erg leuk om af te steken tussen 18.00 en 02.00.
Helaas hoor ik hier in Ede bijna het hele jaar door op de meest idiote tijdstippen enorme vuurwerk dreunen.
De hele maand december lopen er mensen uit verveling en baldadigheid met vuurwerk te gooien. 
In de maand december vrees je in de omgeving waar ik woon vaak voor je oren. Zo verschrikkelijk luid zijn de knallen en dreunen.

Ik heb gisteravond een paar uur moeten werken.  Om 17.00 ben ik met oordopjes in naar mijn auto gelopen.  De knallen om me heen waren zo luid dat ik ze in mijn lichaam kon voelen.
Om 19.00 kon ik weer naar huis en ook toen heb ik mijn oordopjes in gedaan. Ik was ook erg blij dat ik ze in de lifttoren in gehouden heb.
Er was een fijne medemens zo leuk om een vuurwerkbom te laten knallen in de toren.  Ik voelde dreun aan mijn kleding en in mijn hele lijf.
Zonder dopjes had ik naar het ziekenhuis gekund om mijn trommelvliezen weer aan elkaar te laten "naaien".
Tevens zou ik de hier gevierde hobby vaarwel hebben kunnen zeggen.

Als je in een rustige wijk of rustig dorpje woont en dan kan ik begrijpen dat je het allemaal nog leuk vindt. Het is maar 1 nacht of een paar dagen en nachten dat er lawaai is.  Dan ben je voorstander van plezier en consumenten vuurwerk en carbid schieten.
Nogmaals, dat vind ik ook leuk.

Als je zoals ik in Ede het gevoel hebt dat je een maand of nog langer in een oorlogsgebied woont, vind je het niet leuk meer en ben je voor een algeheel verbod op consumenten vuurwerk.

Ik heb maandagavond de politie gebeld en gevraagd om een auto langs te sturen.  Een groep jonge gastjes was vuurwerk naar elkaar en naar auto's aan het gooien. Niet met kleine rotjes (ook al gevaarlijk) maar met zeer hevig knallend en flitsend vuurwerk.
Vanaf maandagavond tot diep in de afgelopen nacht heb ik hier constant politie gezien en hebben ze mensen aangesproken op hun gedrag.
Dat zou niet nodig moeten zijn.

Er is iets heel erg naars aan de hand met onze maatschappij. 
Ik lees net dat er in Ede weer politie mensen en brandweer mensen zijn bekogeld met vuurwerk tijdens het uitoefenen van hun werk.
Er moesten weer wat in brand gestoken auto's worden geblust.
Als je al 5 weken met knalvuurwerk loopt te kloten dan begint het saai te worden en is een brandende auto toch weer een stuk spannender.
Hoe haal je het in je lege vervelende zieke hoofd om dit soort dingen toe doen.
Waar haal je het gore lef vandaan om hulpverleners aan te vallen, en hoe haal je het in je hoofd om andermans spullen voor jouw plezier te vernielen?
Of die spullen nou een auto is of iemand zijn huisdier of iemand zijn oren.

We leven met steeds meer mensen op deze wereld en het lijkt wel alsof de bevolkingsgroei alleen maar uit idioten bestaat. 
betuttelen door de overheid blijkt nodig te zijn.
Mijn excuses aan het adres van de mensen die wel hun verstand hebben en gebruiken.

Ik wil heel graag een Europees algemeen verbod op vuurwerk. Geen vuurwerk meer voor consumenten.
Heel graag wel mooie professionele vuurwerk shows. 

Dan laat ik verder het effect van al dat vuurwerk wereldwijd op ons milieu in de midden.
Er zit toch een hoop rotzooi in een vuurpijl.  Hoe denk je anders dat de boem en de mooie vormen en kleuren tot stand komen?
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel Greta Thunberg liefhebbers vuurwerk hebben afgestoken.
Zou ze zelf nog wat vuurwerk hebben afgestoken? 

Ik ga zo maar eens kijken of mijn bolide nog helemaal in orde is.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000