Auteur Topic: Recordverkoop vuurwerk in 2019  (gelezen 9149 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #105 Gepost op: 03 januari 2020, 19:59:12 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans

Maakt dat lawaai? Dat bijten?  >:(    Zo niet dan heb ik er geen moeite mee.  ;D ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #106 Gepost op: 03 januari 2020, 20:06:24 »
Vooral het slachtoffer maakt lawaai.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #107 Gepost op: 03 januari 2020, 20:35:58 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans
Maakt dat lawaai? Dat bijten?  >:(    Zo niet dan heb ik er geen moeite mee.  ;D ;D

Marcel
Och, hij is natuurlijk in de war met het TV programma "man bijt hond"  :)
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2020, 21:30:06 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #108 Gepost op: 03 januari 2020, 21:56:55 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans
ach ik heb een kat, maar die pissen en poepen weer in de tuin van de buren en ruimen ongedierte op zoals een overschot aan muizen omdat we vertikken onze rotzooi in een vuilnis bak te gooien...Het blijft een punt, zodra we aan een traditie komen dan is het wat. Maar goed dat we geen tradities meer hebben om heksen te verbranden of te verzuipen....wat ik wel wil voorstellen is een nieuwe traditie dat we mannen die zich dusdanig misdragen traditioneel de ballen er af snijden...werkt bij dieren ook, worden ze rustig van. Noemen we het bal snij dag....mooie traditie.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #109 Gepost op: 03 januari 2020, 22:48:28 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans
ach ik heb een kat, maar die pissen en poepen weer in de tuin van de buren en ruimen ongedierte op zoals een overschot aan muizen omdat we vertikken onze rotzooi in een vuilnis bak te gooien...Het blijft een punt, zodra we aan een traditie komen dan is het wat. Maar goed dat we geen tradities meer hebben om heksen te verbranden of te verzuipen....wat ik wel wil voorstellen is een nieuwe traditie dat we mannen die zich dusdanig misdragen traditioneel de ballen er af snijden...werkt bij dieren ook, worden ze rustig van. Noemen we het bal snij dag....mooie traditie.
Holy moly, ik weet niet of ik zondag nog durf te komen !  :rofl:

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #110 Gepost op: 04 januari 2020, 09:06:58 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans
ach ik heb een kat, maar die pissen en poepen weer in de tuin van de buren en ruimen ongedierte op zoals een overschot aan muizen omdat we vertikken onze rotzooi in een vuilnis bak te gooien...Het blijft een punt, zodra we aan een traditie komen dan is het wat. Maar goed dat we geen tradities meer hebben om heksen te verbranden of te verzuipen....wat ik wel wil voorstellen is een nieuwe traditie dat we mannen die zich dusdanig misdragen traditioneel de ballen er af snijden...werkt bij dieren ook, worden ze rustig van. Noemen we het bal snij dag....mooie traditie.
Holy moly, ik weet niet of ik zondag nog durf te komen !  :rofl:
Maar jij misdraag je toch nooit  ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #111 Gepost op: 04 januari 2020, 09:20:08 »
Las op een ander forum dat honden zorgen voor 30.000 150.000 bijt incidenten op jaarbasis. 30.000 duizend met blijvend letsel. En 1 dode pj.

Ik zeg: verbieden.

Leuke discussies toch altijd weer.

Gr. Hans
ach ik heb een kat, maar die pissen en poepen weer in de tuin van de buren en ruimen ongedierte op zoals een overschot aan muizen omdat we vertikken onze rotzooi in een vuilnis bak te gooien...Het blijft een punt, zodra we aan een traditie komen dan is het wat. Maar goed dat we geen tradities meer hebben om heksen te verbranden of te verzuipen....wat ik wel wil voorstellen is een nieuwe traditie dat we mannen die zich dusdanig misdragen traditioneel de ballen er af snijden...werkt bij dieren ook, worden ze rustig van. Noemen we het bal snij dag....mooie traditie.
Holy moly, ik weet niet of ik zondag nog durf te komen !  :rofl:
Maar jij misdraag je toch nooit  ;)
Ik mag toch hopen van niet ! ;)
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2020, 09:23:38 door Audiofreak »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Recordverkoop vuurwerk in 2019
« Reactie #112 Gepost op: 04 januari 2020, 17:54:46 »
René,

Het veroorzaakt gewoon veel overlast, schade en ellende.
Dat zie ik gewoon als een levensgroot probleem.  De jochies uit mijn straat zijn er al dagen druk mee en daar ervaar ik overlast van.
Daarnaast zijn ze te bedonderd om die rotzooi op te ruimen.

Ik snak echt naar een totaalverbod maar met deze slappe, onbetrouwbare hap in Den Haag zal dat niet gebeuren en kunnen ze vervolgens weer met hun uitgestreken koppen op tv klagen dat hulpdiensten e.d. belaagd worden.  Foei toch!  Het onbetrouwbare zooitje faciliteert dit gedrag indirect.  Hypocrisie ten top.

Ik vind dit laatste nogal kort door de bocht. Ik heb er ook niets mee, nooit gehad ook maar om het nu helemaal te verbieden omdat sommige mensen er niet mee overweg kunnen... Het belagen van hulpdiensten gebeurt ook op andere dagen dan oudjaar, met en zonder vuurwerk.
Ik ben er voor als men het helemaal gaat verbieden maar dan moeten ze wel met betere argumenten komen dan dit.

Groeten...

Halloa,

Ik vind het ook wel beter als je inzicht geeft in de argumenten waarvan jij acht dat ze er toe doen. Op deze wijze houdt een dialoog geen stand lijkt me.

Groet, Mark



Geachte mijnheer de voorzitter,

Het spijt mij als de door mij geplaatste post u niet kan bevallen. Echter wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken u mede te delen dat het geenszins mijn afzicht was om een dialoog op gang te brengen. Ik wilde slechts mijn mening geven. Wellicht was een onderbouwing erbij handig geweest maar dat vond ik toentertijd geen must.

Ik kan u echter tot uw tevredenheid mededelen dat Hififreak heeft gereageerd op mijn in uw ogen te korte post. Ik voel mij door zijn post daardoor genoodzaakt er toch dieper op in te moeten gaan dan ik aanvankelijk van plan was. Wellicht kunt u die post ook lezen. Wie weet kan die uw waardering wel wegdragen. Let wel, ook deze is geen poging om een dialoog in stand te houden maar is het slechts een tekst over mijn achterliggende bedenkingen.

 ;D Helaas, geen voorzitter, slechts notulist.

Geen dialoog, maar enkel de opmerking dan wel mening het niet eens te zijn met de ander, waarbij andermans mening ter discussie gesteld wordt, kwam ietwat vreemd op mij over.

Ligt aan mij, maak je geen zorgen. :)



René,

Het veroorzaakt gewoon veel overlast, schade en ellende.
Dat zie ik gewoon als een levensgroot probleem.  De jochies uit mijn straat zijn er al dagen druk mee en daar ervaar ik overlast van.
Daarnaast zijn ze te bedonderd om die rotzooi op te ruimen.

Ik snak echt naar een totaalverbod maar met deze slappe, onbetrouwbare hap in Den Haag zal dat niet gebeuren en kunnen ze vervolgens weer met hun uitgestreken koppen op tv klagen dat hulpdiensten e.d. belaagd worden.  Foei toch!  Het onbetrouwbare zooitje faciliteert dit gedrag indirect.  Hypocrisie ten top.

Ik vind dit laatste nogal kort door de bocht.
Dat mag maar de argumenten staan er gewoon.

We zullen eens zien hoe kort door de bocht een ieder is die zijn huisdieren ziet veranderen en er geen kant mee uit kan als de "liefhebbers van de knal" al dagen voor het afgesproken tijdstip tot gevangene gemaakt worden in hun eigen huis. 

En waarom moet ik die rotzooi op de stoep/voortuin op gaan ruimen en ligt mijn tuin bezaaid onder de troep die ik er niet achtergelaten heb.  Nee,  lekker tolerant zijn en vooral reageren als je het er niet mee eens bent zonder kennis te nemen van de inhoud.

Ten eerste heb ik wel degelijk kennis genomen van de inhoud maar als jij op die manier mij wilt aanvallen: ga je gang.

Ik denk dat de problemen niet zozeer door het "knallend het nieuwe jaar in" worden veroorzaakt.
Ik vergelijk het met hoe het "vroeger" ging toen ik zelf nog de hele dag buiten liep om astronauten af te steken. Zoals gezegd heb en had ik niet zoveel met vuurwerk maar mijn vrienden wel. Die kochten elk jaar weer een stuk of tien sloffen astronauten (dat was in die tijd het betere betaalbare knalwerk) en een pakje of wat donderslagen (gingen harder maar waren ook duurder. Ik heb geen idee of dat de originele namen zijn). En ja, ik wilde er toch bij zijn dus ik kocht ook een slof astronauten. 's Morgens om vier uur het bed uit om om vijf uur het vuurwerk op te kunnen halen. En daarna liepen wij de hele dag door de buurt te knallen. Wij gingen van vriend naar vriend en overal dronken we even wat en kwamen we weer een beetje op temperatuur. Het vuurwerk dat aan het eind van de dag (dus zeg maar een uur of twee op 1 januari) over was werd zonder pardon in een emmer water gedrukt door mijn vader.
De volgende dag veegde iedereen zijn eigen stoep en was de wereld weer "schoon". Er was bijna niemand die klaagde, voor zover ik weet.

Als ik dan kijk hoe het nu gaat dan is de pang langzaam aan veranderd via PANG naar boem en zelfs BOEM en wordt er niet meer alleen op 31 december geknald maar al ruim een week van te voren (en meer).

Afgezien van de knal en de tijd waarin geknald mag worden is er zover ik kan zien niets veranderd. Ik ben er wel sterk voor dat dit weer wordt ingeperkt, dan gaat de lol er denk ik ook wel weer wat vanaf maar ik denk niet dat dat het probleem is. Waar het mis gaat is bij de mensen zelf. De knallers houden minder rekening met de mensen die er niet zo goed tegen kunnen en de mensen die er last van hebben houden minder rekening met de mensen die knallen. Om het nog maar niet te hebben over het gebrek aan respect voor ouderen (of elkaar).

Ik vind dus dat de "overlast" geen reden mag zijn om het te verbieden. Inperken? Absoluut.
Wat ik wel een goede reden vind om het te verbieden is, zoals Audiofreak ook al noemt, de milieuvervuiling. De excessen die het elk jaar weer met zich meebrengt zijn ook niet iets van alleen de laatste tijd. Dat los je niet op met verbieden. Net zoals het hinderen van hulpdiensten niet alleen met oud en nieuw gebeurt. Het probleem ligt wat mij betreft vooral bij de mens. En hoe dat op te lossen? Dat is een andere discussie, als mijnheer de voorzitter dat goed vindt.

Groeten...

Ik verneem zojuist van de voorzitter dat deze opmerking in de notulen moet worden opgenomen.  Toppie!

Vriendelijke groet, Mark
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2020, 17:59:37 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300