Auteur Topic: Luidspreker wensen voor 2020  (gelezen 13434 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #30 Gepost op: 25 december 2019, 18:06:46 »
Een tijdje geleden bij Freakuence!
Deze Monitor Audio luidsprekersysteem mogen beluisteren:

Op een hele indrukwekkende versterker:
ASR Emitter I Exclusive met aparte accu voeding.

Maar eerlijk gezegd vond ik de Italiaanse monitoren (Reference 3A mm de Capo-i) in combi met de 300B buizenversterker muzikaler.

Die ASR Emitter van Scháfer und Rompf doet mij terugdenken aan het versterkervergelijk van 4 februari 2012 in de studio van Han in Bovenkarspel. Daar werd de peperdure Schäfer und Rompf vergeleken met de budget Sony TA-FE370 en niemand van het 16 koppige panel kon een verschil in weergave duiden !
De versterkers waren gecalibreerd zodat ze even luid weergaven en beide versterkers waren gekoppeld aan één van de grootste B&W luidsprekers.
Zoals Bredero ooit zei: "Het kan verkeren !".
« Laatst bewerkt op: 25 december 2019, 18:46:12 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #31 Gepost op: 26 december 2019, 12:23:10 »
Heb een bod uitgebracht... wie weet?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #32 Gepost op: 26 december 2019, 14:22:41 »
Heb een bod uitgebracht... wie weet?


Een bod pleeg ik altijd per PM of bericht,meestal doe ik dat telefonisch maar hier is dat dus niet mogelijk.

Je had per bericht 160 moeten bieden,normaliter reageerd hij daarop eerder mischien boos,maar je maakt sneller contact.

En dat is in dit geval nodig want dat bod van 175 moedigd de twijfelaars ook aan,en gaan die boven jouw bod zitten,dan tel

maar rap die 200 want ik heb zelf al meegemaakt dat welhaast het dubbele geboden werd nadien.

Kijk wel even naar die spikes want volgens mijn idee gaan die diep in de kist,het zijn ja gesloten boxen!

96 db is nie niks,denk ook gezien jouw garage met blikken deuren en een gordijntje ervoor dat dat met dempen niet veel helpt

gezien de literinhoud van de box.

En neen ik houd niet van dempen, totaal overbodige onzin de meeste kamers zijn met meubeltjes etc al genoeg gedemt.

Mensen waarvan de box niet doet wat ie doen moet slaan aan het dempen en wel laatste reddingsboei.

Wat heb ik hier en elders wel niet meegemaakt met de dempers,waar zijn ze?je hoort er niets meer van toch.

En neen die bewuste kamer heb ik als expiriment ruimte, mijn luisterruimte is mijn huiskamer dus met meubeltjes.

Hier nog zo'n in jouw ogen een demplose ruimte en veel harder als de mijne :afro: trouwens er staan dozijnen op youtube

die nog harder zijn dan de onderstaande.






Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #33 Gepost op: 26 december 2019, 15:02:15 »
Ik vind de prijs van €175 wel markt conform. Ik kijk altijd op https://www.hifishark.com en beoordeel of het een nette prijs is.
Zelf heb ik altijd de schurft aan mensen die lager gaan bieden dan de "bieden van af prijs" of een bericht sturen met de vraag wat de echte minimale prijs is. Als iemand hoger gaat bieden (soms doen mensen dat ook voor de sport, maar ik snap de lol er niet van) dan stuur ik meestal netjes een berichtje, dat als de bieders niet komen opdagen, ik de vraagprijs alsnog wil betalen. Als de speakers toch verkocht worden heb ik pech. Volgende keer beter denk ik dan.

Dan jou opmerking: "96 db is nie niks,denk ook gezien jouw garage met blikken deuren en een gordijntje ervoor dat dat met dempen niet veel helpt gezien de literinhoud van de box" Wat heeft het rendement van de luidspreker nu met akoestiek te maken....helemaal niks. Het geeft namelijk alleen aan hoe efficiënt de luidsprekers zijn zodat ik met mijn +/- 8 watt single end 300B buizenversterker er toch een behoorlijke volume uit kan persen.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2019, 15:03:48 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #34 Gepost op: 26 december 2019, 15:27:13 »

Het rendemend en grote van de box  heeft alles te maken met de grote van jouw garage,heb je al eerder zulke lummels

gehad met zulke woofers in jouw garage? nee dus,heb je al bericht gehad van de verkoper? nee dus.

Die wacht rustig af op het volgende bod wat zonder meer eraan komt.jij gaf daar al de voorzet toch? en das niet slim :neenee:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #35 Gepost op: 26 december 2019, 15:36:41 »


Pratend hoofd

We stomen langzaam op naar de hamvraag: laten wij onze oren hangen naar onze luidsprekers of hoe zit dat? Laten we maar eens een opname maken van de menselijke stem, in een redelijk goed gedempte kamer. We zetten de microfoon op 30 - 40 cm voor de spreker (m/v). Als we de opname nu afluisteren op een luidspreker met rechte axiale respons en een afstralingsindex met eenzelfde verloop als het menselijk hoofd (dat is niet moeilijk), dan benaderen we aardig het theoretische begrip 'pratend hoofd'. De weergave zal in elke kamer en in elke positie een uiterst natuurlijke indruk maken, dezelfde indruk die de woordvoerder zelf in dezelfde positie ook zou maken. De kamerresonanties worden evenzo volstrekt vanzelfsprekend toegevoegd. Als we met iemand lopen te praten in een variërende omgeving, klinken onze stemmen de ene keer droog en gedempt een andere keer hol en galmend. We letten daar niet op zolang de omgeving zichtbaar overeenstemt met de akoestiek ervan. Pas wanneer we iemand in een warm gemeubileerde kamer zouden horen spreken met de nagalm van een zwembad, zouden we verbijsterd opkijken: de auditieve impressie moet kloppen met de visuele.
En we hebben aan een snelle blik genoeg om een idee te vormen van het te verwachten auditieve karakter.

Om dat laatste te kunnen duiden, heb je wel een zwemdiploma nodig, maar dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen.

Klik: https://www.opusklassiek.nl/audiotechniek/tot_u_spreekt_de_kamer.htm
« Laatst bewerkt op: 26 december 2019, 15:39:09 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #36 Gepost op: 26 december 2019, 15:54:09 »

Het rendemend en grote van de box  heeft alles te maken met de grote van jouw garage,heb je al eerder zulke lummels

gehad met zulke woofers in jouw garage? nee dus,heb je al bericht gehad van de verkoper? nee dus.

Die wacht rustig af op het volgende bod wat zonder meer eraan komt.jij gaf daar al de voorzet toch? en das niet slim :neenee:

Klinken niet gek Mmuets in elk geval veel meer als 200 euro's das zekers. Toppie! muziek pas op 7:10 voordien is de balance
op links dus niet goed.


« Laatst bewerkt op: 26 december 2019, 16:00:42 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #37 Gepost op: 26 december 2019, 16:01:54 »
Uhhh???


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #38 Gepost op: 26 december 2019, 16:08:57 »
Uhhh???


Groeten, Ando.

Erg informatief is uchh niet Ando,of heb jij je verslikt in de kip of kalkoen kerstmaaltijd? een klein botje mischien?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #39 Gepost op: 26 december 2019, 16:11:20 »
Uhhh???


Groeten, Ando.

Erg informatief is uchh niet Ando,of heb jij je verslikt in de kip of kalkoen kerstmaaltijd? een klein botje mischien?
Wellicht net zo informatief als luidsprekers beluisteren van een joeptjoep opname via je eigen luidsprekers in je eigen akoestiek?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.518
  • Lid van de Adam's family
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #40 Gepost op: 26 december 2019, 17:53:14 »
Setje Monitor Audio Bronze 2 zou leuk zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #41 Gepost op: 26 december 2019, 17:59:33 »
Uhhh???


Groeten, Ando.

Erg informatief is uchh niet Ando,of heb jij je verslikt in de kip of kalkoen kerstmaaltijd? een klein botje mischien?
Wellicht net zo informatief als luidsprekers beluisteren van een joeptjoep opname via je eigen luidsprekers in je eigen akoestiek?


Groeten, Ando.

Nee Ando zo doe je dat niet ik beluister dat via een goede sennheiser+audioqest dragonfly red, dat is de juiste weg om

je aan zo'n uitspraak te wagen!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #42 Gepost op: 26 december 2019, 18:27:02 »


Pratend hoofd

We stomen langzaam op naar de hamvraag: laten wij onze oren hangen naar onze luidsprekers of hoe zit dat? Laten we maar eens een opname maken van de menselijke stem, in een redelijk goed gedempte kamer. We zetten de microfoon op 30 - 40 cm voor de spreker (m/v). Als we de opname nu afluisteren op een luidspreker met rechte axiale respons en een afstralingsindex met eenzelfde verloop als het menselijk hoofd (dat is niet moeilijk), dan benaderen we aardig het theoretische begrip 'pratend hoofd'. De weergave zal in elke kamer en in elke positie een uiterst natuurlijke indruk maken, dezelfde indruk die de woordvoerder zelf in dezelfde positie ook zou maken. De kamerresonanties worden evenzo volstrekt vanzelfsprekend toegevoegd. Als we met iemand lopen te praten in een variërende omgeving, klinken onze stemmen de ene keer droog en gedempt een andere keer hol en galmend. We letten daar niet op zolang de omgeving zichtbaar overeenstemt met de akoestiek ervan. Pas wanneer we iemand in een warm gemeubileerde kamer zouden horen spreken met de nagalm van een zwembad, zouden we verbijsterd opkijken: de auditieve impressie moet kloppen met de visuele.
En we hebben aan een snelle blik genoeg om een idee te vormen van het te verwachten auditieve karakter.

Om dat laatste te kunnen duiden, heb je wel een zwemdiploma nodig, maar dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen.

Klik: https://www.opusklassiek.nl/audiotechniek/tot_u_spreekt_de_kamer.htm

Erg verrast door het artikel van JanKool over zijn bevindingen van de wharfedale linton,1966 notabene, ga ik de prijs toen en

anno nu vergelijken,dus 300 gulden toen en 1000 E nu kan dat aardig overeenkomen dacht ik.

https://www.opusklassiek.nl/audio/audio-k1/k3wharfedales.htm
« Laatst bewerkt op: 26 december 2019, 18:29:41 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #43 Gepost op: 26 december 2019, 20:19:16 »

Die ASR Emitter van Scháfer und Rompf doet mij terugdenken aan het versterkervergelijk van 4 februari 2012 in de studio van Han in Bovenkarspel. Daar werd de peperdure Schäfer und Rompf vergeleken met de budget Sony TA-FE370 en niemand van het 16 koppige panel kon een verschil in weergave duiden !
De versterkers waren gecalibreerd zodat ze even luid weergaven en beide versterkers waren gekoppeld aan één van de grootste B&W luidsprekers.
Zoals Bredero ooit zei: "Het kan verkeren !".

En vervolgens 500 pagina's discussie, met name met de gouden oortjes die er niet bij konden/wilden zijn en die zich hun vooroordelen niet wilden laten ontnemen  ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #44 Gepost op: 26 december 2019, 20:24:48 »

Die ASR Emitter van Scháfer und Rompf doet mij terugdenken aan het versterkervergelijk van 4 februari 2012 in de studio van Han in Bovenkarspel. Daar werd de peperdure Schäfer und Rompf vergeleken met de budget Sony TA-FE370 en niemand van het 16 koppige panel kon een verschil in weergave duiden !
De versterkers waren gecalibreerd zodat ze even luid weergaven en beide versterkers waren gekoppeld aan één van de grootste B&W luidsprekers.
Zoals Bredero ooit zei: "Het kan verkeren !".

En vervolgens 500 pagina's discussie, met name met de gouden oortjes die er niet bij konden/wilden zijn en die zich hun vooroordelen niet wilden laten ontnemen  ;)
Dat klopt helemaal !