Auteur Topic: Equalizer aansluiten  (gelezen 10776 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #15 Gepost op: 06 november 2019, 15:43:36 »
Heb je de versterker op tape gezet? Het kan zijn dat het beveilig is omdat je tape 1 kan opnemen maar ook afluisteren, dan zou je een loep kunnen veroorzaken. Je hebt geen keuze voor tape 2 om op te nemen, dus probeer dat eens: alleen omzetten naar tape 2
Je moet dan je source op tape 2 zetten en bijvoorbeeld de opname op cd. Ook achter op de versterker alles verplaatsen naar tape 2.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2019, 15:46:52 door mmuetst »

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #16 Gepost op: 06 november 2019, 22:41:28 »
Heb je de versterker op tape gezet? Het kan zijn dat het beveilig is omdat je tape 1 kan opnemen maar ook afluisteren, dan zou je een loep kunnen veroorzaken. Je hebt geen keuze voor tape 2 om op te nemen, dus probeer dat eens: alleen omzetten naar tape 2
Je moet dan je source op tape 2 zetten en bijvoorbeeld de opname op cd. Ook achter op de versterker alles verplaatsen naar tape 2.

Ja dat heb ik ook gedaan, ik hoor dan een bromtoon, dus gaat niet helemaal goed, zet het wel terug zoals in mijn eerste opzet, dan werkt de equalizer en alles goed, maar heel weinig uitslag op de display, dat is ook niet echt belangrijk, zeker niet als het zo omslachtig zou moeten, bedankt voor het meedenken  :D

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #17 Gepost op: 06 november 2019, 23:03:31 »
Als ik je versterker zo zie moet de uitgang van de equalizer op de Tape 2 ingang en de ingang van de eq op de Tape 2 Rec uitgang. Dan de te luisteren bron kiezen met Rec tape 2 en Tape 2 als bronselecfie kiezen.
Als je het nog niet zo geprobeerd mocht hebben.
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #18 Gepost op: 06 november 2019, 23:11:01 »


Shure SR 107

Hoe bevalt de weergave met de ingeschakelde equalizer ?. Zelf heb ik ooit de hierboven afgebeelde professionele Shure SR 107 equalizers in mijn set gehad en deze werden met een meetmicrofoon op de luisterplek ingeregeld. Later ben ik op een andere methode over gegaan.


Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2019, 00:05:33 »


Shure SR 107

Hoe bevalt de weergave met de ingeschakelde equalizer ?. Zelf heb ik ooit de hierboven afgebeelde professionele Shure SR 107 equalizers in mijn set gehad en deze werden met een meetmicrofoon op de luisterplek ingeregeld. Later ben ik op een andere methode over gegaan.

De sound uit de Pied Pipers met ingeschakelde equalizer is prima, heb wat meer bass bij laag volume en de hoge tonen zijn minder fel aanwezig  :D jou equalizers zien er netjes uit, Shure ken ik alleen van mijn draaitafel elementen  :)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Equalizer aansluiten
« Reactie #20 Gepost op: 07 november 2019, 10:10:26 »
Als ik je versterker zo zie moet de uitgang van de equalizer op de Tape 2 ingang en de ingang van de eq op de Tape 2 Rec uitgang. Dan de te luisteren bron kiezen met Rec tape 2 en Tape 2 als bronselecfie kiezen.
Als je het nog niet zo geprobeerd mocht hebben.

Dit was inderdaad de oplossing  :claps:  heb nu een werkende equalizer en display op normaal luisterniveau  :D thanks !  Ik ben er nu bijna  ;D ik heb nu het cassettedeck wat op de versterker was aangesloten op die tape 2 in -en uitgang, moeten aansluiten op de tape in -en uitgang van de equalizer omdat op tape 1 van de versterker mijn tapedeck zit, ik neem aan dat dat de logische volgorde is ? alleen... hoe neem ik dan met het cassettedeck iets op ?  :) niet dat ik daar gebruik van maak hoor, ik neem alleen op met het tapedeck, maar voor de weet  :)
« Laatst bewerkt op: 07 november 2019, 10:34:12 door Derk »