Auteur Topic: The Pied Piper Aura  (gelezen 20783 keer)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #15 Gepost op: 04 november 2019, 17:51:40 »
Ik ben via streetview even op bezoek geweest op Koudenhorn 82 in Haarlem en dat pand is helemaal afgeschermd met mist gezet en heel flauwtjes kun je nog net in grote letters PIEDPIPER lezen.

Zo zie je het beter  ;)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #16 Gepost op: 04 november 2019, 18:04:47 »
De aktieve versie is o.a. herkenbaar aan een netsnoer en een plate-amp.
De eigenaren zijn er eigenlijk allemaal wel tevreden mee (maar dat geldt ook voor veel Bose bezitters).

Oke dan heb ik geen actieve  :D
maar ben jij dan niet tevreden met je speakers ... ?

Nu woon ik zelf op een verbouwde boerderij en heb ook geen buren, dus ik heb vandaag een tijd flink het volume open gezet maar ze gaven geen krimp, en de bassen werden ook wakker, het lijkt wel of ze nog moeten inspelen en beter gaan presteren, maar dat kan toch niet na zo'n lange tijd ?  Daag

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #17 Gepost op: 04 november 2019, 18:35:04 »
Inspelen deed ik altijd met mijn kinderen bij een potje tafelvoetbal, met audio denk ik persoonlijk niet van toepassing.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #18 Gepost op: 04 november 2019, 19:37:19 »
De eigenaren zijn er eigenlijk allemaal wel tevreden mee (maar dat geldt ook voor veel Bose bezitters).
Ik kom vaak audio liefhebbers tegen die van B&W luidsprekers houden...toch heb ik heel wat modellen van de CM serie gehoord en alleen de duurdere modellen met de losse tweeter vond ik prachtig klinken, de rest niet zo. En het is ook maar wat je gewend bent. Ik had de Dali Opticon luidsprekers en was er heel tevreden mee. Echter toen mijn muziek luisteren verschoof naar de mancave vond ik ze daar maar matig klinken, vooral in vergelijking met mijn Translators. Mijn Translators werden later weer overtroffen door de Magnepans...maar je kunt een box speaker niet vergelijken met een paneel speaker. Mijn laatste aanwinst, de V-Voxjes zijn toch weer wat pittiger dan de Translators...Als je toch de ruimte hebt in de boerderij, gewoon eens de luidsprekers naar de muur of van de muur schuiven en luisteren wat de positie doet van de luidsprekers. Ook het veranderen van je luisterpositie kan een heel ander beeld geven.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #19 Gepost op: 04 november 2019, 19:56:50 »
Inspelen deed ik altijd met mijn kinderen bij een potje tafelvoetbal, met audio denk ik persoonlijk niet van toepassing.
Dat inspelen van apparatuur vind ik flauwekul, warm worden van buizen oké maar dat honderden uren inspelen van apparaten en nog gekker van kabelmateriaal en stekkers ??? Jij moet wennen aan het nieuwe geluid en dat nieuwe vindt je mooi of niet.
Die Pied Pipers ken ik niet, die kwamen 10 jaar terug wel vaak langs in de fora, veel voor en tegen. Wat dat betreft net B&W, ook veel voor en tegen. Ik heb B&W maar vind niet alle B&W mooi klinken.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #20 Gepost op: 04 november 2019, 20:10:15 »
Voor zo ver ik mij herinner waren The Pied Pipers een ontwerp van Klaas Feenstra. Na een verschil van inzicht met Gerbrand van Veen over een nieuw model “Pied Piper” begon Klaas voor zichzelf.  Hij noemde zijn luidsprekers “Perfect Performer". Klaas is op 16 augustus 2016 overleden.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #21 Gepost op: 04 november 2019, 20:12:59 »
Moet wel melden dat de Diana Krall voortgebrachte geluids moleculen voor bepaalde Noord Nederlandsche forum leden vooral vooraf intensief ingespeeld "moeten" worden. Maar dat is een zeer speciale uitzondering op de regel.

Maar ook in dit geval:  Uitzonderingen bevestigen de regel.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #22 Gepost op: 04 november 2019, 20:13:35 »



Model "SoundStone 30" van Klaas Feenstra. (de behuizing is van speksteen gemaakt).



« Laatst bewerkt op: 04 november 2019, 20:17:39 door Audiofreak »

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #23 Gepost op: 04 november 2019, 21:21:32 »



Model "SoundStone 30" van Klaas Feenstra. (de behuizing is van speksteen gemaakt).

Ziet er wel cool uit    :D

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #24 Gepost op: 04 november 2019, 21:27:34 »
De productie is gestopt na het overlijden van Klaas Feenstra, maar de website blijft bestaan.

www.perfectperformer.nl

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #25 Gepost op: 04 november 2019, 21:40:56 »
Moet wel melden dat de Diana Krall voortgebrachte geluids moleculen voor bepaalde Noord Nederlandsche forum leden vooral vooraf intensief ingespeeld "moeten" worden. Maar dat is een zeer speciale uitzondering op de regel.

Maar ook in dit geval:  Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ben bang dat ook na honderden uren inspelen het niet ingespeeld raakt in Grunn. 8)
Eens buizen altijd buizen.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.435
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #26 Gepost op: 05 november 2019, 09:52:26 »
Moet wel melden dat de Diana Krall voortgebrachte geluids moleculen voor bepaalde Noord Nederlandsche forum leden vooral vooraf intensief ingespeeld "moeten" worden. Maar dat is een zeer speciale uitzondering op de regel.

Maar ook in dit geval:  Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ben bang dat ook na honderden uren inspelen het niet ingespeeld raakt in Grunn. 8)

Tuurlijk wel. De aarbevingen schudden de rolranden wel soepel.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #27 Gepost op: 05 november 2019, 10:20:28 »
Er is meer voor nodig om mevr. Krall los te krijgen bij mij. 8)
Eens buizen altijd buizen.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #28 Gepost op: 05 november 2019, 10:47:25 »
Moet wel melden dat de Diana Krall voortgebrachte geluids moleculen voor bepaalde Noord Nederlandsche forum leden vooral vooraf intensief ingespeeld "moeten" worden. Maar dat is een zeer speciale uitzondering op de regel.

Maar ook in dit geval:  Uitzonderingen bevestigen de regel.

Ik zie toch liever Khatia Buniatishvili op de piano spelen...  ;D

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: The Pied Piper Aura
« Reactie #29 Gepost op: 05 november 2019, 12:06:42 »
Volgens mij is het overigens Aura The pied Piper en niet andersom.
An inability to grasp science is no argument against it....