Auteur Topic: Luidspreker wensen voor 2020  (gelezen 13468 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #90 Gepost op: 31 december 2019, 11:13:39 »
Cees was vanavond in de grot, met een zakje oliebollen....was niet zijn ding deze Klipsch hoorn luidsprekers. Zijn commentaar kan ik goed volgen. Het is met deze luidsprekers alles of niets. You love them, or hate them. Uiteindelijk werd het geluid nog wel iets aangenamer nadat we de gril terug hadden gezet voor de luidsprekers. Moet zelf nog uitzoeken hoe ik ze het beste kan opstellen om ze voor mij optimaal te laten klinken in mijn ruimte. Slechte opnamens klinken op deze luidsprekers nog slechter (schel en vlak).
Ik kan de Klipsch 5.2 wel waarderen. Maar vind het geen alles vreter qua muziek.

Niets maar aan toe te voegen, maar ik vond Jeff Buckley op stevig volume wel echt een belevenis !
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.259
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #91 Gepost op: 31 december 2019, 11:21:52 »
Met het live bedoel ik niet het direct zoals jij omschrijft Bram, het is meer het effect wat de hoorn tweeters weergeven. Omdat bij live muziek de P.A. vaak ook hoorn luidsprekers gebruiken klinkt het zoals bij een concert. Ik bezoek regelmatig live optredens en dat effect heb ik nu ook in de mancave. Alleen zonder publiek en muzikanten. Voor mij is daarom live nog altijd het leukste om muziek te beleven.
Toch Bram proberen te overtuigen door je honk in te lokken, perspectieven bieden kansen voor de toekomst en slechter wordt je er niet van.
volgens mij kun je een tukker alleen lokken met Grolsch, en ik snap dat, want ik mag ook graag aan zo’n beugel flesje lurken.

Neen bram kun je niet lokken met grolsch,maakt mij niet uit wat voor merk bier is bier en slecht bier bestaat niet,toch?

Drink hooguit 3 halve liter blikies met jonge of oude jenever,daar doe ik dan 4 of 5 uur over en word dan moe,erg moe.

En totaal bezopen dat gebeurt mij niet want de hondjes moeten er ook nog uit.

En ik stel eerder voor dat Mmuets het eerst naar Enschede komt tezamen met Jan, want Jan wil ook nog langskomen en dan

slaan we 2 vliegen in een klap ;)

Na de luistersessie kunnen we het altijd nog hebben over een tegenbezoek :love: Maar het kan ook zijn dat ik te horen krijg

ik gooi de handoek in de ring :yeah: WIE WEET?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #92 Gepost op: 31 december 2019, 12:21:27 »
Met het live bedoel ik niet het direct zoals jij omschrijft Bram, het is meer het effect wat de hoorn tweeters weergeven. Omdat bij live muziek de P.A. vaak ook hoorn luidsprekers gebruiken klinkt het zoals bij een concert. Ik bezoek regelmatig live optredens en dat effect heb ik nu ook in de mancave. Alleen zonder publiek en muzikanten. Voor mij is daarom live nog altijd het leukste om muziek te beleven.
Toch Bram proberen te overtuigen door je honk in te lokken, perspectieven bieden kansen voor de toekomst en slechter wordt je er niet van.
volgens mij kun je een tukker alleen lokken met Grolsch, en ik snap dat, want ik mag ook graag aan zo’n beugel flesje lurken.

Neen bram kun je niet lokken met grolsch,maakt mij niet uit wat voor merk bier is bier en slecht bier bestaat niet,toch?

Drink hooguit 3 halve liter blikies met jonge of oude jenever,daar doe ik dan 4 of 5 uur over en word dan moe,erg moe.

En totaal bezopen dat gebeurt mij niet want de hondjes moeten er ook nog uit.

En ik stel eerder voor dat Mmuets het eerst naar Enschede komt tezamen met Jan, want Jan wil ook nog langskomen en dan

slaan we 2 vliegen in een klap ;)

Na de luistersessie kunnen we het altijd nog hebben over een tegenbezoek :love: Maar het kan ook zijn dat ik te horen krijg

ik gooi de handoek in de ring :yeah: WIE WEET?
Ik ga geen competitie aan Bram en ik kom ook niet om spullen af te zeiken, maar ik neem de uitnodiging die er al langer staat graag aan. Jij weet als geen ander dat Eanske ook iets met mijn familiegeschiedenis te maken heeft.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #93 Gepost op: 31 december 2019, 15:23:09 »
Cees was vanavond in de grot, met een zakje oliebollen....was niet zijn ding deze Klipsch hoorn luidsprekers. Zijn commentaar kan ik goed volgen. Het is met deze luidsprekers alles of niets. You love them, or hate them. Uiteindelijk werd het geluid nog wel iets aangenamer nadat we de gril terug hadden gezet voor de luidsprekers. Moet zelf nog uitzoeken hoe ik ze het beste kan opstellen om ze voor mij optimaal te laten klinken in mijn ruimte. Slechte opnamens klinken op deze luidsprekers nog slechter (schel en vlak).
Ik kan de Klipsch 5.2 wel waarderen. Maar vind het geen alles vreter qua muziek.

Je bent vast wel is bij Cees geweest,en mijn vraag hoe is het bij Cees klangmatig? wat is jouw mening daarover? mzk
Jazeker Bram, de laatste keer heb ik geluisterd naar de Tannoy luidsprekers van Cees in combi met een subwoofer. Zeer mooi en prettig geluid van deze luidsprekers. Cees is zelf ook tevreden over hoe deze Tannoy's alles weergeven. 

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #94 Gepost op: 31 december 2019, 17:02:21 »
Zekers.
Ik luister in een gemiddeld te noemen huiskamer van 4 breed en 9 diep.
Dus een prachtige staande golf rondom de 80 hz en een wat hard midden gebied.
Het laag heb ik onder controle weten te krijgen met een gesloten goed instelbare sub, wat schuiven,meten en luisteren.
De Tannoy's lijken minder breed af te stralen waardoor het midden (veul) aangenamer is geworden.
Dus voor mij lijken de wensen van 2020 al in 2019 te zijn vervuld.

Beetje een beeld,Bram ?  ;)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.259
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #95 Gepost op: 31 december 2019, 19:12:25 »
Zekers.
Ik luister in een gemiddeld te noemen huiskamer van 4 breed en 9 diep.
Dus een prachtige staande golf rondom de 80 hz en een wat hard midden gebied.
Het laag heb ik onder controle weten te krijgen met een gesloten goed instelbare sub, wat schuiven,meten en luisteren.
De Tannoy's lijken minder breed af te stralen waardoor het midden (veul) aangenamer is geworden.
Dus voor mij lijken de wensen van 2020 al in 2019 te zijn vervuld.

Beetje een beeld,Bram ?  ;)

Helemaal in beeld Cees,ik houw van nuchtere mensen,die met beide benen om de grond staan,en in mijn ogen hoor jij daarbij

Jij bent geen dreamer of een expert.

Nu daar komt ie dan,erg gewaagd maar ik ga er voor.

De philips 1978... de beste alround box al times en dat is de philips AH 587 nooit gepasseerd door niet 1 aktieve box

wereldwijd. met 1 bemerking erbij in mijn room!!

gaat deze box jou pakken ondanks jouw sub? Cees vergeet jouw sub, de 587 als er werkeliijk diep is gaat hij eronder.

Er zijn geruchten dat in ±1978 een ploeg van infinity na hun superbox,dezelfde van Henk toen naar philips hoofkwartier in de

u.s.a kwamen voor het patent van MFB is naar mijn overtuiging gewoon de waarheid.

De reactie vanuit eindhoven was: die u.sa jongens willen voor een dubbeltje dit patent in handen krijgen.Dus… gewoon laten

doodbloeden. en jawel bram is een oud wijf en gaat gewoon onderzoek doen van de weinige luitjes die nog in leven zijn.

En dat mijne heren kunt u allemaal lezen op mijn topic brams heden en verleden.dat word gewoon een afrekening en

het fake nieuws wat de audio was en is. :popcorn:





Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #96 Gepost op: 31 december 2019, 19:28:27 »
Dat de 587 een goede speaker is heb ik van meerdere mensen gehoord, niet in de laatste plaats vanwege het fraaie laag.
Ik heb hem zelf nog nooit gehoord maar dat zal heus eens gebeuren.
Ik ben pas een jaar of tien op reis in de audio-wereld dus nog genoeg te ontdekken.

En nog bedankt voor je complimenten  :-*.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.259
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #97 Gepost op: 01 januari 2020, 02:05:41 »

Mocht Mmuets nog interesse hebben in de ls3/5a hier nog eentje in de betaalbare klasse ::)

https://link.marktplaats.nl/m1497764857
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #98 Gepost op: 01 januari 2020, 10:08:28 »
Markus, als kersverse Celestion 3 bezitter ben ik erg nieuwsgierig hoe jij de 5 ervaart.

Marcel

+ Audiofreak ;)


Geen idee. Eerst andere zaken nu.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.123
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #99 Gepost op: 01 januari 2020, 10:40:54 »
We vernemen het TZT wel.

Succes en sterkte met andere zaken.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Luidspreker wensen voor 2020
« Reactie #100 Gepost op: 01 januari 2020, 13:05:54 »

Mocht Mmuets nog interesse hebben in de ls3/5a hier nog eentje in de betaalbare klasse ::)

https://link.marktplaats.nl/m1497764857
Heb goede herinneringen aan de LS3/5a maar, nee ik ga toch voor grotere luidsprekers....moet ook wat te compenseren hebben als man zijnde  ;)