Auteur Topic: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.  (gelezen 8062 keer)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Gepost op: 19 oktober 2019, 18:38:09 »
Hallo mannen, ik heb weer iets aparts, of misschien hoort het wel zo, daar gaat mijn vraag over...

Ik heb onlangs een mooie set van Musical Fidelity gekocht, het betreft de MF E30 eindversterker en de MF E20 voorversterker, mooie pianolak uitvoering met een prima sound, alleen als ik nu mijn Sennheiser draadloze hoofdtelefoon aansluit op de E20, dan schakelt automatisch het geluid uit via de speakers, zoals het hoort, maar is het volume heel erg zacht wat er uit de hoofdtelefoon komt, ik moet de volume knop van de versterker driekwart open zetten om ook maar een beetje geluid te kunnen horen... echter sluit ik mijn bedrade hoofdtelefoon aan dan heb ik wel normaal geluid, heeft iemand daar een verklaring voor ? en wellicht een oplossing om toch mijn draadloze hoofdtelefoon te kunnen gebruiken ? alvast bedankt  :D

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2019, 13:51:09 »
Ik heb nu ook mijn andere Sennheiser draadloze koptelefoon erop aangesloten, en die geeft hetzelfde zachte volume, nu werken beide draadloze modellen via een laadstation welke word aangesloten op de MF E20 voorversterker, kan het zijn dat het daarmee te maken heeft ? zit er in zo'n laadstation ook iets van een convertor ? en dat dat dan tegenwerkt met de MF E20 voorversterker waarvan ik dit tegenkwam : The E20 has a separate low powered Class A amplifier for headphone use.  kan dat effect erop hebben ?  :sceptic:

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2019, 16:34:01 »
En als je een gewone, bedrade koptelefoon aansluit?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2019, 21:54:08 »
En als je een gewone, bedrade koptelefoon aansluit?

Dat staat in mijn eerste bericht...  ;) dan heb ik wel normaal geluid.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2019, 06:28:17 »
Volume instelling op het ontvangende deel?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2019, 06:31:48 »
En als je een gewone, bedrade koptelefoon aansluit?

Dat staat in mijn eerste bericht...  ;) dan heb ik wel normaal geluid.

Over het hoofd gezien.  :o Dan zit het 'm het "probleem" inderdaad in de techniek van het draadloze apparaat.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2019, 13:37:50 »
Het is even heel anders gelopen... Ik zag op Marktplaats een Musical Fidelity X-can V2 koptelefoon versterker te koop staan en vond dat wel een mooi apparaat voor bij mijn Musical Fidelity audio set, ik had eerlijk gezegd nog nooit stil gestaan bij een koptelefoon versterker en wat de voor en nadelen zijn, ik kon het voor een leuk prijsje overnemen en heb dat gedaan om eens mee te gaan experimenteren, vandaag ontvangen, aangesloten en een super geluid uit mijn draadloze Sennheiser  :banana2: nooit geweten dat dat zoveel verschil kon uitmaken qua geluid uit een koptelefoon, ook mijn bedrade koptelefoon klinkt levendiger, dus "probleem" is opgelost  ;D

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2019, 11:34:32 »
Ha Derk,

Hoe heb je een en ander aangesloten?
Waar op en hoe heb je de hoofdtelefoonversterker aangelsloten?


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2019, 14:41:35 »
Ha Derk,

Hoe heb je een en ander aangesloten?
Waar op en hoe heb je de hoofdtelefoonversterker aangelsloten?


Marcel

Hai Marcel

De originele handleiding zat er nog bij, dus volgens die handleiding aangesloten op de REC out van een Tape uitgang op de voorversterker, in mijn geval wordt dat zelfs een Tape lus aansluiting omdat beide Tape aansluitingen zijn voorzien door een cassettedeck en tapedeck,  dus de REC out gaat naar de LINE-IN van de X-can, de LINE-OUT van de X-can gaat naar het tapedeck, is het te volgen ?  :) Groet Ron

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2019, 07:04:55 »
Ja, helemaal duidelijk.

Toch nog een vraagje.
En hoe had je e.e.a aangesloten toen je nog geen hoofdtelefoonversterker had?


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2019, 09:52:21 »
Ja, helemaal duidelijk.

Toch nog een vraagje.
En hoe had je e.e.a aangesloten toen je nog geen hoofdtelefoonversterker had?


Marcel

Gewoon via de originele koptelefoon ingang aan de zijkant van de MF E20.

Grt. Ron

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2019, 10:01:50 »

Helemaal duidelijk.

Regel je het volume van je draadloze headset op de headset , of op het zendstation of met de volumeknop op de hoofdtelefoonversterker?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2019, 10:33:20 »

Helemaal duidelijk.

Regel je het volume van je draadloze headset op de headset , of op het zendstation of met de volumeknop op de hoofdtelefoonversterker?

Marcel

Via de hoofdtelefoon versterker en/of headset.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #13 Gepost op: 14 november 2019, 18:10:04 »
Ik blijf nog even lekker de problemen opzoeken...  Daag  Ik hou nogal van veranderen/uitproberen en heb mijn pas gekochte Musical Fidelity set toch weer even opzij gezet, ik kwam een mooie Yamaha C-45 voorversterker met bijhorende Yamaha M-45 eindversterker tegen, kunnen kopen voor een klein prijsje, klinkt echt fantastisch vind ik, nog wat meer gedetailleerder dan de Musical Fidelity set, en lekker veel instelmogelijkheden, ook minder vingerafdruk gevoelig dan die pianolak van de MF   :rofl:  Maar wat wil nu het geval, de koptelefoon versterker X-can V2 van Musical Fidelity, werkt niet op de Yamaha C-45 ... ik had hem net zo aangesloten als op de MF E20, dus op de REC out aansluiting van Tape 2, alle knopjes geprobeerd maar helaas geen geluid uit mijn koptelefoon, op zich geen probleem want als ik nu mijn draadloze koptelefoon rechtstreeks aansluit op de Yamaha koptelefoon aansluiting, (zoals het hoort) werkt die wel normaal met het volume, maar ik vind het wel vreemd dat de X-can V2 nu niet werkt op de Yamaha, iemand een idee ?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Geluid hoofdtelefoon erg zacht.
« Reactie #14 Gepost op: 14 november 2019, 18:21:29 »
Ik blijf nog even lekker de problemen opzoeken...  Daag  Ik hou nogal van veranderen/uitproberen en heb mijn pas gekochte Musical Fidelity set toch weer even opzij gezet, ik kwam een mooie Yamaha C-45 voorversterker met bijhorende Yamaha M-45 eindversterker tegen, kunnen kopen voor een klein prijsje, klinkt echt fantastisch vind ik, nog wat meer gedetailleerder dan de Musical Fidelity set, en lekker veel instelmogelijkheden, ook minder vingerafdruk gevoelig dan die pianolak van de MF   :rofl:  Maar wat wil nu het geval, de koptelefoon versterker X-can V2 van Musical Fidelity, werkt niet op de Yamaha C-45 ... ik had hem net zo aangesloten als op de MF E20, dus op de REC out aansluiting van Tape 2, alle knopjes geprobeerd maar helaas geen geluid uit mijn koptelefoon, op zich geen probleem want als ik nu mijn draadloze koptelefoon rechtstreeks aansluit op de Yamaha koptelefoon aansluiting, (zoals het hoort) werkt die wel normaal met het volume, maar ik vind het wel vreemd dat de X-can V2 nu niet werkt op de Yamaha, iemand een idee ?
Op de Yamaha C-45 de rec out knop op de juiste bron zetten.