Auteur Topic: Nostra's woonkamer luister set  (gelezen 62160 keer)

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Nostra's woonkamer luister set
« Gepost op: 21 september 2019, 21:04:43 »
Hallo allen!

Ik ben nieuw hier op het forum!

Ik ben Frederik, wonende in Ninove (België) 34 jaar en al sinds klein af muziekliefhebber.

Ben op men 13de beginnen draaien als dj dus ook een enorme liefhebber en voorstander van het zwarte goud genaamd vinyl.

Ik heb door de jaren heen redelijk wat dj matteriaal versleten waar juist 2x technics sl1200 mk2 en 1x technics sl1210 mk2 met alle 3 ortofon concorde pro op van over gebleven zijn de dag van vandaag.

De dj set ga ik in een ander topic bespreken, het gaat hier overigens over men luister set.

Een klein jaartje geleden is men interesse in high end audio begonnen. Ik ben altijd een enorme voorstander geweest van geluidskwaliteit maar ik wist tot een 8 maand terug niet wat echte audio kwaliteit was. Tot ik bij een goede vriend van me zijn audio analogue Maestro hoorde met B&W 804 d2's op aangesloten. Ik wist niet goed waar ik het had.

Ik dacht dat men krk Rockit6 g2 studio monitors zuiver waren en dat men marantz model 1090 met bose 301 serie 2 speakers (toen het van het voor me) enorm goed speelden.

Niet dus...

De dj booth setup lichtjes geupgrade, maar ik bleef op men honger zitten beneden in de woonkamer.

Om de situatie even te schetsen. Men vriendin en ik luisterden regelmatig naar Spotify via Bluetooth op onze all in one 2.1 ht set van Samsung. Niets mis mee maar toch niet wat ik zou willen qua sound quality.

En nu begint het verhaal van de luister set echt. Ik was 2dehands.be en marktplaats.nl aan het afschuimen naar een set b&w's voor een leuk hifi on a budget projectje dat ik in men hoofd had.

Toen kwam ik een set b&w preference 5 speakers tegen met denon ht reciever voor een zeer goede en zachte prijs. Ook qua afstand (als Belg zit ik meer op marktplaats dan op 2dehands.be naar audio te zoeken wegens groter aanbod). Dus niet getwijfeld en er het eerst op volgende weekend achter gereden. Verbaasd van de klank want ik kende deze reeks niet. Ook de tweeters klonken ENORM goed aangezien ik ondertussen al een en ander over deze reeks te weten gekomen was. Bleken geupgrade originele b&w tweeters gehad te hebben.

Eenmaal thuis toe gekomen alles eens mooi aangesloten. Klonken hier niet verkeerd maar de denon reciever bleek niet de juiste match te zijn met deze speakers. Ook stonden ze nog niet in bi wire aangesloten, luidsprekerkabels vervangen door bi wire exemplaren en het klonk al beter maar nog verre van hoe ik het wou. Denon dus de verkoop in.

Aangezien ik een enorme marantz fan ben op zoek naar de juiste versterker en componenten voor men set (alles dus marantz)

Paar maand later allez bij elkaar gevonden inclusief een marantz model 6150 platenspeler.

Versterker is een pm7200

Cd speler cc4300 5cd wisselaar

Casetttedeck is een zeldzame sd4050.

Tuner is een st6001.

Het allerlaatste stuk is een bluesound node geworden voor het streamen.

Ik ben zeer tevreden van deze set en het enige dat ik nog op termijn zou veranderen is de versterker naar een audio analogue Maestro. Maar dat is echt niet voor de eerste jaren. Eerst genieten van deze set de komende jaren.

Plaatjes bij de praatjes

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2019, 21:21:08 »
Welkom!

Groet,
Jacco

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2019, 21:25:27 »
Welkom!

Groet,
Jacco
Dankjewel Jacco!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2019, 22:06:19 »
Welkom. Mooi stukje audiogeschiedenis dat je schetst.   Toppie!

Heb je wel eens geprobeerd je speakers wat meer ruimte te geven?
Ik bedoel dan meer zijdelingse ruimte en op wat afstand van de achterwand.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2019, 22:09:10 »
Welkom. Mooi stukje audiogeschiedenis dat je schetst.   Toppie!

Heb je wel eens geprobeerd je speakers wat meer ruimte te geven?
Ik bedoel dan meer zijdelingse ruimte en op wat afstand van de achterwand.
Uiteraard ;)

Was voor de foto omdat ze als we niet naar muziek de speakers zo staan. Normaal staan ze los van de muren en naar mij gedraaid naar mijn luister positie.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2019, 00:18:52 »
Ondertussen aan het twijfelen geslagen om een advance acoustic maa 406 eindversterker na de feestdagen op de kop te tikken.

Ik hou van men set maar ik wil graag toch wat meer echte high end in men bezit hebben. De pm7200 zou blijven als voorversterker want ik hou te veel van deze.

Ik vraag me juist af of het verschil tussen een audio analogue Maestro 150 en de advance acoustic maa 406 zo enorm groot zou zijn in klank en prestaties. Ok de Maestro is een beest van 50+kg en qua specs bijna gelijk aan de maa 406.

De Maestro is echt wel men droom versterker maar de maa 406 zit er kort tegen qua droom en kost een achtste van de Maestro 2dehands.

Vandaar de vraag.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #6 Gepost op: 01 december 2019, 11:58:08 »
De DJM 700 heb ik zelf ook nog gehad. Fijne mixer!!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2019, 12:08:50 »
Voor in de woonkamer (en bij je draaitafels) zou ik trouwens eens kijken naar actieve luidsprekers i.p.v. passief met versterker!

.. als je toch wat anders zoekt! 😀
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #8 Gepost op: 01 december 2019, 12:13:39 »
Voor in de woonkamer (en bij je draaitafels) zou ik trouwens eens kijken naar actieve luidsprekers i.p.v. passief met versterker!

.. als je toch wat anders zoekt!
Gaat niet gebeuren ;)

Ik kom van krk rokit 6 g2's op de dj booth. Niet meer mijn ding qua klank.

Wat ik nu heb speelt perfect voor me.

De luisterset wil ik juist nog een betere versterker that's all

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #9 Gepost op: 01 december 2019, 12:52:48 »
Ok tja krk rokit rp6 is ook niet echt het reclamebord van de actieve speakers, om het zo maar te zeggen :)

Heb je wel eens Dynaudio BM6a gehoord bijvoorbeeld? Dat klinkt wel mooi/goed en is nog aardig betaalbaar :)
« Laatst bewerkt op: 01 december 2019, 12:56:06 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #10 Gepost op: 01 december 2019, 16:14:04 »
Ok tja krk rokit rp6 is ook niet echt het reclamebord van de actieve speakers, om het zo maar te zeggen :)

Heb je wel eens Dynaudio BM6a gehoord bijvoorbeeld? Dat klinkt wel mooi/goed en is nog aardig betaalbaar :)
Heb al dynaudio gehoord ja. Maar toch blij met de Cdm2's op een marantz model 1090 met as6 sub en crossover.

Voor mee te draaien echt wel top! (heeft me 160€ + benzine gekost in totaal)

De luisterset hier ook net geen 700.

Zit op een strak budget ;) maar maakt de zoektocht naar nieuwe apparaten wel enorm leuk

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #11 Gepost op: 06 december 2019, 15:46:51 »
Voor in de woonkamer (en bij je draaitafels) zou ik trouwens eens kijken naar actieve luidsprekers i.p.v. passief met versterker!

.. als je toch wat anders zoekt! 😀

heb je dan https://www.tisburyaudio.co.uk/mini-passive-preamplifier nodig?

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2020, 22:53:55 »
Long time no see hier,

Ondertussen is er ENORM veel veranderd.

Ik ben verhuisd (relatiebreuk) en qua audio is er de laatste 3 maand enorm veranderd.

Het enige dat er overblijft van de ganse installatie die ik hier beschreven heb is alleen de bluesound node 100n en de b&w preference 5 speakers.

Wat staat er nu? :

- nuforce avp 16 7.1 pre amp (met zicht op de toekomst gekocht)
- advance acoustic maa 406 power amp
- technics sl 1410 mk1 met ortofon concorde gold naald
- schiit modi 3 dac
- cambridge audio 551p phono pre
- marantz dr17 cd recorder

Dit allemaal op van den hul d102 mk3 bekabeling en de b&w preference 5 speakers op qed xt25 performance bi wire. Op norstone esse vinyl rack.

De p5's staan ook op blauwe steen van 40x40x2,5cm.

To do:

- actieve sub (b&w of svs)
- accuphase 4xx

Plaatjes bij de praatjes:



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2020, 08:46:01 »
Mooie set, geniet ervan!
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #14 Gepost op: 16 november 2020, 12:35:33 »
Mooie set! En welkom terug.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.