Auteur Topic: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?  (gelezen 22510 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Gepost op: 08 september 2019, 20:13:51 »
Philips moet zijn rechtmatige plek weer terugkrijgen die het als audiomerk verdient, aldus ceo Kostas Vouzas van Philips TV en audio in Europa. Met de presentatie in Berlijn van de eerste nieuwe hifi producten die door TP vision onder de Philips vlag zijn gelanceerd zijn de eerste van vele stappen gezet op een lange weg om Philips terug te brengen als audiomerk.

Nadat het Nederlandse elektronicaconcern zijn audio-activiteiten in 2014 verkocht zijn ze tot 2018 door het Amerikaanse gitaarmerk Gibson gemaakt.

De overname van de hifi door Gibson is nooit den succes geworden. In 2018 werden Gibson's audio-activiteiten zelfs failliet verklaard.
Het terugwinnen van een verloren positie in een markt als die van audio-apparatuur is zeker niet makkelijk.

Gibson zat dusdanig in de problemen dat het maar weinig geld kon investeren in een adequate marketing en nieuwe producten waardoor het Philips logo allengs  meer schapruimte moest overlaten aan concurrenten.

Het opnieuw claimen van een marktaandeel betekent dat Philips met echt onderscheidende producten moet komen om zich weer succesvol in de audio-markt te plaatsen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2019, 21:00:01 »
Eens buizen altijd buizen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2019, 21:42:21 »
Het zou wel leuk zijn,in het verleden hebben ze mooie producten gemaakt.
I love vintage.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2019, 07:13:53 »
Ik heb net even snel een filmpje gekeken op Youtube over Philips op de IFA te Berlijn.
Wat ik er uit haal is dat er TV schermen komen met daarin geluid systemen van B&W.
Verder heb ik wat gezien over hoofdtelefoons en in-ears en draadloze in-ears.
Tot nu toe heb ik niets gevonden over nieuwe specifieke audio producten zoals luidsprekers en versterkers of bronnen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2019, 07:29:47 »
Ik heb net even snel een filmpje gekeken op Youtube over Philips op de IFA te Berlijn.
Wat ik er uit haal is dat er TV schermen komen met daarin geluid systemen van B&W.
Verder heb ik wat gezien over hoofdtelefoons en in-ears en draadloze in-ears.
Tot nu toe heb ik niets gevonden over nieuwe specifieke audio producten zoals luidsprekers en versterkers of bronnen.

Marcel
Afgaande op het artikel wat ik gelezen heb klopt het wat jij gezien hebt op You tube, maar het artikel verteld ook dat er plannen zijn om weer terug te komen op de audiomarkt en een eventuele "comeback" is dus nog toekomst.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2019, 11:18:03 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #5 Gepost op: 09 september 2019, 10:27:52 »
Ook Braun lijkt pogingen te doen om terug te keren op de audiomarkt.

https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4839876/braun-terug-op-de-audiomarkt-met-drie-strakke-speakers

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #6 Gepost op: 09 september 2019, 13:24:27 »
De Vries Audio heeft definitief de audiomarkt verlaten. ;D Stond nog een mooie Harman/Kardon versterker, daar is junior erg blij mee met zijn subwoofer manie...
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #7 Gepost op: 09 september 2019, 13:32:09 »
De Vries Audio heeft definitief de audiomarkt verlaten. ;D Stond nog een mooie Harman/Kardon versterker, daar is junior erg blij mee met zijn subwoofer manie...
Dan hebben ze bij Philips en Braun mooi mazzel dat een geduchte concurrent van de audiomarkt af is ! ;) ;) ;) Veel plezier voor Junior toegewenst met zijn HK versterker ! :)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Een comeback van Philips op de audiomarkt ?
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2019, 15:59:01 »
De Vries Audio heeft definitief de audiomarkt verlaten. ;D Stond nog een mooie Harman/Kardon versterker, daar is junior erg blij mee met zijn subwoofer manie...
Dan hebben ze bij Philips en Braun mooi mazzel dat een geduchte concurrent van de audiomarkt af is ! ;) ;) ;) Veel plezier voor Junior toegewenst met zijn HK versterker ! :)
;D
Dank je Jan!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.