Auteur Topic: Impedantie speakers met versterker  (gelezen 3368 keer)

Sandman_161

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
Impedantie speakers met versterker
« Gepost op: 09 februari 2013, 15:33:02 »
Ik ben in bezit van een Onkyo tx-nr818 versterker (7.1), een set frontspeakers Dali Concept 1 (8 Ohm), Dali Center Concept (8 Ohm) en een back-surround set Cambridge Minx Min 21 (8 Ohm).

De versterker is ingesteld op speakers van 6 tot 16 Ohm.

Nu is mijn vraag de volgende:

Ik wil de front speakers vervangen door 2 Chario Constellation Lynx speakers welke een impedantie hebben van 4 Ohm. Om mijn stereo ervaring te verrijken als ik muziek beluister is de reden van de 'upgrade' :)

Kunnen de speakers qua impedantie 'gemixed' worden icm de versterker? De handleiding van de Onkyo zegt:

Luidspreker impedantie
􀁠4ohms:
Selecteer als de impedantie van een luidspreker 4
ohm of meer is maar minder dan 6.
􀁠6ohms:
Selecteer als de impedantie van alle luidsprekers
tussen 6 en 16 ohm ligt.

Ze spreken over 'alle speakers' Betekent dit dat alle speakers moeten beschikken over een zelfde hoogte van de impedantie? Of mag die gemixed zijn?

Hoor graag van jullie wat mogelijk is en de evt consequenties als ze toch gemixed worden opgesteld..... Thanks  :afro:

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Impedantie speakers met versterker
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2013, 20:29:20 »
Ik vraag me af of het echt kwaad kan. Rook of andere bechadigingen hoef je mi niet te verwachten, daar zorgt de elektronica in de versterker wel voor. Ik zou die 4 ohm variant gebruiken als je een 4 ohm exemplaar ertussen hebt. Je kunt nu ook al proberen of het iets uitmaakt (met je 8 ohm speakerset op 4 ohm instelling draaien).

Groet,
Jacco