Auteur Topic: Hoger - lager opgeleiden.  (gelezen 3472 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2019, 23:41:38 »
In Nederland blijf je "de mislukte mens" altijd houden. En daar kunnen ze bij RTL weer hele programma's mee vullen: Mensen die niet kunnen klussen, mensen die niet kunnen opruimen, mensen die geen boerin kunnen vinden, mannen die niet van andere vrouwen kunnen afblijven, vrouwen die niet van andere mannen kunnen afblijven, enz enz....allemaal mensen die iets niet kunnen....is "leuk' om naar te kijken....maar ik pas. Kijk liever naar mensen die wel wat kunnen, die kunnen reizen, of mooie muziek maken, of iets moois maken met hun handen. Maar ja die programma's zijn schaars dus ga ik liever muziek luisteren....
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2019, 23:43:09 door mmuetst »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2019, 23:59:53 »
Volgens mij zijn we in Nederland allemaal hoog opgeleid. Onderling zijn er vast verschillen, maar in relatie tot de rest van de wereld zijn we gelukkig allemaal in staat gesteld om een gedegen vorm van opleiding te volgen, die op veel plekken helemaal niet vanzelfsprekend is..

Denk dat het altijd beter kan, maar op zich zitten we er in Nederland allemaal goed bij volgens mij. Lekker boxjes aansluiten en muziek luisteren. Klinkt mij als muziek in de oren ;)
Het opleidingsniveau mag in verhouding tot bepaalde landen hoog zijn, maar de werkelijkheid is dat het aantal voedselbanken toeneemt en dat de mensen met een modaal inkomen de de eindjes maar net aan elkaar kunnen knopen. De huren swingen de pan uit en de belastingdruk is ook heftig. Daarbij komen dan nog de sterk gestegen vaste lasten (eigen risico ziektekosten, energie, etc.}
Er schijnt in Nederland een hele grote groep mensen financieel langs het randje te lopen.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2019, 09:51:11 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2019, 00:18:50 »
Zekers. Bij mij is diabetes 2 vastgesteld en onregelmatige diensten zouden mij de das om doen. Nu begrijp ik ook waarom het zo ongezond is.

Maar goed, terug naar het onderwerp. Het gaat om gemiddelden en iedereen vindt er wel wat van. Is natuurlijk niet de bedoeling om een individu op wat voor manier dan ook weg te zetten. Een beetje meer respect door de heren en dames journalisten zou op zijn plek zijn.

Ook ik erger me groen en geel aan de gebrekkige en vaak gekleurde berichtgeving naar aanleiding van het zoveelste onderzoek. Kennelijk is men tot dat niveau geconvergeerd qua kennis. Ook omtrent het klimaat is een dergelijke tendens merkbaar. Ik probeer het gewoon maar links te laten liggen en me te concentreren op de echt belangrijke zaken.

Groet,
Jacco
Ik heb 34 jaar onregelmatig gewerkt en dat heeft lichamelijk wel zijn sporen na gelaten.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2019, 08:27:24 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2019, 09:52:59 »
Volgens mij zijn we in Nederland allemaal hoog opgeleid. Onderling zijn er vast verschillen, maar in relatie tot de rest van de wereld zijn we gelukkig allemaal in staat gesteld om een gedegen vorm van opleiding te volgen, die op veel plekken helemaal niet vanzelfsprekend is..

Denk dat het altijd beter kan, maar op zich zitten we er in Nederland allemaal goed bij volgens mij. Lekker boxjes aansluiten en muziek luisteren. Klinkt mij als muziek in de oren ;)
Het opleidingsniveau mag in verhouding tot bepaalde landen hoog zijn, maar de werkelijkheid is dat het aantal voedselbanken toeneemt en dat de mensen met een modaal inkomen de de eindjes maar net aan elkaar kunnen knopen. De huren swingen de pan uit en de belastingdruk is ook heftig. Daarbij komen dan nog de sterk gestegen vaste lasten (eigen risico ziektekosten, energie, etc.}
Er schijnt in Nederland een hele grote groep mensen financieel langs het randje te lopen.
Toevallig (?) besteedt een grote Nederlandse krant vandaag twee pagina's aan dit fenomeen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2019, 12:49:41 »
In Nederland blijf je "de mislukte mens" altijd houden. En daar kunnen ze bij RTL weer hele programma's mee vullen: Mensen die niet kunnen klussen, mensen die niet kunnen opruimen, mensen die geen boerin kunnen vinden, mannen die niet van andere vrouwen kunnen afblijven, vrouwen die niet van andere mannen kunnen afblijven, enz enz....allemaal mensen die iets niet kunnen....is "leuk' om naar te kijken....maar ik pas. Kijk liever naar mensen die wel wat kunnen, die kunnen reizen, of mooie muziek maken, of iets moois maken met hun handen. Maar ja die programma's zijn schaars dus ga ik liever muziek luisteren....

Eigenlijk best vreemd dat leedvermaak. Krijgen mensen daar het gevoel van dat ze berer zijn? Hier wordt ook nooit naar dat soort programma’s gekeken. Wordt je niet wijzer van, kom je niet verder mee.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2019, 12:54:44 »
Veel mensen in de zorg zijn laag of te laag opgeleid en mogen de handelingen aan bed die ze jarenlang gedaan hebben niet meer uitvoeren.
Crazy Holland.
Nieuw format voor omroep Max.
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoger - lager opgeleiden.
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2019, 09:26:45 »
Dat is het gevolg van regelgeving (angst) die alles wil uitsluiten als het gaat om aangesproken te worden op handelen.

Maar belachelijk...mensen die al 30 jaar in het werk zitten mogen plots etc. Is bij onze beroepsgroep idem. Idioot gedoe.

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software