Auteur Topic: Modificatie Sbooster  (gelezen 41178 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #60 Gepost op: 13 juli 2019, 10:29:28 »
Ik ben dol op grafiekjes...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #61 Gepost op: 13 juli 2019, 10:35:39 »
En als ik in douvis z,n schoenen zou staan zou ik alle wegen bewandelen om tot een antwoord te komen.
Dit draadje is niet voor niks de wereld in geholpen.

 Good Posting

Hoort toch bij deze liefhebberij als je meer met apparatuur dan met muziek bezig bent.  En dat is prima.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #62 Gepost op: 13 juli 2019, 10:36:02 »
Ik heb nergens beweerd of je verweten dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Wel presenteer je jezelf bij herhaling uit die hoek.

Verder zijn wat mij betreft de luistervergelijken veel interessanter dat wat dan ook, want daar moeten we het immers mee doen in onze omgeving.

Eerste luisterindrukken zijn ook geen houvast,schuif ik iemand een speaker of versterker achter de deur en vraag 1 uur later

wat vind je er van? dan zegt hij,goed,heel goed,of super. Kom ik na 14 dagen weer om de hoek kijken dan komen er al

kleine kritieken. Zijn we dan 3 mnd verder heb ik een kans van neem maar weer mee.....toch?

Daarom zijn die ABX testen gewoon onzin, want een ieder weet wat ik hier nu beweer dat dat dicht bij de realiteit aansluit :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #63 Gepost op: 13 juli 2019, 10:38:12 »
Ik had al gezegd dat de discussie wat mij betreft gesloten kan worden.
Niettemin dank voor je aanbod.
Ik ben tevreden met wat ik heb en wil het daarbij laten

Snap niet dat er niet 1 winkel er is die jouw zo'n ding een paar dagen te leen geeft.

Je bent hier dan ook op een forum die dergelijke voedingen of wat ook voor uitvindingen bestrijden.

Ik moet er dan wel bijvoegen dat er maximaal 2/3 personen daarin de leiding hebben, en de rest zijn meelopers,dus geen

meedenkers.

Mijn ervaring met voedingen is neutraal,heb wel het vermoeden dat het werkt of dat het wat doet.

Ik kan dat niet bewijzen met meetapperatuur of grafieken zoals men dat hiero standaard pleegt te doen en vind dat ook

gewoon onzin. Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.

Kijk is naar een zaak in veenedaal die zoiets wel uitleent,alleen ik ken de voorwaarden niet.Mocht je deze luistersessie

met de sbooster achter de rug hebben en blijkt het een succes kom gerust terug en sla ze er hiero met om de oren.

gewoon doorzetten en laat je niet ontmoedigen.  :koffie:

En wat was jij altijd?  Een denker of een meeloper? Of een opschepper?

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #64 Gepost op: 13 juli 2019, 10:39:20 »
Ik ben dol op grafiekjes...


Groeten, Ando.

Was dat jij niet die toen dacht bij een grafiek dat het de platte grond van rotterdam betrof,of vergis ik mij? :love:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #65 Gepost op: 13 juli 2019, 10:43:44 »
Ik ben dol op grafiekjes...


Groeten, Ando.

Was dat jij niet die toen dacht bij een grafiek dat het de platte grond van rotterdam betrof,of vergis ik mij? :love:
Ik kan het me zo niet herinneren Bram, maar een plattegrond van Rotterdam is ook prima.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #66 Gepost op: 13 juli 2019, 10:46:50 »
Ik heb nergens beweerd of je verweten dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Wel presenteer je jezelf bij herhaling uit die hoek.

Verder zijn wat mij betreft de luistervergelijken veel interessanter dat wat dan ook, want daar moeten we het immers mee doen in onze omgeving.

Eerste luisterindrukken zijn ook geen houvast,schuif ik iemand een speaker of versterker achter de deur en vraag 1 uur later

wat vind je er van? dan zegt hij,goed,heel goed,of super. Kom ik na 14 dagen weer om de hoek kijken dan komen er al

kleine kritieken. Zijn we dan 3 mnd verder heb ik een kans van neem maar weer mee.....toch?

Daarom zijn die ABX testen gewoon onzin, want een ieder weet wat ik hier nu beweer dat dat dicht bij de realiteit aansluit :)

Dat wat je beschrijft is m.i. draaikonterij.  Iets is goed, matig of slecht met alles wat er tussenin zit. 
De enige variabele is de luisteraar en die luistert matig.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Modificatie Sbooster
« Reactie #67 Gepost op: 13 juli 2019, 10:47:02 »
Ik heb nergens beweerd of je verweten dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Wel presenteer je jezelf bij herhaling uit die hoek.

Verder zijn wat mij betreft de luistervergelijken veel interessanter dat wat dan ook, want daar moeten we het immers mee doen in onze omgeving.

Eerste luisterindrukken zijn ook geen houvast,schuif ik iemand een speaker of versterker achter de deur en vraag 1 uur later

wat vind je er van? dan zegt hij,goed,heel goed,of super. Kom ik na 14 dagen weer om de hoek kijken dan komen er al

kleine kritieken. Zijn we dan 3 mnd verder heb ik een kans van neem maar weer mee.....toch?

Daarom zijn die ABX testen gewoon onzin, want een ieder weet wat ik hier nu beweer dat dat dicht bij de realiteit aansluit :)
Bram, jouw grote vriend waarvan je regelmatig filmpjes post zegt binnen een half uur te weten hoe een luidspreker klinkt. Is dit een punt waar jullie het niet over eens zijn?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #68 Gepost op: 13 juli 2019, 10:49:32 »
Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.
Er zullen oortjes zijn die dat kunnen maar jouw en mijn oortjes zeker niet, die zijn met 69 en 60 te oud. De 200% verbetering met oude oren zal hoorbaar moeten zijn maar die verbetering is er niet en zal er niet komen en nooit hoorbaar.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2019, 10:58:28 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #69 Gepost op: 13 juli 2019, 10:52:36 »
ABX testen zijn erg zinvol als je verlost wil worden van het onrustige onzin denken.

Vergelijkende waren tests kunnen je met beide benen op de grond zetten.
Het laat je weten dat er veel onzin wordt verkocht.
Het laat je weten dat betaalbare spullen niet onder doen voor hele erge dure spullen.

Het laat je ook weten dat je luisterruimte de grootste invloed heeft op de kwaliteit van je audio belevenis.

Dus Bram, ben je een meedenker een dissident een meeloper of gewoon een pestkop?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #70 Gepost op: 13 juli 2019, 10:54:06 »
Beste Bram,
ik heb studiorecorders afgeregeld volgens de AB methode ofwel luister naar het origineel, luister naar de opname en verander de instellingen totdat er geen verschil meer hoorbaar is. Nooit klachten gehad terwijl daar ook 'Brammetjes' bij zaten. Deze methode is, naast meten, derhalve uitermate geschikt om verschillen waar te nemen. Door er vervolgens nog een X aan toe te voegen kun je vaststellen tot op welk niveau mensen verschillen waarnemen.  Als ik jouw redenatie volg dan zouden mijn klanten na een maandje tot de conclusie moeten komen dat de klank toch niet helemaal is zoals ie zou moeten zijn omdat de discrepanties dan pas duidelijk zouden moeten worden...
De praktijk leert anders..
Dat bepaalde trekjes van bijvoorbeeld luidsprekers pas na enige tijd of bij het afdraaien van anderssoortige muziek boven water komen en gaan irriteren is een gans andere materie..
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2019, 11:03:54 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #71 Gepost op: 13 juli 2019, 10:55:52 »
……..., want een ieder weet wat ik hier nu beweer dat dat dicht bij de realiteit aansluit :)
Geef even een definitie van: een ieder. Ik heb het idee dat een ieder = Bram.
Eens buizen altijd buizen.

douvis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #72 Gepost op: 13 juli 2019, 10:57:57 »
Bram,
Ik hoef er niet 1 te lenen. Ik heb mijn huidige Sbooster in bruikleen gehad voor dat ik hem kocht.
Ik ben tot koop overgegaan omdat ik dat de moeite waard vind.
Niettemin was ik benieuwd of een gemodificeerd exemplaar nog betere resultaten zou geven.
Om die te lenen zou ik naar Dokkum moeten gaan om te lenen en dat vind ik te ver weg.
Het valt me op dat jij na je berichten weer allerlei venijnige reactie krijgt.
Iedereen buitelt maar over elkaar heen met zijn eigen gelijk.
Nu wordt mij weer onrust verweten terwijl ik alleen maar een simpele vraag heb gesteld zoals zijn er mensen met ervaringen met de door mij genoemde modificatie.
Kennelijk zijn die er niet en dat vind ik prima. Er is bij mij absoluut geen onrust.
Zo heb ik met met vorige quad apparatuur 32 jaar gedaan en met mijn Elipson luidsprekers 25.
Ik luister nu al weer 5 jaar met veel plezier naar een nieuwe versterker en luidsprekers.
Streamen met de Elac Discovery streamer doe ik sinds 3 jaar en ook tot volle tevredenheid.
Voor mij een reden het te houden bij wat ik heb en me daar prima bij voel.
Het ontgaat mij volledig dat sommigen het kennelijk belangrijk vinden elkaar te willen overtroeven met meningen.
Het is toch niet zo moeilijk om ieder in zijn waarde te laten.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #73 Gepost op: 13 juli 2019, 11:06:04 »
Douvis, ik zie dat jij 5 dagen bent aangemeld en misschien denkt dat Bram in de hoek wordt gezet. Dat erover Bram wordt heen gevallen ligt meer aan Bram dan aan de rest. Bram is ook wel eens weg omdat hij er geen zin meer aan heeft maar komt tot nu toe altijd terug.
Gewoon doorgaan met je hobby, je bent tevreden met alles, houden zo waarom veranderen. Als je vragen hebt over dit soort flauwekul verbeteringen dan zijn er fora die daar anders mee omgaan.

Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2019, 11:10:20 »
Beste Douvis,

Je had inderdaad een simpel 'nee' op jouw vraag kunnen krijgen. Maar er zijn dan altijd mensen die met je mee denken. 'Waarom zou je dat willen? Waarom zou je dat geld uitgeven?' Dan komen de discussies los. Niets mis mee, kun je zelf je conclusie uit trekken en mee aan de slag.


Groeten, Ando.
Science is no democracy