Auteur Topic: Modificatie Sbooster  (gelezen 40892 keer)

douvis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #45 Gepost op: 12 juli 2019, 21:55:34 »
Renes,
Er is niet mis met mijn gemoedsrust.
Ik ga er ook niet kopen, immers ij heb de Sbooster al tot volle tevredenheid.
Ik zou slechts tot een modificatie willen overgaan nadat ik een gemodificeerde had kunnen beluisteren.
Op dit forum zijn er kennelijk geen leden die een gemodificeerde sBooster hebben.
Dan kan ik die ook niet beluisteren om zelf tot een oordeel te komen.
Op de gok modificeren zal ik nooi doen.
Wat mij betreft kan de discussie worden gesloten


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #46 Gepost op: 12 juli 2019, 22:26:32 »
De meesten hier hebben niets met onzinnige mods.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #47 Gepost op: 12 juli 2019, 22:30:43 »
Beste Douvis, gezien je wilt horen/beleven, wil ik het volgende experiment voorstellen. Je komt met je Elac streamer en voeding langs, maar je neemt ook je origineel voeding mee van Elac en dan gaan we een blind test doen en kijken of we verschil horen.
Ik heb verschillende luidsprekers en versterkers en kan voor goede koffie met wat lekkers zorgen.
Dus het is niet alleen een blind test voor de voeding maar ook een leuke audio moment met verschillende muziek/apparatuur enz.

Er is één ding wat je maar niet wilt aannemen: als we de modificatie zien van dit bedrijf Audio Facts dan geven we al heel duidelijk aan...dit hoef je niet te horen om bij voorbaat al te weten dat dit 100% onzin is. Gezien ze al beginnen met beweringen dat iets 200% beter klinkt....200% van wat? Dan kun je beter je geld in wat benzine stoppen en een leuke sessie met mij mee maken. PS ErikJan woont bij mij niet ver vandaan en ondanks dat hij niet altijd even vriendelijk over komt op het forum, was de luister sessie bij mij thuis een leuke ervaring. Ook zijn er leden van dit forum bij mij over de vloer geweest en heb ik ook apparatuur bij andere leden mogen beluisteren...altijd een genot. Dus? Wat vind je er van?

douvis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #48 Gepost op: 12 juli 2019, 23:03:21 »
Ik had al gezegd dat de discussie wat mij betreft gesloten kan worden.
Niettemin dank voor je aanbod.
Ik ben tevreden met wat ik heb en wil het daarbij laten

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #49 Gepost op: 12 juli 2019, 23:25:30 »
Alweer een discussie willen sluiten🙃..
Je bent tevreden met wat je hebt maar de onrust kriebelt. Je staat 0  procent open voor input van mensen met tientallen jaren audio-ervaring maar bent wel gekieteld door een ronkende reclametekst die rept over 200 % verbetering, iets wat alleen maar vette onzin kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat de discussie je niet aanstaat maar het bevreemdt me wel dat je verifieerbare zaken over audioperceptie en aanverwante absoluut niet interessant lijkt te vinden. Het is zoals Dekkersj al aangaf een aan te boren markt waar veel geld in rondgaat in snake oil remedies..


An inability to grasp science is no argument against it....

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #50 Gepost op: 12 juli 2019, 23:58:02 »
Haha modificaties, het zal wel, maar ik heb dit topic nu 2 keer gelezen en snap iets niet. Hij stelt gewoon een vraag over ervaringen etc. Vanwaar dit cynisme. Wat mis ik hier?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #51 Gepost op: 12 juli 2019, 23:58:41 »
Audio onrust is een voor mij bekend fenomeen Arjan, het altijd zoeken naar het betere misschien wel naar iets wat niet bestaat.
Dat mag, daar stel je vragen over op een forum hopende op een positief antwoord.
Ok, niet gekregen..... jammer....  misschien ?
Topic starter verlaat deze discussie dus voor hem case closed zonder bevredigend antwoord.




bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #52 Gepost op: 13 juli 2019, 07:28:52 »
Ik had al gezegd dat de discussie wat mij betreft gesloten kan worden.
Niettemin dank voor je aanbod.
Ik ben tevreden met wat ik heb en wil het daarbij laten

Snap niet dat er niet 1 winkel er is die jouw zo'n ding een paar dagen te leen geeft.

Je bent hier dan ook op een forum die dergelijke voedingen of wat ook voor uitvindingen bestrijden.

Ik moet er dan wel bijvoegen dat er maximaal 2/3 personen daarin de leiding hebben, en de rest zijn meelopers,dus geen

meedenkers.

Mijn ervaring met voedingen is neutraal,heb wel het vermoeden dat het werkt of dat het wat doet.

Ik kan dat niet bewijzen met meetapperatuur of grafieken zoals men dat hiero standaard pleegt te doen en vind dat ook

gewoon onzin. Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.

Kijk is naar een zaak in veenedaal die zoiets wel uitleent,alleen ik ken de voorwaarden niet.Mocht je deze luistersessie

met de sbooster achter de rug hebben en blijkt het een succes kom gerust terug en sla ze er hiero met om de oren.

gewoon doorzetten en laat je niet ontmoedigen.  :koffie:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #53 Gepost op: 13 juli 2019, 07:39:20 »
Audio-onrust is ook mij een bekend fenomeen. Ik hou zelf alleen meer van tweaks die werkelijk verschil maken,
Ik zeg maar iets geks: Als ik van het meubel achter me alle deurtjes en laadjes enigszins en verschillend open zet dan verandert het geluidsbeeld meer dan met bijvoorbeeld een andere versterker en dat is meetbaar ook veel ingrijpender dan een willekeurige tweak. Verder ken ik de betrouwbaarheid van bet gehoor uit de winkelpraktijk en AB-X tests dus zet vraagtekens bij de subjectieve luisterervaring als fileermes.. Ik heb op het blauwe forum ook nog een forum genoemd waar men, op zijn zachtst gezegd open staat voor subjectieve audioverslaggeving dus Douvis komt vast nog wel aan een antwoord wat in zijn straatje past.

Bram, je hebt geen verstand van meetapparatuur, ga dan ook geen vergelijkingen trekken met het gehoor, dat komt onnozel over.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2019, 08:40:26 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #54 Gepost op: 13 juli 2019, 07:56:35 »
Audio-onrust is ook mij een bekend fenomeen. Ik hou zelf alleen meer van tweaks die werkelijk verschil maken,
Ik zeg maar iets geks: Als ik van het meubel achter me alle deurtjes en laadjes enigszins en verschillend open zet dan verandert het geluidsbeeld meer dan met bijvoorbeeld een andere versterker en dat is meetbaar ook veel ingrijpender dan een willekeurige tweak. Verder ken ik de betrouwbaarheid van bet gehoor uit de winkelpraktijk en AB-X tests dus zet vraagtekens bij xe subjectieve luisterervaring als fileermes.. Ik heb op het blauwe forum ook nog een forum genoemd waar men, op zijn zachtst gezegd open staat voor subjectieve audioverslaggeving dus Douvis komt vast nog wel aan een antwoord wat in zijn straatje past.

Bram, je hebt geen verstand van meetapparatuur, ga dan ook geen vergelijkingen trekken met het gehoor, dat komt onnozel over.

Ach nee jij bent top in meetapperatuur,wat heb jij er dan staan aan meetapperatuur? overjarige spulletjes toch?

Heb hier in mijn bezit dragonfly usb en de jitterbug geloof jij daarin? nee toch,ooit geprobeerd,nee toch.Kun je zoiets meten?

nee toch! En mocht dat kunnen dan zeggen al die metingen en grafiekjes niets over het gehoormatige.

En neen je bent niet onozel maar eentje met oor &oogkleppen op. ::)
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2019, 07:59:34 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #55 Gepost op: 13 juli 2019, 08:23:48 »
Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.
Dat is een gedachte, maar jij hebt toch de ervaring waarbij pijnlijk duidelijk werd dat jouw gouden oortjes je in de steek lieten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #56 Gepost op: 13 juli 2019, 08:45:18 »
Veertig jaar ervaring in miskopen waar het Philips had kunnen zijn, geloof ik.

Overjarige spulletjes? Ja, voor een deel net zo oud als jouw Philipsjes mogelijk. Ik weet overigens niet wat MIJN meetspullen te maken hebben met wat meettechnisch mogelijk is. Mag ik ook niets over CERN zeggen omdat ik onder mijn huis geen deeltjesversneller heb liggen?

An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #57 Gepost op: 13 juli 2019, 10:02:16 »
Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.
Dat is een gedachte, maar jij hebt toch de ervaring waarbij pijnlijk duidelijk werd dat jouw gouden oortjes je in de steek lieten.

Je leest nergens hiero dat ik DE waarheid in pacht heb,en waar ik het mis heb geef ik dat toe.

En weet je ik houd van mensen die twijfelen over het een of ander,maar mensen die denken dat ze de waarheid in pacht hebben

is mijn een gruwel. Het zijn dan ook vaak de zogenoemde techneuten die het nodig vinden om hier grafiekjes te plaatsen

terwijl op dit hele forum geen mens te vinden is die dat begrijpt of daar behoefte aan heeft,dus met bluf indruk maken heet

dat op zijn twents :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #58 Gepost op: 13 juli 2019, 10:16:39 »
Ik heb nergens beweerd of je verweten dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Wel presenteer je jezelf bij herhaling uit die hoek.

Verder zijn wat mij betreft de luistervergelijken veel interessanter dat wat dan ook, want daar moeten we het immers mee doen in onze omgeving.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #59 Gepost op: 13 juli 2019, 10:25:36 »
En als ik in douvis z,n schoenen zou staan zou ik alle wegen bewandelen om tot een antwoord te komen.
Dit draadje is niet voor niks de wereld in geholpen.