Auteur Topic: NAD 218 THX eindversterker gezocht  (gelezen 21913 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2019, 11:07:39 »
Dank voor je reactie John.

Kwam vandaag deze Bryston op mp tegen betaalbaar maar een ouder model gezien de garantie die er nog op zit.
de oude 3B en ook de 3BST zou ik niet doen, de SST is geen verkeerde keus, ook al ben ik niet weg van Bryston vooral de oudere series weinig muzikaliteit en alleen maar redelijk stabiel ;D

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2019, 11:19:44 »
wat betekent muzikaliteit?
En hoezo voor HT omdat het THX 218 heet? alleen de transformator alleen is al 11 kilo! Gewoon erg goede versterker.

Dit is mijn persoonlijke ervaring. Verder geheel niet relevant voor dit topic. Als je een discussie hierover wilt mag je eens op de koffie komen, veel leuker dan dat forum welles/niettes geram  :D

@paul, die Bryston is een mooie. Als hij zuinig gebruikt is geweest kun je daar nog een hoop plezier aan beleven.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 02 juli 2019, 13:07:11 »
wat betekent muzikaliteit?
En hoezo voor HT omdat het THX 218 heet? alleen de transformator alleen is al 11 kilo! Gewoon erg goede versterker.

Dit is mijn persoonlijke ervaring. Verder geheel niet relevant voor dit topic. Als je een discussie hierover wilt mag je eens op de koffie komen, veel leuker dan dat forum welles/niettes geram  :D

@paul, die Bryston is een mooie. Als hij zuinig gebruikt is geweest kun je daar nog een hoop plezier aan beleven.

Vind ik wel belangrijk en relevant van het wel of niet klinken van een versterker ook,de tijden van het blauwe forum ligt ver

achter ons,dat waren tijden dat je 4 of 5 mods je aanvielen als je er alleen maar aan dacht.....toch?

Heb nu oude philipsen af 1978,heb ook een nad uit die tijd, is er klanmatig verschil,jazekers de nad klinkt gewoon anders

niet beter of slechter maar wel anders,oorzaak? ik vermoed dat daar een dempingsfaktor + de slewrate een rol speelt

bij de ene speaker speelt dat een rol bij een andere minder.

Heb ook altijd sterk het vermoeden dat wattboliden geen meer aan kwaliteit leveren maar meer kwantiteit hebben,dus alleen

meer wattage. Een 150/200 watter heb je eigenlijk weinig aan in een doorsnee kamer,tis wel stoer en je kunt ermee opscheppen

maar dan hebben we het ook wel gehad toch?

Wat moeten die buizenjongens dan wel niet klagen met hun 15/20 watters.....toch?

ons
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 02 juli 2019, 13:22:01 »
Paul is er niet bij gebaat in dit topic, ik zou zeg bedenk een goede stelling, open topic en discussiĆ«ren we daar verder  :wave:
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 02 juli 2019, 13:38:13 »
Het onderwerp in dit draadje mogen duidelijk zijn.  ;D

Stel Infiniti geeft groen licht ga ik eerst een luister afspraak maken, zo ook eventueel bij een ander merk.

Met het te besteden bedrag kan het idd alle kanten op.

Maar bedankt tot zover voor jullie visie in mijn zoektocht.


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 02 juli 2019, 18:44:55 »
Ach, als ik bij gelegenheid langskom in Rotjeknor neem ik wel een van mijn oudjes mee. Tenzij je aangeeft dat je geen hogere doelen ambieert.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 02 juli 2019, 18:56:17 »
Ach, als ik bij gelegenheid langskom in Rotjeknor neem ik wel een van mijn oudjes mee. Tenzij je aangeeft dat je geen hogere doelen ambieert.   ;)

Die gedachte had ik ook Henk, weet je tegenwoordig iemand op z,n blauwe ogen geloven en het is een hoop geld.
Je bent als Bryston kenner welkom.
Heb nu al wat weggestreept van mijn wish lijstje.
Ga ook niet eewig op Infiniti z,n beslissing zitten wachten.
De koper heeft het voordeel t.o.v. de verkoper zijn mijn centen en kan overal terecht.

We spreken af. Thks.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 02 juli 2019, 19:09:34 »
Het is voor sommigen de manier om in beeld te blijven zonder uit hun hol te komen.

Ik heb enige tijd geleden een 3B Pro (40 jaar en compleet voorzien van nieuwe elco en wat andere onderdeeltjes, met behoud van de "ziel")
verkocht aan een getalenteerde dj.
Hij gebruikt het ding in zijn studio i.c.m. met een set Westlake-monitoren.
Na 'm uitgebreid van advies gediend te hebben, kwam hij het ding schoorvoetend halen. 

Hij mailde later een lyrisch verhaal en bedankte me voor het op weg helpen en goede advies. 
Op vele hangplekken doen ze het niet minder dan met een 4B maar, tenzij je de mogelijkheid van extra SPL nodig hebt, is dat absoluut niet nodig.
En hij leeft naar ik hoop nog lang en gelukkig.   ;)

« Laatst bewerkt op: 03 juli 2019, 08:23:25 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: NAD 218 THX eindversterker gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 02 juli 2019, 22:00:05 »
Duidelijk Henk, schuiven de afspraak door tot na de grote vakantie.