Auteur Topic: Wat is het vandaag ineens stil hier ?  (gelezen 8235 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #30 Gepost op: 19 juni 2019, 15:14:18 »

Tis hier nu niet stil, storm&hagel daalt neer,de straten staan blank,toch zo maar even kijken naar het dak van mijn car :evil:
Had je er uit voorzorg dan geen matras op gebonden Bram?
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #31 Gepost op: 19 juni 2019, 15:31:35 »
Gossie Ando, wat is dat nou ? De meeste regen valt er immers naast !  ;D

Genoeg nat geregend in mijn leven.....als het even kan dan maar even niet. En het probleem is niet alleen dat ik nat wordt, het is gewoon niet prettig rijden met de Donkervoort in de regen. Wielspin tot in de derde versnelling en risico van uitbreken.

Zo'n car is eigenlijk een blok aan je been,met een bui kun je nauwelijk een lange rit plegen,je hebt gladde bandjes als ik

het goed begrijp want echt power heeft zo'n siera blokje niet,stuurbekrachtiging ook niet dacht ik,tis haast een grote

skelter op wielen.Het kan zomaar dat ie belastingvrij is,dat is dan wel weer meegenomen.

Mijn advies Ando zet hem op mrktplts en hoop dat je nog een paar cent beurt.hij is niet gewild en dat weet je :o

Had die mustang maar nooit geruild maar opgeknapt, dan had je  vandaag gewoon kunnen sturen in de regen,toch! ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #32 Gepost op: 19 juni 2019, 15:37:08 »

Tis hier nu niet stil, storm&hagel daalt neer,de straten staan blank,toch zo maar even kijken naar het dak van mijn car :evil:
Had je er uit voorzorg dan geen matras op gebonden Bram?

Ando het is geen overjarige donkervoort,tis een echte yaris,met kruppstaalen dak uit japan zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #33 Gepost op: 19 juni 2019, 15:54:19 »
Gossie Ando, wat is dat nou ? De meeste regen valt er immers naast !  ;D

Genoeg nat geregend in mijn leven.....als het even kan dan maar even niet. En het probleem is niet alleen dat ik nat wordt, het is gewoon niet prettig rijden met de Donkervoort in de regen. Wielspin tot in de derde versnelling en risico van uitbreken.

Zo'n car is eigenlijk een blok aan je been,met een bui kun je nauwelijk een lange rit plegen,je hebt gladde bandjes als ik

het goed begrijp want echt power heeft zo'n siera blokje niet,stuurbekrachtiging ook niet dacht ik,tis haast een grote

skelter op wielen.Het kan zomaar dat ie belastingvrij is,dat is dan wel weer meegenomen.

Mijn advies Ando zet hem op mrktplts en hoop dat je nog een paar cent beurt.hij is niet gewild en dat weet je :o

Had die mustang maar nooit geruild maar opgeknapt, dan had je  vandaag gewoon kunnen sturen in de regen,toch! ;)

Bram, ik geloof toch dat jouw blauwe jurk een beetje sleets is geworden, je zit er echt helemaal naast:

- Er zitten prima (kuip-)stoelen in de Donkervoort, daar kun je het uren in uithouden, geen enkel probleem. Met oppompbare lendensteun.

- Ik heb een extra PW-dakje (bikini-top) gekocht, deze zit er binnen een paar minuten op mocht er onverwacht een bui komen. En het blijft dan binnen wonderbaarlijk genoeg ook nog helemaal droog.

- Er zit prima V-profiel op de banden en een zachte compound, totaal niet glad (Toyo T1R)

- Aan de Pinto 2 liter zit een Garrett T3 gekoppeld wat 170Pk en 235Nm oplevert. Met 630 kilo wagengewicht en in combinatie met een flinke boost threshold (3000rpm) levert dat genoeg spannende momenten op. Volgens de Donkervoort kenners is de S8AT 'de meest emotievolle Donkervoort'.

- Geen stuurbekrachtiging, een stuurtje met een diameter van 30 cm en 205 voorbanden met een zachte compound op 1,1 BAR druk maken het feest compleet. Alleen wat lastig bij parkeren.

- Het lijkt inderdaad op een kart, dat is het enige wat je goed gegokt hebt, maar dat is juist het geweldige van deze auto. Je moet er van houden, maar het is wel helemaal mijn ding.

- De Donkervoort is niet belastingvrij, maar met dat gewicht is dat peanuts.

- De Donkervoort wordt juist elk jaar meer waard, dit houd de laatste vier jaar ongeveer gelijke tred met het geld wat ik kwijt ben aan de verzekering. Kijk maar eens wat er op de markt is aan S8AT's, dan weet je gelijk of hij geliefd is. De meeste staan netjes binnen bij liefhebbende en pamperende eigenaren.

- De Mustang was compleet gerestaureerd, daar hoefde dus niets aan opgeknapt te worden.

- Ook de Mustang was geen fijne wagen in de regen. Oorzaak: achterhaalde wielophanging met starre achteras en bladveren én het enorme koppel op laag toerental gecombineerd met een automaatbak. In de Mustang reed ik in de regen meer met gekromde tenen dan in de Donkervoort.


Je scoort 1 uit 10 Bram, da's niet zo best....  :(
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2019, 16:37:56 door Ando »
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #34 Gepost op: 19 juni 2019, 16:24:16 »
Wie is de....



??

 ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2019, 18:22:41 »
Ik begrijp al die aannames nooit zo. Verdiep je er even in of vraag dingen maar reageer niet met ver halen die totaal niet kloppen.

Maar ik geef graag antwoord.


Groeten, Ando
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2019, 18:53:49 »
Nee joh, die aannames vinden "we" leuk want dat houdt het forum zo lekker levendig.  ;D

Overigens een leuke auto om te zien. Ws merk je door deze uitspraak al dat ik niet zoveel met auto's heb.  :D

Maar 170 pk in zo'n licht ding is volgens mij wel een garantie voor pittig.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2019, 19:05:40 »
De Donkervoort is een doorontwikkeling van de Lotus 7, de roots daarvan liggen in de jaren 50. Ja, ik vind  'm erg mooi en stoer met het originele dak.

Door het lage gewicht reageerd ongeveer als een kart. 0 tot 100 doet hij (gemeten) onder de 5 seconden. Dat is pittig te noemen. Als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de SL die Bram had dan doet de Donkervoort het gewoon in de helft van de tijd.
Blijft een leuke hobby.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2019, 19:52:33 »
Zo'n car is eigenlijk een blok aan je been, .........................

Natuurlijk niet.  Voor Ando is het hobby.
Jouw SL was je al een blok aan je been toen er nog slechts sprake van was dat hij je meer belasting zou gaan kosten met het vooruitzicht dat zulke bakken helemaal niet te slijten zouden zijn.

Je hebt jezelf in je voet geschoten door 'm te vroeg van de hand te doen want er zit nog steeds handel in.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #39 Gepost op: 19 juni 2019, 20:29:19 »

Alles wensdenken van jouw kant Henk ,feit is is de bak heb ik 13 jaar gehad,gekocht net 51000 op de teller,dus zo goed

als nieuw kwa uiterlijk,had voordien porsche 911, weggedaan omdat mijn vrouwtje die niet onder controle had.

Ken jouw leeftijd niet ga ervan uit dat je 10 jr jonger bent, punt is wel wat je wens toen, was dat het met het ouder worden

veranderd. had op mijn 21 ste al een mustang shelby dus een opgevoerde 8 bak,en in de de jr 70 was je de bink met zoiets.

En natuurlijk heb jij een mooie bak.Alleen je valt niet meer op met een slk.de massa vind het een doorsnee car.

Henk de tijden veranderen zonder dat je dat door hebt. dus het opscheppen met cars is over, geen massamens kijkt meer op

als je voorbij scheurt met een slk,en dat waarde vriend was in de jr 60/70 wel heel anders. :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #40 Gepost op: 19 juni 2019, 20:44:23 »
Ik doe het voor mijn plezier Bram en niet om het binkie uit te hangen.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #41 Gepost op: 19 juni 2019, 20:46:23 »
Dat wordt dan toch een update naar het echte werk Hififreak ! ;) Maar zoals beloofd is de eerste tank voor mijn rekening en dat scheelt dan toch weer een beetje ! ;D
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2019, 20:50:41 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #42 Gepost op: 19 juni 2019, 20:48:25 »
Iemand een stoere SL te koop?

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #43 Gepost op: 19 juni 2019, 20:59:20 »
Een echte vent heeft het niet nodig om het binkie uit te hangen.

Marcel 8) ;D
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Wat is het vandaag ineens stil hier ?
« Reactie #44 Gepost op: 19 juni 2019, 21:09:16 »
Ken jij helemaal niet dokken Jacco houd jij het maar bij overjarige mercedesen of fiatachtige auto's doe er vooral

dure olie in of bouchies in zodat je bij de eerstvolgend apka'tje hem weer naar de sloop moet brengen omdat het onderstel

niet meer reparabel is, in het midden oosten waar hij hoogwaarschijndelijk beland zijn ze ergens wel vrolijk met zo'n

sloperd er zitten in elk gevak nieuwe bougies,  toch?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65