Auteur Topic: Canton karat m80 dc  (gelezen 19109 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2019, 07:46:36 »
Ja Jan...hoe durf je zomaar een open kast te laten zien van een Philips speaker.

Man, man, man...nog even en men schrijft groen en je hebt Brammetje op je dak.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2019, 10:15:18 »
Philips 22RH499 open kast

JBL speakers zien er van binnen ook niet anders uit Jan,en het grote nadeel van de JBL is het foam gedoe alle JBL hadden

dat nadeel.De philips AH 499 uit 1969/71 hebben stuk voor stuk rubbers die gewoon 100 jr meegaan.

De kwaliteit van philips versterkers zijn gewoon top daar kan geen HK citations aan tippen, Heb hier meerdere philips versterkers

staan die stuk voor stuk 40 jr oud zijn! van binnen nog haast nieuw en van buiten haast nieuw,nog nooit gerepareerd!

dus reparatie kosten over 40 jr ....noppes :neenee:

En jouw HK citations? hoeveel was je kwijt aan reparaties? totaal.
Bram, vanwaar je vergelijk met JBL ? De Harman Kardon Citation 16a is nooit defect geweest, maar vanuit hobby oogpunt voorzien van de beste electronica, zoals b.v. Siemens Sikorel long life voedingscondensatoren. Han van het Hififorum heeft een Harman Kardon Citation 16a waarmee hele grote  locaties van geluid zijn voorzien en waar nog nooit één reparatie aan is verricht. Het lijkt me overigens sterk, dat de electronica die Philips heeft gebruikt niet aan slijtage onderhevig is na zo'n 40 jaar gebruik.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 10:24:48 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2019, 10:18:12 »
Ja Jan...hoe durf je zomaar een open kast te laten zien van een Philips speaker.

Man, man, man...nog even en men schrijft groen en je hebt Brammetje op je dak.
 
Gr. Hans
Och Hans, ik dacht laat ik Bram eens een plezier te doen, maar of dat wordt gewaardeerd betwijfel ik gezien de inhoud van de vorige post !  :think:
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 09:31:45 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2019, 10:39:02 »
Ja Jan...hoe durf je zomaar een open kast te laten zien van een Philips speaker.

Man, man, man...nog even en men schrijft groen en je hebt Brammetje op je dak.
 
Gr. Hans
Och Hans, ik dacht laat ik Bram eens een plezier te doen, maar of dat wordt gwaardeerd betwijfel ik gezien de inhoud van de vorige post !  :think:

In 1969 zagen alle kasten er van binnen zo uit niets meer niets minder dat weet Jan donders goed,Jan gaat weer zijn oude

gewoontes na door philips klein te lullen zoals hij dat al al eeuwen doet,vind ik dat erg?bij mal hij is daar niet de enigste.

Alleen die bewuste foto plaatsen zonder comentaar erbij tja dan kom ik om de hoek kijken om effe wat recht te zetten :police:

Want mijn vraag Jan wat koste dat onderhoud of reparaties van jouw citations? dat ga je gewoon ontwijken.

En dan gezien de topphilipsen uit hetzelfde jaartal 40 jr zonder gebreken of onderhoud doorstaan hebben zegt toch alles :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2019, 11:07:34 »
Wordt het dat niet een keer tijd voor onderhoud? Beter preventief dan reactief zou ik zeggen
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2019, 14:16:30 »
Precies de reden dat ik m´n vintage kef´s en altec lansing niet open maak. Het noodlot tarten noemen ze dat :)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2019, 14:52:22 »
Wordt het dat niet een keer tijd voor onderhoud? Beter preventief dan reactief zou ik zeggen

MAW,denk je nu echt dat brammetje van yesterday is? mijn philips versterkers zijn nagekeken door de beste reparateur

van NL dus die van W&W te Enschede,deze zaak is de grootste in europa kwa omzet in dure versterkers of dat nu second hand

is of nieuw.

Dan komt adres 2 lochem dus, Thomas kent de philipsen door en door en omdat de AH 798 gedeeltelijk in class A werkt

vond Thomas dat er een revisie nodig was vanwege de warmteontwikkeling binnenin.Dus na 40 jr was deze versterker pas

aan de beurt. De resterende 6 philipsversterkers kregen het predikaat uitmuntend zowel van W&W alswel lochem.

De totale revisie van de 798 was 200 euro met de mededeling bram die gaat gewoon nog 30 jr mee :claps:

Comentaar van W&W monteur de versterkeropbouw van philips is klasse,maar dat waren hun tv's toen ook al zwaaizwaai.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2019, 15:00:32 »
Dus Bram is weer voor 40 jaar klaar ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2019, 15:01:28 »
Bram,

Bij het lezen van je reacties doemt telkenmale dit citaat op in mijn gedachte:
Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #24 Gepost op: 17 juni 2019, 15:24:06 »
Ja Jan...hoe durf je zomaar een open kast te laten zien van een Philips speaker.

Man, man, man...nog even en men schrijft groen en je hebt Brammetje op je dak.
 
Gr. Hans
Och Hans, ik dacht laat ik Bram eens een plezier te doen, maar of dat wordt gwaardeerd betwijfel ik gezien de inhoud van de vorige post !  :think:

In 1969 zagen alle kasten er van binnen zo uit niets meer niets minder dat weet Jan donders goed,Jan gaat weer zijn oude

gewoontes na door philips klein te lullen zoals hij dat al al eeuwen doet,vind ik dat erg?bij mal hij is daar niet de enigste.

Alleen die bewuste foto plaatsen zonder comentaar erbij tja dan kom ik om de hoek kijken om effe wat recht te zetten :police:

Want mijn vraag Jan wat koste dat onderhoud of reparaties van jouw citations? dat ga je gewoon ontwijken.

En dan gezien de topphilipsen uit hetzelfde jaartal 40 jr zonder gebreken of onderhoud doorstaan hebben zegt toch alles :police:
Bram, wat doe je nou raar ! Ik heb die foto's alleen maar op het forum gezet zodat iedereen kon zien waar het om ging en ik heb daar totaal geen waardeoordeel aan toegekend. Dat was totaal geen aanval op Philips, maar het was puur om de forumgenoten en jou te informeren over de constructie van deze Philips giganten en welk commentaar had ik daar dan bij moeten geven ?

In post 6 vroeg je notabene zelf aan Kappie: "De vraag aan kappie is plaats toch even een foto van de philips RH 499,dan doe je mij een groot plezier" :police:

Ik dacht alleen laat ik even behulpzaam zijn en wat info plaatsen-

Ik heb zelf maar één keer een paar Philips 22RH496 luidsprekers gehad en dat was in mijn toenmalige akoestiek totaal geen succes, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de speakers in het algemeen.

Preventief onderhoud voor een versterker van 41 jaar oud is natuurlijk ook niet vreemd, want elke versterker of het nou een Philips of een Harman Kardon Citation is, heeft last van verouderende componenten. Het is verstandig om in de loop van de jaren de zaak zo nu en dan eens goed te checken.
Tja en als je het e.e.a. vervangt kost dat een paar centen, maar dan is de boel wel weer up to date.

Bram je hoeft je niet aangevallen te voelen, want ik plaatste de foto's met de beste bedoelingen en niet met de bedoeling om ons nationale product af te kraken.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 15:40:58 door Audiofreak »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #25 Gepost op: 17 juni 2019, 18:47:16 »
Prima versterkers, ik heb er zelf ook nog een eindtrapje van staan. Wél errug Japans van snit.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2019, 19:09:58 »
Prima versterkers, ik heb er zelf ook nog een eindtrapje van staan. Wél errug Japans van snit.

Dan kun je net zo goed een Zonie nemen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2019, 19:14:02 »
Prima versterkers, ik heb er zelf ook nog een eindtrapje van staan. Wél errug Japans van snit.
Welke eindtrap bedoel je Betweeter ?

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2019, 19:53:46 »
Ben onderweg Bram, komend weekend ga ik naar mijn ouders en zal de 499ers op de foto zetten . de exemplaren van pa zien er niet zo mooi uit als bovenstaande, en wachten ook nog op reparatie. kan pa wel even vragen of je een keer langs mag komen

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Canton karat m80 dc
« Reactie #29 Gepost op: 17 juni 2019, 20:30:06 »
Dus Bram is weer voor 40 jaar klaar ?

Heb het bange vermoeden dat ik jou nog overleef,gezien veelvlees eters niet zo heel erg oud worden, gezien de

huidige medische wetenschap dan, erger dan aangebrande spare ribs kan welhaast niet.

Er is dan mischien nog een troost,met Rene gaat het ook al aardig die kant op met zijn geroosterd hertenvlees.

Dit is dan een waarschuwing mijnerzijds en goed bedoeld,mocht je dat toch in de wind slaan,kun je samen het strijdlied

zingen van hand in hand kameraaaaden hand hand voor fijenoooord,geen woorden maar daden etc
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65