Auteur Topic: Uitval rechter kanaal  (gelezen 31767 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #15 Gepost op: 06 juni 2019, 16:08:47 »
[…]Hoe bedoel je "bij opname" neem je met een cassettedeck of tapedeck iets op?[…]

Ja, het manifesteert zich alleen bij opnemen. Bij afspelen geen probleem.

[…]Als het na enige tijd gebeurt , misschien opwarmen van het apparaat, zou je ook nog kunnen denken aan een slechte soldering.[...]

Afspelen geen probleem! dat is dan mooi meegenomen,vooral als je 30/40 bespeelde bandjes hebt.

Denk ik verder en ik lees recent gekocht is de vraag hoeveel bandjes heb je er al mee opgenomen? 1 mischien?

Was dat deck niet in het begin al stuk? of?

Realiteit is reparatie is veel te duur tegenwoordig,en je bent dat deck zowieso 2/3 mnd kwijt bij een goede reparateur,ik kan

er over meepraten want bij de laatste 2 versterkers was ik ook 2/3mnd kwijt.Blijft over Jacco of betweeter alleen daar

heerst ook een dodelijke stilte :think:
ik ken reparateurs die het in een week doen. 2/3 maanden gaat nergens over. En de kosten als de rest goed is zijn weinig.

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #16 Gepost op: 06 juni 2019, 16:17:07 »
Dank u, Captain Hindsight...

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #17 Gepost op: 06 juni 2019, 16:23:19 »
Wie zijn dat en waar zitten ze, Infinity?
Mag via PB

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #18 Gepost op: 06 juni 2019, 17:23:18 »
Repareer zo nu en dan apparatuur. Kosten voor onderdelen zijn voor de eigenaar. Maar reken geen reparatie kosten. Een lekker Belgisch biertje als beloning ben ik al tevreden mee
 Woon in Utrecht. Echter zit ik momenteel wel in een lastige situatie gezien mijn schoonvader op sterven ligt.

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #19 Gepost op: 06 juni 2019, 18:24:37 »
@mmuetst: sterkte!

By the way
Deck is verder in prima conditie. Kocht het juist om de goede staat, de positieve gebruikerservaringen en omdat het een direct drive deck is.

In aansluiting hierop (en tevens reden om het deck niet in de kliko te flikkeren): de opnames van voordat het rechterkanaal wegvalt, zijn fenomenaal goed. Absoluut geen verschil met de bron. Sterker nog: ik vind het mooier ;-)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #20 Gepost op: 06 juni 2019, 20:57:20 »
@mmuetst: sterkte!

By the way
Deck is verder in prima conditie. Kocht het juist om de goede staat, de positieve gebruikerservaringen en omdat het een direct drive deck is.

In aansluiting hierop (en tevens reden om het deck niet in de kliko te flikkeren): de opnames van voordat het rechterkanaal wegvalt, zijn fenomenaal goed. Absoluut geen verschil met de bron. Sterker nog: ik vind het mooier ;-)
Hopen dat het goedkomt man.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Uitval rechter kanaal
« Reactie #21 Gepost op: 06 juli 2019, 16:12:22 »
Hallo

Bij een recent verworven JVC TD V711 valt bij opname na enige tijd het rechter kanaal bijna volledig uit.  Dus bij aanvang gaat het prima, maar na een minuut of 10-20 gaat het mis. Na een uur of zo weer opnieuw geprobeerd. Niets aan de hand, maar weer 10-20 minuten later, weer gedonder. De V711 heeft 3 mogelijke ingangen: cd direct/ direct/ Line. Het maakt echter niet welke ingang ik gebruik, het gebeurt bij alle drie. Ik zie geen losse onderdelen bij de print, geen rare smeltplekken of zo.
Wat zou er mis kunnen zijn?
Oja, afspelen gaat zonder mankeren.

Mvg
Robert

Toegegeven ik ben wat laat met mijn reactie maar ga het toch proberen in de hoop dat je mijn reactie nog leest. Slaan van je driekops JVC-cassettedeck de beide modulatiesterktemeters ongeveer even ver uit als je het deck in opname zet, je het opnamevolume zo veel mogelijk gelijk zet en je op beide opname-ingangen ongeveer een gelijk en even sterk monosignaal zet? Als dat het geval is dan zit de fout van het bijna niet weergeven van het rechter kanaal in de opnameversterker maar het kan ook het beroerd verbonden zijn van de opnamekop van het rechter kanaal met de opnameversterkeruitgang. Wat ook nog kan is dat er hardnekkig vuil zit op de opnamekopspleet van het rechter kanaal. Als dit laatste aan de hand is klinkt het zachte geluid in de regel naast zacht ook dof. 
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2019, 16:19:15 door Ruud13 »