Hifi hardware > Andere analoge bronnen

Uitval rechter kanaal

(1/5) > >>

Lyndqvist:
Hallo

Bij een recent verworven JVC TD V711 valt bij opname na enige tijd het rechter kanaal bijna volledig uit.  Dus bij aanvang gaat het prima, maar na een minuut of 10-20 gaat het mis. Na een uur of zo weer opnieuw geprobeerd. Niets aan de hand, maar weer 10-20 minuten later, weer gedonder. De V711 heeft 3 mogelijke ingangen: cd direct/ direct/ Line. Het maakt echter niet welke ingang ik gebruik, het gebeurt bij alle drie. Ik zie geen losse onderdelen bij de print, geen rare smeltplekken of zo.
Wat zou er mis kunnen zijn?
Oja, afspelen gaat zonder mankeren.

Mvg
Robert

bram freestone:

Je zegt bijna dus je hoort wel ruis komen uit dat kanaal? gewoon kap eraf en dan maar bidden dat je het vind.

zullen wel niet de koppen zijn dus weinig hoop.een onderzoek kost ook ±al 25 euro.advies?afscheid nemen :o

Lyndqvist:
Geluid van het kanaal valt terug tot pak'em beet 25 procent. (natte vinger werk, ik zeg ook maar wat)
Afscheid nemen is wel erg prematuur, Bram.
Voor spare parts is ze altijd nog goed.

mmuetst:
Bij een recent verworven JVC TD V711 valt bij opname na enige tijd het rechter kanaal bijna volledig uit.  Hoe bedoel je "bij opname" neem je met een cassettedeck of tapedeck iets op?. Het zou een koppelcondensator kunnen zijn.

Marcel Dali:
Dat is best jammer.

Als het na enige tijd gebeurt , misschien opwarmen van het apparaat, zou je ook nog kunnen denken aan een slechte soldering.
Succes met zoeken naar de fout.

Marcel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie