Auteur Topic: Philips 202 draaitafel.  (gelezen 16337 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #15 Gepost op: 05 juni 2019, 19:37:30 »
Hij dacht voordien over philips hetzelfde als Jan of Henk.

Man o man.  Ik schiet vol zo vaak als jij in mijn nabijheid wil verkeren.    :love:

 ::)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #16 Gepost op: 05 juni 2019, 22:04:27 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

en gaat ze ook gelijk weer verkopen?

Tuurlijk verkopen,hij wil alles uitproberen en geeft zijn oordeel daar over,dat promoot ik hier toch ook vaak.

Maaaar komen wij bij Ando,die koopt helemaal niks,zijn laatste wens was dan ook een setje klipsch boxjes van 120 euro

nu op mrktplts voor 60 euro.Komt hij hiero ook nog vragen van; hoe klinken ze? :think:

Altijd haantje de voortse met kritiek op Bram,kan eigenlijk geen regel tikken of Ando staat weer klaar,of het nu philips

is of velgen Ando weet alles beter ??? En ja Ando de velgmaat 17 inch 285 was standaard onder de SL 129 hier

de AMG uitvoering uit die tijd een 3 delige velg kosten toen 10000 mark zonder banden. :sceptic:
effe scrollen naar onder
https://www.google.com/search?q=mercedes+sl+velg&rlz=1C1ZKTG_nlNL798NL798&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=oJT6dpg7y70IZM%253A%252C0bWJ9DsRneX_tM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kS-RF6dzx5Z_qOZNduZFAf_QgicMQ&sa=X&ved=2ahUKEwjGkb67kNPiAhWRwAIHHYgyDSQQ9QEwAnoECAUQCA#imgrc=oJT6dpg7y70IZM:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Philips 202 draaitafel.
« Reactie #17 Gepost op: 05 juni 2019, 22:14:09 »
Beste Bram,

Ik had geen kommentaar op jou maar vroeg me af waarom die man zijn beste luidsprekers weer ging verkopen. Het lijkt me dat je die zelf houdt, en voor wat ze opbrengen hoeft hij het niet te doen.

Ik heb gisteren al wat gegoochel en je bandenmaat klopte inderdaad. Wat die AMG er dan weer toe doet begrijp ik niet, die op de foto is een 300SL.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #18 Gepost op: 05 juni 2019, 23:14:08 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.

die ondertiteling zwaaizwaai

Blijkbaar mis ik wat, ik zie geen ondertiteling... Het steenkolen-Engels is dan wel weer leuk. Best apart: de man heeft geweldige speakers gekocht maar gaat ze gelijk weer verkopen!?
als ik het filmpje open, krijg ik ondertiteling

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #19 Gepost op: 05 juni 2019, 23:34:42 »
Maaaar komen wij bij Ando,die koopt helemaal niks,zijn laatste wens was dan ook een setje klipsch boxjes van 120 euro
nu op mrktplts voor 60 euro.Komt hij hiero ook nog vragen van; hoe klinken ze? :think:
€60,- voor een paar mooie Klipsch speakers, zie daar niks verkeerds aan. Ik zou ze kopen. Die Philips platenspelers zijn prima draaitafels. Nadeel van Philips uit die tijd was het plastic imago. Je moet er van houden. Doet niks af aan de geluidskwaliteit, maar het oog wil ook wat. Het feit dat er nog genoeg mensen zijn die deze oldtimers nog dagelijks gebruiken zegt al genoeg hoe deze platenspelers zijn gebouwd. Ik heb mijn electronica carrière te danken aan Philips kleuren TV K12 die ik repareerde door bij mensen kaarten uit te wisselen. Deze TV was zeer service vriendelijk en modulair opgebouwd. Ik heb er uiteindelijk genoeg geld aan verdiend om mijn eerste CD speler van te kopen.....een Marantz CD-32 (eigelijk ook een Philips  ;) )

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #20 Gepost op: 05 juni 2019, 23:38:49 »
Beste Bram,

Ik had geen kommentaar op jou maar vroeg me af waarom die man zijn beste luidsprekers weer ging verkopen. Het lijkt me dat je die zelf houdt, en voor wat ze opbrengen hoeft hij het niet te doen.

Ik heb gisteren al wat gegoochel en je bandenmaat klopte inderdaad. Wat die AMG er dan weer toe doet begrijp ik niet, die op de foto is een 300SL.


Groeten, Ando.

Waarom hij ze verkoopt verteld hij in dit filmtje, er kan niets meer bij zijn kamer beneden is al vol,hij staat hier in zijn slaapkamer dan begrijp je het beter,hij is een junk,ik ook maar niet zo erg.
Amg is het huismerk van mercedes. er waren toen 2 merken die een velg  konden leveren die bandmaat 285 verdroeg
dat was amg en porsche

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2019, 23:57:07 »
Maaaar komen wij bij Ando,die koopt helemaal niks,zijn laatste wens was dan ook een setje klipsch boxjes van 120 euro
nu op mrktplts voor 60 euro.Komt hij hiero ook nog vragen van; hoe klinken ze? :think:
€60,- voor een paar mooie Klipsch speakers, zie daar niks verkeerds aan. Ik zou ze kopen. Die Philips platenspelers zijn prima draaitafels. Nadeel van Philips uit die tijd was het plastic imago. Je moet er van houden. Doet niks af aan de geluidskwaliteit, maar het oog wil ook wat. Het feit dat er nog genoeg mensen zijn die deze oldtimers nog dagelijks gebruiken zegt al genoeg hoe deze platenspelers zijn gebouwd. Ik heb mijn electronica carrière te danken aan Philips kleuren TV K12 die ik repareerde door bij mensen kaarten uit te wisselen. Deze TV was zeer service vriendelijk en modulair opgebouwd. Ik heb er uiteindelijk genoeg geld aan verdiend om mijn eerste CD speler van te kopen.....een Marantz CD-32 (eigelijk ook een Philips  ;) )

Die plastic tijd was 10 jaar later vriend,en daar deed sony etc ook aan mee.

die 202+versterker 590 was uiterlijk revolutie in 1968/69 en echt hout en aluminium rondom.

https://www.google.com/search?q=philips+rh+590&rlz=1C1ZKTG_nlNL798NL798&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IhcB8AX-82LUeM%253A%252C8QyrcdviqMwoUM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ2DGjRUlOSfqF6KjTykE3m87sr4A&sa=X&ved=2ahUKEwjEkMGWqdPiAhWRYVAKHW6LAXAQ9QEwAHoECAAQBA#imgrc=_&vet=1
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #22 Gepost op: 06 juni 2019, 00:15:07 »
Maaaar komen wij bij Ando,die koopt helemaal niks,zijn laatste wens was dan ook een setje klipsch boxjes van 120 euro
nu op mrktplts voor 60 euro.Komt hij hiero ook nog vragen van; hoe klinken ze? :think:
€60,- voor een paar mooie Klipsch speakers, zie daar niks verkeerds aan. Ik zou ze kopen. Die Philips platenspelers zijn prima draaitafels. Nadeel van Philips uit die tijd was het plastic imago. Je moet er van houden. Doet niks af aan de geluidskwaliteit, maar het oog wil ook wat. Het feit dat er nog genoeg mensen zijn die deze oldtimers nog dagelijks gebruiken zegt al genoeg hoe deze platenspelers zijn gebouwd. Ik heb mijn electronica carrière te danken aan Philips kleuren TV K12 die ik repareerde door bij mensen kaarten uit te wisselen. Deze TV was zeer service vriendelijk en modulair opgebouwd. Ik heb er uiteindelijk genoeg geld aan verdiend om mijn eerste CD speler van te kopen.....een Marantz CD-32 (eigelijk ook een Philips  ;) )

Die plastic tijd was 10 jaar later vriend,en daar deed sony etc ook aan mee.

die 202+versterker 590 was uiterlijk revolutie in 1968/69 en echt hout en aluminium rondom.

https://www.google.com/search?q=philips+rh+590&rlz=1C1ZKTG_nlNL798NL798&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IhcB8AX-82LUeM%253A%252C8QyrcdviqMwoUM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ2DGjRUlOSfqF6KjTykE3m87sr4A&sa=X&ved=2ahUKEwjEkMGWqdPiAhWRYVAKHW6LAXAQ9QEwAHoECAAQBA#imgrc=_&vet=1
Je hebt gelijk dat de plastic pas later kwam...en of het nu van Sony of Philips was. Het blijft lelijk.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #23 Gepost op: 06 juni 2019, 00:28:20 »

Kijk hier loer ik op de accuphase E202, kwam gelijktijdig uit met zijn tegenhanger de philips AH 686.
wattage hetzelfde, even uitvinden wat dat hij vraagt, begin is er om 8:08

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #24 Gepost op: 06 juni 2019, 07:03:49 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

Ten eerste koopt hij overal versterkers of speakers,hij neemt je zelfs mee met een koop (de JBL L100 o.a.)

De man is spontaan vrolijk en direct (daar hou ik van) geen poespas hier of daar.

Moeilijk doen zoals Hans en Marcel  van wir da oben ihr da unten is hem vreemd.

Hij heeft al meer speakers etc gekocht dan de doorsnee hier.Hij dacht voordien over philips hetzelfde als Jan of Henk.

Ik dacht ook 40 jaar philips is niks,40 jaar duurde het bedrog van o.a. hobohifi etc. De overlevende van toen leven nog toch?

De bazen en verkopers van toen heb ik de laatste tijd aan een verhoor onderworpen.men heeft schoorvoetend bekend

dat het produkt o.a. versterkers+speakers te weinig aan verdiend werd,en het advies aan de klant was;dat is toch niks!

De jappen boden meer o.a. snoepreisjes naar japan sony,denon..........dus......corrupt.

En brammetje gaat deze onzin rechtzetten.en alsnog dat postuum eren wat philips alsnog toekomt. :police:

Is Brammetje daar niet een beetje laat mee?
Had Brammetje in de tijd dat Philips het spul nieuw op de markt bracht al meteen met zijn enorme kennis van de spullen en de voornoemde markt niet al meteen in de gaten moeten hebben dat Philips het beste spul verkocht en de rest bedrog was?
Of was Brammetje te druk met het kopen van te duren en de brede wielen onder zijn Mercedes?

Oder rede ich aus der Höhe zu viel nach unten?
Zeg het maar Bram.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #25 Gepost op: 06 juni 2019, 08:28:52 »

Neen,maar wat daar onder aan komt vanuit de hoogte is allemaal bewezen onzin en raakt kant nog wal. :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #26 Gepost op: 06 juni 2019, 08:47:29 »

Neen,maar wat daar onder aan komt vanuit de hoogte is allemaal bewezen onzin en raakt kant nog wal. :police:

Wat is onzin?  Welke kant nog wal?  Kunt u misschien iets duidelijker aangeven wat u nou precies bedoelt?
Het spijt me , het ligt aan mij want ik spreek niet helemaal uw taal. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #27 Gepost op: 06 juni 2019, 08:58:48 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

Ten eerste koopt hij overal versterkers of speakers,hij neemt je zelfs mee met een koop (de JBL L100 o.a.)

De man is spontaan vrolijk en direct (daar hou ik van) geen poespas hier of daar.

Moeilijk doen zoals Hans en Marcel  van wir da oben ihr da unten is hem vreemd.

Hij heeft al meer speakers etc gekocht dan de doorsnee hier.Hij dacht voordien over philips hetzelfde als Jan of Henk.

Ik dacht ook 40 jaar philips is niks,40 jaar duurde het bedrog van o.a. hobohifi etc. De overlevende van toen leven nog toch?

De bazen en verkopers van toen heb ik de laatste tijd aan een verhoor onderworpen.men heeft schoorvoetend bekend

dat het produkt o.a. versterkers+speakers te weinig aan verdiend werd,en het advies aan de klant was;dat is toch niks!

De jappen boden meer o.a. snoepreisjes naar japan sony,denon..........dus......corrupt.

En brammetje gaat deze onzin rechtzetten.en alsnog dat postuum eren wat philips alsnog toekomt. :police:

Is Brammetje daar niet een beetje laat mee?
Had Brammetje in de tijd dat Philips het spul nieuw op de markt bracht al meteen met zijn enorme kennis van de spullen en de voornoemde markt niet al meteen in de gaten moeten hebben dat Philips het beste spul verkocht en de rest bedrog was?
Of was Brammetje te druk met het kopen van te duren en de brede wielen onder zijn Mercedes?

Oder rede ich aus der Höhe zu viel nach unten?
Zeg het maar Bram.

Marcel
Nou, nou, de Germaanse taal vliegt je hier weer om de oren.  :cheers:

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #28 Gepost op: 06 juni 2019, 14:28:53 »
Beste Bram,

Ik had geen kommentaar op jou maar vroeg me af waarom die man zijn beste luidsprekers weer ging verkopen. Het lijkt me dat je die zelf houdt, en voor wat ze opbrengen hoeft hij het niet te doen.

Ik heb gisteren al wat gegoochel en je bandenmaat klopte inderdaad. Wat die AMG er dan weer toe doet begrijp ik niet, die op de foto is een 300SL.


Groeten, Ando.

Waarom hij ze verkoopt verteld hij in dit filmtje, er kan niets meer bij zijn kamer beneden is al vol,hij staat hier in zijn slaapkamer dan begrijp je het beter,hij is een junk,ik ook maar niet zo erg.
Amg is het huismerk van mercedes. er waren toen 2 merken die een velg  konden leveren die bandmaat 285 verdroeg
dat was amg en porsche

Bram,

Als je huis vol staat verkoop je dus de beste luidsprekers die je hebt...en niet een paar mindere? Vind het nog steeds erg vreemd...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #29 Gepost op: 06 juni 2019, 14:59:05 »
Nee Ando je luistert altijd niet goed :neenee: mijn kamer en de AH 494 speaker is perfect,die grote phililps zuilen op die

clip zijn to big voor mijn kamer dat klinkt niet mooi en uitgebalanceert.

dus zijn andere speakers bar en boos? neen!

Ik vertel al zooo lang, de sound (akoestiek) van een kamer is doorslaggevend,en daar is de leidraad grote zuilen kleine kamer

zeg maar 8 bij 4 zelden goed.

De grote bookshelf speaker de philips AH 494 is het maximale voor mijn kamer,en dan moet deze box minimaal 1.50 mtr

van de zij en achterwand af en 1 mtr van de grond.

De zuil wharfedale 10.7 is de grootste zuil die mijn kamer nog verdragen kan,pak ik een zuil die groter is dan gaat het mis.

Oorzaak!.....DE BAS! Ando neem dit gegeven altijd mee in jouw comentaren.

Ons geliefd lid Infinity die geen foto'tje plaatst alhier, heb ik ook een sterk vermoeden dat zijn speakers te groot zijn voor

zijn kamer,want zijn speakers hebben meestal een kamer nodig die groter moet zijn dan mijn kamer,dat zijn vermoedens

mijnerzijds,alleen moet ik er ook bij vermelden dat de wonderen soms de wereld niet uit zijn :police:
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2019, 15:01:04 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65