Auteur Topic: Is hi end dying?  (gelezen 21283 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.072
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is hi end dying?
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2019, 21:15:25 »
Mijn dochter belde op, ik wil wat beter geluid in huis dan van mijn televisie. Het moet draagbaar zijn, niet te groot, waterdicht, moet in de keuken passen en op het balkon. Of ik mee wilde luisteren wat het beste klinkt. We hebben geluisterd wat het beste klonk, stuk of 10 van die bluetooth luidsprekers beluisterd. Niet alleen het geluid moet kloppen maar ook de afmeting van het ding want moet wel in een tas passen. Het is een JBL Extreme geworden, dat is tegenwoordig het geluid wat de jeugd wil.
Inderdaad. En voor de afmetingen klinkt het niet slecht, daar konden we vroeger alleen maar van dromen. Heb er ook eentje die ik overal mee naartoe sleep. Beter wat als niets als je verslaafd bent. Maar thuis is dan toch lekkerder....


Groeten, Ando.
Voor zo'n klein ding klinkt het inderdaad niet slecht.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Is hi end dying?
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2019, 21:59:34 »
En men wil beste wel betalen, laten we eerlijk zijn, SonoS is niet goedkoop!

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Is hi end dying?
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2019, 22:21:33 »
Mijn oudste dochter belde op, ik wil wat beter geluid in huis dan van mijn televisie. Het moet draagbaar zijn, niet te groot, waterdicht, moet in de keuken passen en op het balkon. Of ik mee wilde luisteren wat het beste klinkt. We hebben geluisterd wat het beste klonk, stuk of 10 van die bluetooth luidsprekers beluisterd. Niet alleen het geluid moet kloppen maar ook de afmeting van het ding want moet wel in een tas passen. Het is een JBL Extreme geworden, dat is tegenwoordig het geluid wat de jeugd wil.
De jongste dochter wil of Sonos of Bose. Ze wil wel goed geluid maar overal in huis en het moet niet opvallen. Met mij sterft hier de stereotoren uit.

Ik gebruik een harman kardon go-play. Ideaal voor bovenstaande wensen.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Is hi end dying?
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2019, 22:24:23 »
Mijn oudste dochter belde op, ik wil wat beter geluid in huis dan van mijn televisie. Het moet draagbaar zijn, niet te groot, waterdicht, moet in de keuken passen en op het balkon. Of ik mee wilde luisteren wat het beste klinkt. We hebben geluisterd wat het beste klonk, stuk of 10 van die bluetooth luidsprekers beluisterd. Niet alleen het geluid moet kloppen maar ook de afmeting van het ding want moet wel in een tas passen. Het is een JBL Extreme geworden, dat is tegenwoordig het geluid wat de jeugd wil.
De jongste dochter wil of Sonos of Bose. Ze wil wel goed geluid maar overal in huis en het moet niet opvallen. Met mij sterft hier de stereotoren uit.

Ik gebruik een harman kardon go-play. Ideaal voor bovenstaande wensen.
Ik een Karabale. Was een gokje...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Is hi end dying?
« Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2019, 23:05:16 »
Ik had met een van de verkopers van Wilbert zondag een leuk gesprek over hun markt. Wat zie je veranderen...Ja die grote panelen van Magnepan verkopen we minder. Maar voor een schattig luidsprekertje van de Zwitserse fabrikant Boenicke wil men best wel €5000,- betalen.
Deze kleine rakkers produceren volgens de verkoper ook een prachtig sound plaatje.

Dus het is niet dood, het veranderd....nee geen grote kasten meer (uitzonderingen daar gelaten). Maar leuke goed klinkende kastjes. Uiteindelijk gaat het om genieten van muziek. Soms vind ik dat moderne genieten wel jammer. Als je naar een concert gaat staat de helft in de zaal het optreden via zijn mobiel te bekijken (met als gevolg al die irritante schermpjes) rot dan op...ga dan lekker thuis kijken.

Men vind steeds weer wat nieuws uit ,terwijl we dat ook al lang geleden gehad hebben,dus niets nieuws onder de zon.

deze aktieve box is loodzwaar vanwege de aluminium behuizing, problemen krijg je met de zijwaartse woofers dus niet

zo ideaal vind ik. Foto's hieronder.

https://www.google.com/search?q=infinity+overture+1+speaker&rlz=1C1ZKTG_nlNL798NL798&biw=1280&bih=631&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4byEdrVb7Ko9OM%253A%252CMx9iTe4XsNAOlM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRhOxv87ba4wps2OTagxE3yaKFuvQ&sa=X&ved=2ahUKEwidjKaYgaziAhWGIlAKHVzGC4IQ9QEwBnoECAkQCA#imgrc=4byEdrVb7Ko9OM:
niks mis met woofers aan de zijkant. Je heb zelf toch de Infinity Overture 2 gehad die je zo geweldig vond met een woofer aan de achterkant? Klinken niet verkeerd maar het zijn geen echte Infinity's meer.

Beste infinity, je ziet door de jaren heen dat ik heel vrolijk was met iets nieuws,lees je verder dan zie je bram de vreemdste

dingen doen je ziet dan de zuil een deels aktieve infinity zuil welhaast op plafond hoogte.

hetzelfde met de tannoy's dtm's  dus wat jij niet doet is het verhaal doorlezen! en begrijpen.

bij mij is doorslagevend de BAS! want is de bas oke dan is alles oke,en of er dan nu een super tweeter in zit of niet is totaal

niet doorslaggevend.
Dan heb je wel een zéér laag plafond de Overture 3 komt daar nog lang niet aan, of had je ze op de tafel staan ::)

Infinity was in ,83 verkocht aan Harman dus bijvoorbeeld de Kappa 8/9 zijn dan ook geen echte Infinity meer volgens jou. Tot en met de Omega was het gewoon nog top, daarna is het minder geworden. Nudell heeft nog wel de Kappa mee ontworpen. Daarna waren er nog twee oprichters over die bij Infinity/Harman bleven. Nee ik haal niets door elkaar ik weet heel goed waar ik het over heb. In tegenstelling tot jou. Maakt niet uit, ik weet veel minder van Philips. Oh ja in mijn echte Infinity uit '77 en 79 zit trouwens Philips papieren midden sprekers. Wist jij dat?


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Is hi end dying?
« Reactie #35 Gepost op: 21 mei 2019, 23:06:07 »
Mijn oudste dochter belde op, ik wil wat beter geluid in huis dan van mijn televisie. Het moet draagbaar zijn, niet te groot, waterdicht, moet in de keuken passen en op het balkon. Of ik mee wilde luisteren wat het beste klinkt. We hebben geluisterd wat het beste klonk, stuk of 10 van die bluetooth luidsprekers beluisterd. Niet alleen het geluid moet kloppen maar ook de afmeting van het ding want moet wel in een tas passen. Het is een JBL Extreme geworden, dat is tegenwoordig het geluid wat de jeugd wil.
De jongste dochter wil of Sonos of Bose. Ze wil wel goed geluid maar overal in huis en het moet niet opvallen. Met mij sterft hier de stereotoren uit.
De Vries junior heeft ook een JBL Extreme, dat is een waanzinnig ding! Waar hij is, is dat ding ook, prachtig om te zien hoe gek hij er mee is.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Is hi end dying?
« Reactie #36 Gepost op: 21 mei 2019, 23:13:05 »
Toch ken ik wel een enkeling van begin twintig die wel heel erg geïnteresseerd zijn in High end geluid..Maar de meeste maakt het niet uit. Vaak als het maar hard gaat.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Is hi end dying?
« Reactie #37 Gepost op: 22 mei 2019, 07:50:09 »
bij mij is doorslagevend de BAS! want is de bas oke dan is alles oke...

Dit is jouw definitie van een high end geluid ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Is hi end dying?
« Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2019, 09:25:23 »
bij mij is doorslagevend de BAS! want is de bas oke dan is alles oke...

Dit is jouw definitie van een high end geluid ?

Gr. Hans

Zekers,bas is het fundament van de weergave schakel je dat weg dan blijft er een tweetertje over,dus is de bas oke

dan is alles oke Toppie!

Het bijkopen van subs,dsp etc  is al een voorteken dat er met de kamer/ speakers combi niet goed zit.

Mijn advies: speakers totaal verplaatsen of uitwisselen voor andere,er is altijd wel een speaker te vinden die een goed

huwelijk vormt met jouw kamer......en inderdaad dat heeft tijd en goede oortjes nodig,en tijd kost niets en goede oortjes

kan ook problematisch zijn want als je geen referenties achter de hand hebt zoals meerdere sets speakers is dat ook een

nadeel :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Is hi end dying?
« Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2019, 13:03:41 »
Ieder zijn ideeën en mening.

Deze meningen/ideeën uitwisselen op een forum kan leuk/leerzaam zijn. Hangt mede van de andere kant af en in hoeverre zijn meningen/ideeën enig hout snijden als ook open staat voor die van een ander.

Vaak zie je dat wanneer ideeën/mening weinig hout snijden, men vervolgens ook niet open staat voor de ander. En er dus weinig ruimte is voor een leuke/zinvolle/gezellige uitwisseling.

In dat geval: Is ieder zijn ideeën en mening een passende reactie. Dus bij deze.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is hi end dying?
« Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2019, 15:41:39 »

Welke quadrals Henk? want het gaf toen vele quadrals toch? vermoedens mijnerzijds en dat zijn maar vermoedens niet

meer  was dat  na jouw cantons ct 1000 mischien?

Quadral Phonologue Aurum 5.

Dit was lang na de Cantons.  Daartussen zaten heel veel andere speakers zoals Infinity Kappa 7, Driade 20.2. Infinity Reference 10, Infinity WTLC, IRS 2A, IRS2,5, IRS 4,5, Tannoy Devon, enzovoorts enzovoorts.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Is hi end dying?
« Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2019, 17:57:21 »

Welke quadrals Henk? want het gaf toen vele quadrals toch? vermoedens mijnerzijds en dat zijn maar vermoedens niet

meer  was dat  na jouw cantons ct 1000 mischien?

Quadral Phonologue Aurum 5.

Dit was lang na de Cantons.  Daartussen zaten heel veel andere speakers zoals Infinity Kappa 7, Driade 20.2. Infinity Reference 10, Infinity WTLC, IRS 2A, IRS2,5, IRS 4,5, Tannoy Devon, enzovoorts enzovoorts.

Eigenlijk zie je bij jouw door de jr heen een stijgende lijn met als het hoogtepunt de infinty's reference lijn kwa geld.

uiteindelijk gaat die lijn toch enigsins naar beneden.Daar zie je dan toch de speaker/zolder combinatie die beter past kwa

grote op jouw zolder,en je had de ervaring dat de big infinity's een paar nummers te groot waren voor jouw ruimte toch?

En jazeker je bent een geduchte tegenstander met jouw achtergrond jij geeindigd met hi end bram begonnen met hi end

en geeindigd met low end.

Ik denk ook dat dit gegeven veel te doen heeft met ruimtes/akoestiek etc ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is hi end dying?
« Reactie #42 Gepost op: 22 mei 2019, 18:01:21 »

Welke quadrals Henk? want het gaf toen vele quadrals toch? vermoedens mijnerzijds en dat zijn maar vermoedens niet

meer  was dat  na jouw cantons ct 1000 mischien?

Quadral Phonologue Aurum 5.

Dit was lang na de Cantons.  Daartussen zaten heel veel andere speakers zoals Infinity Kappa 7, Driade 20.2. Infinity Reference 10, Infinity WTLC, IRS 2A, IRS2,5, IRS 4,5, Tannoy Devon, enzovoorts enzovoorts.

Eigenlijk zie je bij jouw door de jr heen een stijgende lijn met als het hoogtepunt de infinty's reference lijn kwa geld.

uiteindelijk gaat die lijn toch enigsins naar beneden.Daar zie je dan toch de speaker/zolder combinatie die beter past kwa

grote op jouw zolder,en je had de ervaring dat de big infinity's een paar nummers te groot waren voor jouw ruimte toch?

En jazeker je bent een geduchte tegenstander met jouw achtergrond jij geeindigd met hi end bram begonnen met hi end

en geeindigd met low end.

Ik denk ook dat dit gegeven veel te doen heeft met ruimtes/akoestiek etc ;)

Het paste allemaal prima Bram, ook in de portemonnee, maar ik heb voldoende alternatieven die me veel speelgenot leveren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Is hi end dying?
« Reactie #43 Gepost op: 22 mei 2019, 18:35:59 »
bij mij is doorslagevend de BAS! want is de bas oke dan is alles oke...

Dit is jouw definitie van een high end geluid ?

Gr. Hans

Zekers,bas is het fundament van de weergave schakel je dat weg dan blijft er een tweetertje over,dus is de bas oke

dan is alles oke Toppie!

Het bijkopen van subs,dsp etc  is al een voorteken dat er met de kamer/ speakers combi niet goed zit.

Mijn advies: speakers totaal verplaatsen of uitwisselen voor andere,er is altijd wel een speaker te vinden die een goed

huwelijk vormt met jouw kamer......en inderdaad dat heeft tijd en goede oortjes nodig,en tijd kost niets en goede oortjes

kan ook problematisch zijn want als je geen referenties achter de hand hebt zoals meerdere sets speakers is dat ook een

nadeel :sceptic:

Als het om de bas gaat dan heb je aan een sub meer dan genoeg.
Denken we het midden en hoog er gewoon bij.  Kun je het in je hoofd laten klinken zoals je denkt dat het moet klinken.  Perfectie!
 ;D ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Is hi end dying?
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2019, 18:48:55 »
Dan beter helemaal niets neerzetten...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software