Auteur Topic: Power kabels van Shunyata  (gelezen 19527 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2019, 19:57:37 »
Maar stel dat het wel zou werken (dus stel) en dat het een hele subtiele verbetering geeft...dan is minimaal €250,- toch best een hoop geld voor een stroomkabel. Ik zou dat eerder uitgeven aan andere luidsprekers of verbetering van de akoestiek van de ruimte.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2019, 20:02:00 »
Ik denk daar helemaal niet over na, mijn ervaring is dat het voor mij niet werkt.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #17 Gepost op: 20 mei 2019, 21:03:33 »
Maar stel dat het wel zou werken (dus stel) en dat het een hele subtiele verbetering geeft...dan is minimaal €250,- toch best een hoop geld voor een stroomkabel. Ik zou dat eerder uitgeven aan andere luidsprekers of verbetering van de akoestiek van de ruimte.
Ik had het vroeger dan wel gekocht, als het inderdaad echt zou werken. Nu niet meer, mijn gehoor is de laatste jaren zo dramatisch achteruit gegaan een aantal jaren geleden. Het staat nu gelukkig stil.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2019, 21:27:41 »
Als het setje al meer dan €70.000,- gaat kosten dan maakt het ook niet uit inderdaad, als je er nog een stukje snoer bij koopt van een duizendje of wat.
Aan een set van €70.000,- is het geen smoel als er een simpel Gamma of Karwei stroom toevoertje zit.  Dat kan natuurlijk niet.
Ik vind dat je het dan wel compleet moet maken.

En je gaat zeker weten niet tegen een alwetende super verkoper met gedegen "technische" verkoop kunde in en zeggen dat je geen verbetering hoort van de stem van de zangeres en de enorm toegenomen zwarte en diepe stiltes.
Dan ben je gewoon doof of je wil het niet horen en hoor je tot de ketters in hifi-land.
Overigens als het te stil en te zwart (controlelampjes zijn nu ook zwart) wordt is de steker van het veel te zware en stugge kabeltje uit de wandcontactdoos gevallen en is de set gewoon uit gevallen.

Mmuetst, je hebt toch niet tegen de verkoper gezegd dat je het verschil niet hoorde?   ;D
Heb ik ooit een keer op een beurs gezegd over HDMI kabeltjes bij een demo van Audioquest.  Ik sta op de zwarte lijst.

Maar even zonder dollen en  :evil: :evil:.
Een ieder moet zijn hobby-geld uitgeven aan wat hem/haar goed dunkt en hem/haar plezier geeft aan die hobby.
Ik geniet van muziek op mijn manier en een ander geniet op een andere manier van muziek en daar hoort een stroomkabel van €2500,- per meter bij.
Naast mijn iFI hoofdtelefoonversterker heb ik een Lake People G103 hoofdtelefoonversterker, ik wil er ook nog een G109 bij hebben. Waarom?  Vind ik gewoon leuk. Gaat die 109
mijn Beyer van beter geluid voorzien? Ik denk het niet. Maar ik vind het een mooi apparaat van een gaaf merk. Dus het moet er komen.

Marcel





« Laatst bewerkt op: 20 mei 2019, 21:29:25 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2019, 22:18:14 »
Mmuetst, je hebt toch niet tegen de verkoper gezegd dat je het verschil niet hoorde?   ;D
Ja zeker wel, hij vroeg er om...wie hoort geen verschil...en toen ging die ene vinger om hoog  :rofl:
Maar goed, dat was bij de eerste kabel, dus dat kon natuurlijk wel. Maar na drie kabels hoorde ik het nog steeds niet. De verkoper vond het prima. En bleef mijn vragen gewoon beantwoorden. Zoals mijn vraag over of DTCD (Dynamic Instantaneous Current Delivery) ook een rol speelt bij een 10 watt buizen versterker met luidsprekers die een hoge gevoeligheid hebben. Het antwoord was ontwijkend: er treedt altijd een verbetering op met hun power kabel. Ik ben maar niet door gaan vragen. Er werd tijdens de demo ook een goedkoop 5 euro USB kabel vervangen door hun super USB kabel. En er werd ook een extra spanningsfilter aangesloten SHUNYATA DENALI 6000T

€ 6450,00  dus dat moet wel beter klinken (maar ik bleef het maar niet horen).
De muziek kwam trouwens gewoon uit een Apple laptop die aan de dure DAC werd gekoppeld (schandalig toch).
Voor mij persoonlijk vond ik het een leuke ervaring. Mijn gedachtes over de luisterruimte bij Wilbert: een behoorlijke glaswand op links die meer met het geluid doet qua reflecties. De ruimte is in een oud pand met als voordeel een hoog plafond. Akoestiek is niet slecht (snap dus alleen die glaswand niet). Ik vond de luidsprekers niet verkeerd...vooral het laag van deze GAUDER AKUSTIK DARC 60 zeer fraai. Maar mocht ik die €20.000,- over hebben, dan zou ik er liever mooie reizen over de wereld mee willen maken en een paar betaalbare nieuwe Magnepans kopen  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2019, 22:23:03 door mmuetst »

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2019, 08:21:59 »
De muziek kwam trouwens gewoon uit een Apple laptop die aan de dure DAC werd gekoppeld

Dit!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2019, 09:28:39 »
Ik zou ook gevraagd hebben wat er gebeuren zou als de Instantaneous Current need zou plaatsvinden in een nuldoorgang.. of waarom je bij een klasse A versterker die steeds maximum stroom trekt niet ontzettend veel storing hoort in stille passages...

Je hebt voedingselco's en ontstoorcondensatorenvoor de stroombehoefte en en een goede PSRR* voor netspanningsvariaties.
Ook als ik 70.000 euro zou besteden zou er nog geen cent naar lulverhalen gaan.

*Voedingsspanning mag varieren zonder dat dit hoorbaar is in het geluid.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2019, 21:18:59 »
Oh ja, de term is: "een donkere achtergrond"  geen idee wat de gemiddelde audiofile daar nu mee bedoeld. Maar zie deze kreet steeds vaker terug komen in reviews. De netwerkkabel van €2300,- zorgde duidelijk voor een zwartere achtergrond. Potje verf is goedkoper  ;D
Je moet denk ik wel dan het nummer van de Rolling Stones draaien, ja je weet wel: "I see a red door and I want to paint it black".
Waar ik soms medelijden mee heb is dat sommige mensen alleen bezig zijn naar het luisteren van dingetjes en daar een hoop geld tegen aan gooien om die dingetjes te horen, kabels, dure apparatuur enz...zit ik daar in mijn mancave met mijn Magnepans van €250,- en een classic buizen voorversterker en transistor eindversterker voor €150,- lach me dood, klinkt toch een partij lekker!

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2019, 21:22:12 »
Ik hou ook helemaal niet van dat krampachtige gedoe. Gewoon lekker relaxed.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2019, 21:27:49 »
En begrijp me niet verkeerd. De luidsprekers die MAW heeft gekocht: Kii THREE zijn zeker niet goedkoop, maar ik snap die keuze dan wel weer. Een set luidsprekers die makkelijk in je woonkamer passen en ook nog rete lekker klinken, tja er zit een prijskaartje aan...maar dit is zeker geen bullshit!

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2019, 21:30:43 »
En begrijp me niet verkeerd. De luidsprekers die MAW heeft gekocht: Kii THREE zijn zeker niet goedkoop, maar ik snap die keuze dan wel weer. Een set luidsprekers die makkelijk in je woonkamer passen en ook nog rete lekker klinken, tja er zit een prijskaartje aan...en dit is zeker geen bullshit!
Ja, maar dat is geen praatgroepjes onzin over kabels. Dat is een heel mooi stukje techniek wat goed werkt. Wil ik ook wel! Niks mis mee wat mij betreft!


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #26 Gepost op: 21 mei 2019, 21:36:31 »
Precies, en de lol is dat die mensen die zo'n €70.000,- set kopen het in een ruimte neerzetten waar de akoestiek echt om te huilen is en dan gaan mierenneuken of de kabel wel juist is  :rofl:

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #27 Gepost op: 21 mei 2019, 21:38:39 »
Ik denk dat je geen medelijden hoeft te hebben.
Het is een manier van beleven van audio. Op zoek naar het allerlaatste dingetje.
Ik vind het wel erg grappig om te lezen en te horen over een zwartere achtergrond.
Als daar mee wordt bedoelt dat er helemaal geen ruis of andere dingetjes te horen zijn die niet bij de muziek horen.
Er zijn diverse CD's en albums welke ik via Spotify beluister waar je in de diepzwarte ruisloze achtergrond van mijn set toch echt een gitaarversterekr hoort zoemen of brommen.
Of een andere ruis of brom van een van de elektrische instrumenten of een microfoon of mengpaneel wat ruist. 
In een zeer geprezen origineel analoge opname zelfs bandruis hoort.
wat blijft er dan over van die diepzwarte achtergrond die je met een stroomkabel zou moeten krijgen.

Mijn gedeelte van de set waar ik veel naar luister zijn een Sony CD speler met een Lake People hoofdtelefoonversterker en een Beyer DT 1990 pro.
Er is zonder muziek met de volumeknop open geen spoortje ruis of andere dingen waarneembaar. Volledige stilte op de headset.
Ik woon in een flat met 20 wifi signalen in mijn appartement.  Er liggen diverse gewone stroomkabels, ethernet kabels, en verbindingskabeltjes door en over elkaar heen.
En er is geen ruis of andere rommel hoorbaar.
Hoe puur wil je muziek weergeven?

Maar dat is mijn manier van beleven van mijn set en muziek.
In de mancave is het ook zeer goed genieten. Zeker met de Magnepan "planken".
En een ander heeft een set van 70.000 euro in een galmbak staan en geniet van het feit dat er een vreselijk dure set staat te spelen met mega dure tuinslang dikke kabels.
Juist van die kabels kun je goed slapen. 

Ieder het zijne.
Ik ben het met je eens mmuetst. Ik heb het geld er niet voor maar als ik het zou hebben ga ik genieten van nog meer muziek en over de wereld zwerven.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2019, 21:50:17 »
En de lol is, de mancave is ook niet perfect...weet je nog zaterdag dat door de muziek een haan aan het kraaien was...
En als ik live muziek ga luisteren op woensdag avond in een leuk Jazz cafe in Utrecht waar ze ook lekker bier hebben, zijn er altijd een paar hupppelkutjes die het nodig vinden om door de muziek heen te ouwehoeren (ga dan naar een ander cafe) maar ach, het hoort er bij, thats life! (ps daar zouden ze eens een filter voor moeten maken....oh shit dat is er al ducktape  ;))
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 21:52:33 door mmuetst »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #29 Gepost op: 21 mei 2019, 21:51:44 »
Tja, ook wij moeten keuzes maken. Audio, auto, reizen...wellicht te veel hobby's. Als de financiën onbeperkt waren dan werden de B&W's hoogst waarschijnlijk wel ingeruild voor een setje Kii Three. Maar de S8AT dan weer niet voor een GTO...


Groeten, Ando.
Science is no democracy