Auteur Topic: De uitdaging!  (gelezen 47147 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
De uitdaging!
« Gepost op: 10 mei 2019, 21:22:29 »
Ik vind het wel gezellig met Bram op het forum, maar als je hem wat vraagt, of wat over hem zegt, krijg je nóóit inhoudelijk een antwoord van hem. Dat vind ik wel jammer en frustreert mij wel eens.

John ik ontzie jouw dan en ga er niet dieper op in,maar als je toch doorzeurt over jouw adams en gewoon de confrontatie wilt waar

je eigenlijk om vraagt.dan gaan wij dat doen op een verantwoorde eerlijke wijze.

mijn 42 jaar oude set van flipie neemt het op tegen jouw hi end adams + jouw 200 watts bolide beide zijn pasiev, mijn woofertje

is ietjes groter en het kastje erom ook.

Dus een philips versterker a la 40 watt en de pasieve phillips AH 494 tegen jouw hi end set met 200 watt.

en wel bij mij thuis en weet je waarom? omdat die adams dan gewoon beter klinken als bij jouw in huis. :)

De voorbereidingen zij als volgt jij neemt jouw lievelingsnummers mee op cd en niet meer als± 6 nummers en ik bezorg die

dan voor mij ook.

Ze komen beide op exact dezelfde plaats te staan dus totaal vrij van achterwand of zij wanden.

En neen dit heeft zijn tijd nodig en wen er maar alvast aan dat jouw hi end speakers geen achterwand krijgen of zijwanden

want dan kan er enige kleuring ontstaan in de weergave.

Als jij dat aandurft i'm your man Yeah ik bied jouw zelfs 25 euro benzine geld als tegemoetkoming aan.

Mijn tip en waarschuwing vooraf......begin er niet aan dat word echt een teleurstelling voor jouw :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De uitdaging!
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2019, 21:33:00 »
En nu ja zeggen ik kom.. :rofl:

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: De uitdaging!
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2019, 21:55:00 »
En nu ja zeggen ik kom.. :rofl:

Idd de ultieme uitdaging, hou het niet bij woorden toon ballen en pak je kans.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De uitdaging!
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2019, 22:47:57 »
Dan nodig ik Bram uit om zijn speakers mee te nemen naar mijn ruimte.

Komen de speakers van Bram precies te staan zoals die van mij. Lekker strak in de hoek. Twee subs erbij en dan gooien we een dsp erover heen en eens zien wat er gebeurt.

Ik denk dat Bram niet weet wat hij dan hoort.....

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: De uitdaging!
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2019, 22:55:40 »
Ik vind eerst Bram z,n challenge want wij hebben meestal kritiek op Bram. Punt geen discussie. Een vervolg kan maar eerst deze spierballen confrontatie.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De uitdaging!
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2019, 23:47:45 »
Ik vind het wel gezellig met Bram op het forum, maar als je hem wat vraagt, of wat over hem zegt, krijg je nóóit inhoudelijk een antwoord van hem. Dat vind ik wel jammer en frustreert mij wel eens.

John ik ontzie jouw dan en ga er niet dieper op in,maar als je toch doorzeurt over jouw adams en gewoon de confrontatie wilt waar

je eigenlijk om vraagt.dan gaan wij dat doen op een verantwoorde eerlijke wijze.

mijn 42 jaar oude set van flipie neemt het op tegen jouw hi end adams + jouw 200 watts bolide beide zijn pasiev, mijn woofertje

is ietjes groter en het kastje erom ook.

Dus een philips versterker a la 40 watt en de pasieve phillips AH 494 tegen jouw hi end set met 200 watt.

en wel bij mij thuis en weet je waarom? omdat die adams dan gewoon beter klinken als bij jouw in huis. :)

De voorbereidingen zij als volgt jij neemt jouw lievelingsnummers mee op cd en niet meer als± 6 nummers en ik bezorg die

dan voor mij ook.

Ze komen beide op exact dezelfde plaats te staan dus totaal vrij van achterwand of zij wanden.

En neen dit heeft zijn tijd nodig en wen er maar alvast aan dat jouw hi end speakers geen achterwand krijgen of zijwanden

want dan kan er enige kleuring ontstaan in de weergave.

Als jij dat aandurft i'm your man Yeah ik bied jouw zelfs 25 euro benzine geld als tegemoetkoming aan.

Mijn tip en waarschuwing vooraf......begin er niet aan dat word echt een teleurstelling voor jouw :police:
Voor ik ja of nee zeg, moet ik wel even wat rechtzetten Bram.

Het enige wat ik telkens tegen jou zeg, is dat kleinere bv monitor luidsprekers ook best diep in het laag gaan.
Dat is volgens jou niet mogelijk!

Dus als jij weer eens zegt dat een kleine speaker niet wil klinken, dan zeg ik, dan moet je de mijne eens beluisteren. En dat is heel wat anders dan de wedstrijd die jij nu wilt gaan houden.

Punt 2 is, dat ik geen High End luidsprekers heb, ze waren voor een monitor prijzig, maar het is zeker geen High End.

Punt 3 is, dat ik niet mijn Vincent versterkers mee neem, dat is me te veel werk.
Als het doorgaat wil ik iemand aanwijzen die met de versterker komt maar er dan ook bij mag zijn!

Punt 4 is, dat ik niet zeur, maar gewoon op jou reageer en omdat je vaak monitor speakers afkraakt, reageer ik daar maar weer op omdat je niet de waarheid in pacht hebt.

Ik denk er even over na en overleg het nog even met iemand op het forum.

U hoort!

Het l
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De uitdaging!
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2019, 23:49:49 »
En nu ja zeggen ik kom.. :rofl:

Idd de ultieme uitdaging, hou het niet bij woorden toon ballen en pak je kans.
Lees jij mijn post ook even Paul, dan weet je even hoe het zit. :)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: De uitdaging!
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2019, 00:03:17 »
En nu ja zeggen ik kom.. :rofl:

Idd de ultieme uitdaging, hou het niet bij woorden toon ballen en pak je kans.
Lees jij mijn post ook even Paul, dan weet je even hoe het zit. :)

Gelezen John, maar goed de uitnodiging / uitdaging blijft.
Tussen jullie of dit een serieuze match gaat worden.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De uitdaging!
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2019, 00:04:55 »
Ik vind het wel gezellig met Bram op het forum, maar als je hem wat vraagt, of wat over hem zegt, krijg je nóóit inhoudelijk een antwoord van hem. Dat vind ik wel jammer en frustreert mij wel eens.

John ik ontzie jouw dan en ga er niet dieper op in,maar als je toch doorzeurt over jouw adams en gewoon de confrontatie wilt waar

je eigenlijk om vraagt.dan gaan wij dat doen op een verantwoorde eerlijke wijze.

mijn 42 jaar oude set van flipie neemt het op tegen jouw hi end adams + jouw 200 watts bolide beide zijn pasiev, mijn woofertje

is ietjes groter en het kastje erom ook.

Dus een philips versterker a la 40 watt en de pasieve phillips AH 494 tegen jouw hi end set met 200 watt.

en wel bij mij thuis en weet je waarom? omdat die adams dan gewoon beter klinken als bij jouw in huis. :)

De voorbereidingen zij als volgt jij neemt jouw lievelingsnummers mee op cd en niet meer als± 6 nummers en ik bezorg die

dan voor mij ook.

Ze komen beide op exact dezelfde plaats te staan dus totaal vrij van achterwand of zij wanden.

En neen dit heeft zijn tijd nodig en wen er maar alvast aan dat jouw hi end speakers geen achterwand krijgen of zijwanden

want dan kan er enige kleuring ontstaan in de weergave.

Als jij dat aandurft i'm your man Yeah ik bied jouw zelfs 25 euro benzine geld als tegemoetkoming aan.

Mijn tip en waarschuwing vooraf......begin er niet aan dat word echt een teleurstelling voor jouw :police:
Voor ik ja of nee zeg, moet ik wel even wat rechtzetten Bram.

Het enige wat ik telkens tegen jou zeg, is dat kleinere bv monitor luidsprekers ook best diep in het laag gaan.
Dat is volgens jou niet mogelijk!

Dus als jij weer eens zegt dat een kleine speaker niet wil klinken, dan zeg ik, dan moet je de mijne eens beluisteren. En dat is heel wat anders dan de wedstrijd die jij nu wilt gaan houden.

Punt 2 is, dat ik geen High End luidsprekers heb, ze waren voor een monitor prijzig, maar het is zeker geen High End.

Punt 3 is, dat ik niet mijn Vincent versterkers mee neem, dat is me te veel werk.
Als het doorgaat wil ik iemand aanwijzen die met de versterker komt maar er dan ook bij mag zijn!

Punt 4 is, dat ik niet zeur, maar gewoon op jou reageer en omdat je vaak monitor speakers afkraakt, reageer ik daar maar weer op omdat je niet de waarheid in pacht hebt.

Ik denk er even over na en overleg het nog even met iemand op het forum.

U hoort!


Nog even voor alle duidelijkheid Bram.

Wat jij nu wilt is een wedstrijd tussen jou 40 jaar oude Philips set en de Adams plus versterking van mij.

Dat is goed, als Hififreak de versterker mag regelen en hij er als getuige bij mag zijn. Dit heb ik nog niet overlegd met hem, dus ik weet niet of hij dat wil.

Zo ja, dan gaan we een datum prikken Bram.

Groet,
John

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: De uitdaging!
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2019, 00:10:05 »
Ze komen beide op exact dezelfde plaats te staan dus totaal vrij van achterwand of zij wanden.
En neen dit heeft zijn tijd nodig en wen er maar alvast aan dat jouw hi end speakers geen achterwand krijgen of zijwanden
want dan kan er enige kleuring ontstaan in de weergave.
Onzin, een luidspreker word namelijk ontworpen om juist wat dichter tegen, of verder van de muur te plaatsen. Dus om ze goed te kunnen beoordelen moet je ze allebei zo optimaal mogelijk plaatsen. Soms kunnen luidsprekers goed klinken in een ruimte soms niet. De Magnepans die ik weer verkocht heb, klonken in onze woonkamer best lekker. In mijn mancave was dat minder het geval. De Quad's die ik van Cees mocht lenen klonken ook niet lekker in mijn mancave maar bij heb thuis klonken ze wel lekker. Ik heb soms luidsprekers bewust in de breedte van mijn mancave beluisterd ipv in de lengte. Dit maakt heel veel uit. Misschien een leuk onderwerp om te starten in een ander onderdeel op dit forum: speaker plaatsing.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De uitdaging!
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2019, 00:20:23 »
Ik snap dat gedeelte van Bram ook niet zo goed. luidsprekers geven dan minder laag, dan kan hij gelijk zeggen, zie je wel?

Maar laten we het allemaal eerst maar even afwachten. Finetunen kan altijd nog.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: De uitdaging!
« Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2019, 04:33:52 »
Moet even wat rechtzetten :think: ik kwam gisteren van een verjaardags feestje met een borreltje op,en heb ik een borreltjes

achter mijn kiezen dan word ik overmoedig zoals de meesten hiero,toch?

Het is niet zo dat ik terugkrabbel John,dus de wedstrijd gaat door,teminste als je dat nog wilt :think:

Had in beginsel gedacht dat deze strijd tussen ons ging,maar ben bereid om fans van jouw te aksepteren die jouw behulpzaam

zijn. zodat het er eerlijk toegaat.

Dit gaat niet zonder voorbereidingen,dus ik stel voor 6 nummers van jouw en 6 nummers van mij,en die moet je zo goed

kennen van hoog tot laag dat je er s'nachts er haast nachtmerries van krijgt ;)

Hier een foto van de plaatsing,dus waar de philipsen staan komt jouw speaker ook. :police:

En dat woord zeuren neem ik terug,was ook eigenlijk niet bedoeld voor jouw maar voor de anti bram fanclub.

Ik geniet er van als ik cuck Berrie uut Grunn weer op de kast jaag :yeah:
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2019, 04:53:35 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De uitdaging!
« Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2019, 07:55:15 »
De Quad's die ik van Cees mocht lenen klonken ook niet lekker in mijn mancave maar bij heb thuis klonken ze wel lekker. Ik heb soms luidsprekers bewust in de breedte van mijn mancave beluisterd ipv in de lengte. Dit maakt heel veel uit. Misschien een leuk onderwerp om te starten in een ander onderdeel op dit forum: speaker plaatsing.

 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De uitdaging!
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2019, 08:41:43 »


Welke speakerset, van op de foto, klinkt nu ultiem volgens jou ?

Dacht dat de foto meegenomen zou worden in het quoten...helaas.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De uitdaging!
« Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2019, 08:49:39 »


Welke speakerset, van op de foto, klinkt nu ultiem volgens jou ?

Dacht dat de foto meegenomen zou worden in het quoten...helaas.

Gr. Hans



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.