Auteur Topic: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..  (gelezen 3373 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Gepost op: 04 mei 2019, 13:59:17 »
Ben jij net als ik, vanavond 2 minuten stil, of denk je er heel anders over. Tegenwoordig zijn de meningen zo verdeeld over alles..
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 14:01:21 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2019, 14:03:17 »
Altijd!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2019, 15:41:34 »
Uiteraard.

Het is tevens een van de weinige momenten per jaar dat ik tv kijk.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2019, 15:47:13 »
Ik ook, waar ik ook ben.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #4 Gepost op: 04 mei 2019, 15:55:24 »
Wij kijken naar de kranslegging op het Martinikerkhof te Groningen. Ik ben stil maar het roept bij mij wel vragen op, ik ga richting de verdeelde meningen.
Het komt wel eens voor dat we niet thuis zijn maar elders, zitten we op dat moment in de auto dan zetten we deze niet stil.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 16:18:41 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2019, 16:50:06 »
Welke vragen roept het op, renes?

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #6 Gepost op: 04 mei 2019, 17:37:02 »
Daarom.....





Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #7 Gepost op: 04 mei 2019, 18:04:38 »
Daarom.....





Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
Amen Paul.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #8 Gepost op: 04 mei 2019, 19:17:37 »
Welke vragen roept het op, renes?

Groet,
Jacco
In het verhaal van Paul staat "de oorlog blijft ons bedreigen". Er zijn oorlogen gevoerd waar ik grote bedenkingen bij heb waarom ze gevoerd zijn. Ik heb toch sterk het idee dat er bij zijn die om bedenkelijke reden zijn gevoerd, bv Irak. Daarna is het vooral niet beter geworden en daar wordt wel met een blik naar gekeken dat het hier beter voor elkaar is dan daar. Ik heb het gevoel niet wij zijn goed en zij zijn fout er is meer aan de hand.
Ik ben in Coevorden naar de middelbare school gegaan daar is een van Heutsz park met standbeeld. Min of meer als held vereerd maar nu er steeds meer over bekend wordt valt dat tegen, geen held maar een militair met niet onberispelijk verleden. Ik denk ja we hebben 4 mei wel maar er zijn zaken die we heel gemakkelijk vergeten, dat zijn vragen voor mij. Daarbij uitgaande dat 4 mei niet alleen de herdenking van 40-45 is.

« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 19:58:31 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2019, 19:30:19 »
Welke vragen roept het op, renes?

Groet,
Jacco
In het verhaal van Paul staat "de oorlog blijft ons bedreigen". Er zijn oorlogen gevoerd waar ik grote bedenkingen bij heb waarom ze gevoerd zijn. Ik heb toch sterk het idee dat er bij zijn die om bedenkelijke reden zijn gevoerd, bv Irak. Daarna is het vooral niet beter geworden en daar wordt wel met een blik naar gekeken dat het hier beter voor elkaar is dan daar. Ik heb het gevoel niet wij zijn goed en zij zijn fout er is meer aan de hand.
Daarbij uitgaande dat 4 mei niet alleen de herdenking van 40-45 is.
In ieder geval dank voor je antwoord.

Ik denk dat ik je snap en je hebt natuurlijk een punt, of meer punten. In mijn bescheiden mening is een oorlog per definitie zinloos of zou dat moeten zijn. Het gaat of om een gestoorde idioot die "total world domination" nastreeft (dat is dan de ultieme aap op de rots drift) of het gaat om geld verdienen. En dat laatste kan heel, heel ver gaan.

Enfin, die twee minuten reserveer ik voor hen die gevallen zijn. Zij die hebben gestreden voor onze vrijheid. En dat moesten ze natuurlijk van hun commandanten en zo verder, maar dat respect hebben ze wel verdiend in mijn ogen. Alleen daarom al.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #10 Gepost op: 04 mei 2019, 19:49:39 »
Wij herdenken op 4 mei de mensen die zijn omgekomen in oorlogen waar Nederland bij betrokken was, dus de eerste en tweede wereldoorlog en alle mensen die gestorven zijn op missies, bv Afganistan.

Dus ik snap je verhaal niet helemaal goed René, waar ik het wel mee eens ben is dat ze zich nooit hadden moeten bemoeien met het Midden-Oosten. Moslims willen helemaal geen hulp, je krijgt dan te horen dat je hun land hebt vernield en niet dat je de IS hebt verjaagt.

Het is de grootste fout geweest die het westen heeft gemaakt, zich bemoeien met Moslim landen.

De wraak die de Moslims nemen omdat ze hulp zien als vernietiging van hun land en Moslims doden, zijn de zelfmoordaanslagen. Dat hebben we er mee bereikt.


Dank je wel bemoeienzuchtig Westen.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 20:13:59 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #11 Gepost op: 04 mei 2019, 20:18:27 »
Wij herdenken op 4 mei de mensen die zijn omgekomen in oorlogen waar Nederland bij betrokken was, dus de eerste en tweede wereldoorlog en alle mensen die gestorven zijn op missies, bv Afganistan.

Dus ik snap je verhaal niet helemaal goed René, waar ik het wel mee eens ben is dat ze zich nooit hadden moeten bemoeien met het Midden-Oosten. Moslims willen helemaal geen hulp, je krijgt dan te horen dat je hun land hebt vernield en niet dat je de IS hebt verjaagt.

Het is de grootste fout geweest die het westen heeft gemaakt, zich bemoeien met Moslim landen.

De wraak die de Moslims nemen omdat ze hulp zien als vernietiging van hun en Moslims doden, zijn de zelfmoordaanslagen. Dat hebben we er mee bereikt.


Dank je wel bemoeienzuchtig Westen.
Het antwoord staat er al: Daarbij uitgaande dat 4 mei niet alleen de herdenking van 40-45 is.
Ik vraag mij dan af wie hebben het op hun kerfstok staan dat er nadien nog steeds oorlogen zijn.
Je hebt het over IS, die zijn er na de bemoeienis gekomen als reactie op. Je kunt je afvragen of het hulp is of veiligstellen van olievoorraden, ook hulp maar dan met een andere insteek. Landen waar geen olie is worden niet geholpen die laten we langzaam omvallen.

@Jacco: heb nog een stukje erbij gezet wat voor vragen het oproept.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 20:28:27 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #12 Gepost op: 04 mei 2019, 20:54:26 »
Ze zeggen vaak om tegen het geloof aan te schoppen dat bijna alle oorlogen ontstaan zijn door het geloof. Waar het in 99% om draait is, Dollars olie en macht.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #13 Gepost op: 04 mei 2019, 21:45:05 »
Ja, ik ben (als het even kan) 2 minuten stil. Ik heb de gevolgen van oorlog jarenlang van dichtbij meegemaakt: mijn vader heeft 3 jaar in Indonesië gediend tijdens de politionele akties en de gevolgen hiervan zijn hele leven met zich meegedragen. En gereflecteerd op gezin en familie.

Dat het westen en Amerika er heilig van overtuigd is dat hun manier van leven de enige juiste is dat is hun probleem. Ze zouden er alleen eens mee op moeten houden anderen (eventueel met geweld) hun levenswijze op te dringen.
Daarnaast denk ik dat we cultuurverschillen gewoon eens moeten respecteren en daar ook rekening mee houden. De EU is het zoveelste bewijs dat zelfs binnen Europa alleen met cijfertjes rekenen domweg niet werkt.
Zullen we het ooit leren? Nee, daar ben ik intussen heilig van overtuigd.
Laat ieder voor zich in elk geval zijn best maar doen...


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2019, 21:46:49 door Ando »
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ben jij vanavond ook 2 minuten stil? Of .. ..
« Reactie #14 Gepost op: 05 mei 2019, 09:40:27 »
............. mijn vader heeft 3 jaar in Indonesië gediend tijdens de politionele akties en de gevolgen hiervan zijn hele leven met zich meegedragen.

De mijne ook, op de kop af 38 maanden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.