Auteur Topic: moedig overzicht Audiomerken  (gelezen 16438 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2013, 12:53:02 »
Hoi Jaap,

Leuk inititiatief!!

Qua toevoegingen heb je volgens mij ATC en Geithain nog niet.




Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.522
  • Lid van de Adam's family
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2013, 13:25:59 »
dat kan Jaap toch allemaal niet aan op deze manier? Het is leuk als je er een verhaaltje zoals Jaap gedaan heeft, bij schrijft!

Dank...  :afro: Inderdaad kan ik het zo niet allemaal aan. Haha...

Ik wil best wat zaken toevoegen. Harman Kardon (karton) kan ik wel toevoegen omdat ik laatst weer wat van ze heb getest. Waar zijn zij heengegaan zeg! Wat een troep. Soundbars en surroundsets. Ik heb nog een good old cd-speler van ze gehad (weet het type niet meer). Dat was prima. Maar nu... pfff...

Ik deel je mening....

Ik ten dele. Persoonlijk vind ik, voor zover ik dat kan beoordelen, de HK 980 en 990 versterkers fraai geconstrueerde apparaten (o.a.).
Daarnaast zou ik niet weten waarom bijvoorbeeld de HD990 cd-speler niet zou voldoen aan de wensen van de veeleisende luisteraar en muziekgenieter.Het uiterlijk is een smaakkwestie.

Groet, Mark

Ook geheel persoonlijk omdat mijn ervaring is (en nog van vele andere maar dat even buiten beschouwing gelaten)dat spelers niet probleemloos werken met gevolg uiteindelijk dat heel MP ermee vol stond omdat men er vanaf wilde. Loopwerken vanaf de cd1 t/m HD990(=10 jaar) zijn bagger alsmede van de dvd spelers.
Heb meerdere spelers gehad van dit merk en alle hebben ze de geest gegeven. Dus dat segment mag je van mij gerust troep noemen. Echter over de versterkers heb ik nooit geen klagen gehad, die waren uiterst stabiel en correct.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2013, 17:02:48 »
Jaap,

Even voor de duidelijkheid; Ik ben van mening dat de alle correct ontworpen en dito functionerende versterkers en cd-spelers géén klankverschillen met zich mee zullen brengen.

De Lexicon en/of ML potentiële cliëntele zal niet snel een in hun ogen overprijsde HK kopen, daarnaast kost het HK heel veel geld, tijd en moeite om zich er überhaupt op een profitabele manier tussen te wringen, als het al lukt en dan nog stand houden.
Ik vermoed dat een eventuele concurrentiepositie van het merk HK t.o.v. ML of Lexicon niet op fatsoenlijke, verantwoorde wijze haalbaar is. En dan nog alle andere, niet huis eigen merken waarmee te concureren.

Verklaar je eens nader betreffende je gemaakte vergelijking tussen de verkoop van een surroundset en de stereoversterker a.u.b.?

Groet, Mark :)

Natuurlijk zal een klant voor ML of Lexicon niet snel naar HK grijpen. Maar HK zat vroeger wel in een ander segment. Nu richt het zich met name op surround valt me op. Dat is een keuze... maar ze hebben nu wel degelijk een ander imago dan 15 jaar terug.

Wat begrijp je niet aan mijn vergelijking tussen surround en stereo? Dan kan ik daar beter op antwoorden.
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2013, 17:28:27 »
Er staan weer een stuk of vijf merken extra in de lijst: http://www.alpha-audio.nl/alle-hifi-en-high-end-merken-op-een-rijtje/
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2013, 15:27:16 »
Er valt nu eenmaal meer te verdienen met alles-in-een surroundsetjes van 1000 tot 2000 euro, dan een stereoversterker van 1500 euro waar iemand nog alles bij moet aanschaffen.

Jaap,

Laat ik het anders stellen;
Ik neem aan dat je doelt op verkoopaantallen?

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2013, 15:56:42 »
Er valt nu eenmaal meer te verdienen met alles-in-een surroundsetjes van 1000 tot 2000 euro, dan een stereoversterker van 1500 euro waar iemand nog alles bij moet aanschaffen.

Jaap,

Laat ik het anders stellen;
Ik neem aan dat je doelt op verkoopaantallen?

Groet, Mark :)

Ja... de doelgroep voor alles-in-één oplossingen is nu eenmaal groter dan die van een serieus hifisysteem waarbij je alles los moet kopen. Is ook wel logisch: er zijn niet veel mensen - niet alleen vrouwen - die een groot systeem in huis willen hebben.
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #36 Gepost op: 08 februari 2013, 16:01:22 »
Jaap,

We begrijpen elkaar.

Heb je de merkenlijsten op Dit en Dat al eens bekeken?

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #37 Gepost op: 08 februari 2013, 16:04:17 »
Jaap,

We begrijpen elkaar.

Heb je de merkenlijsten op Dit en Dat al eens bekeken?

Groet, Mark ;)

Mooi!  :afro:

Ik ga eens kijken naar de site die je hebt doorgestuurd. Mijn Duits is niet heel goed, maar Google Translate wel, haha!
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #38 Gepost op: 08 februari 2013, 16:06:21 »
Jaap,

We begrijpen elkaar.

Heb je de merkenlijsten op Dit en Dat al eens bekeken?

Groet, Mark ;)

Zijn flinke lijsten, maar niet echt beschrijvingen van het merk zelf... kan wel handig zijn als je een website zoekt hoor.. Maar de Alpha Audio-lijst moet meer een indruk geven van het merk. Wat is de geschiedenis, herkomst, klank... etc.
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #39 Gepost op: 08 februari 2013, 16:11:04 »
Jaap,

Mogelijk is deze iets beter. Eerlijk gezegd heb ik niet uitgebreid gekeken.

Niet onaardig; Deze?

Groet. Mark ;)
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2013, 16:12:59 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #40 Gepost op: 08 februari 2013, 16:25:54 »
Jaap,

Mogelijk is deze iets beter. Eerlijk gezegd heb ik niet uitgebreid gekeken.

Niet onaardig; Deze?

Groet. Mark ;)

Die is zeker wel indrukwekkend... wat een grote redactie al niet kan doen :).
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2013, 20:49:23 »
Ik zie nog steeds geen ATC.   :neenee:

 :D

Als je het niet kent zoieso wel een leuk merk om je eens in te verdiepen. Ze staan bekend om hun topkwaliteit en onder andere om de SM75-150 mid dome die ongekende prestaties leverde op het moment dat hij uitkwam. Volgens mij zijn er nog steeds geen midrange drivers die meetbaar beter presteren. Het is duur spul en daarom misschien niet bij iedereen bekend. Hetzelfde geld voor Geithain trouwens. Die maken ook verdomd mooi spul (beide ook actieve hifi-speakers).

In een lijstje met in de titel 'high-end' zou ik beide merken wel terug verwachten. ATC is brits en Geithain Duits en naast dat ze actief zijn in de hifi-markt behoren ze beide tot de top in de markt van monitoring speakers voor mastering doeleinden (waar de allerhoogste eisen worden gesteld aan geluidsweergave).
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2013, 20:53:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.