Auteur Topic: moedig overzicht Audiomerken  (gelezen 16435 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2013, 22:26:43 »
De geschiedenis in het kort m.b.t. JVC: Klik.

M.b.t. Thorens: Klik, klik en klik.

M.b.t. Dual: Klik.

M.b.t. DB-Systems: Klik

V.a. het moment dat dit op de markt kwam in het midden van de zeventiger jaren van de vorige eeuw tot aan vandaag de dag nog nieuw te koop in vrijwel ongewijzigde vorm:



M.b.t. Vincent: Klik.

Hun eerste krachtpatser op de Europese markt: Klik en klik.

M.b.t. NSD: Klik.

 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Zappa

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2013, 18:51:08 »
Leuk Jaap,

Hierbij wat ontbrekende merken uit mijn huidige setje: AUDIOLAB - PMC. Audiolab ben ik mee gestart na het stoppen van home-cinema avontuur met CAMBRIDGE: Mager resultaat.
Volledig stereo nu weer. 8200DQ vv en 2 x 8200MB ev voeden mijn PMC OB-1 luidsprekers, waar ik al bijna 10 jaar van geniet. Ingebouwde DAC is gewoon handig en goed.
De achtergrondverhalen over deze merken zijn overigens talrijk. "British sound rules", maar dat is mijn mening maar.
Ben vroeger serieus met HIFI begonnen met LUXMANN versterker en IMF luidsprekers. Zelfde transmissielijn-principe dus voortgezet door PMC.
Tussendoor nog SONY ES - ACCUPHASE- MUSICAL FIDELITY- ETUDE 'RHEA' (bestaat dat nog ?) en B&W '804' luidsprekers gehad.
Kortom, genoeg voer voor jouw lijst lijkt me.

Succes en groet,

Zappa


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2013, 19:15:15 »
Gamuth,xavian,beyerdynamic,cabasse,cervin vega,totem,exposure,rel,svs,jbl,harman kardon, infinity,mb quart en ik denk dat ik nog wel aan minimaal 25 merken kom die niet vermeld worden.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2013, 19:20:46 »
dat kan Jaap toch allemaal niet aan op deze manier? Het is leuk als je er een verhaaltje zoals Jaap gedaan heeft, bij schrijft!

Over mijn smaak valt te twisten

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2013, 22:08:50 »
dat kan Jaap toch allemaal niet aan op deze manier? Het is leuk als je er een verhaaltje zoals Jaap gedaan heeft, bij schrijft!

Dank...  :afro: Inderdaad kan ik het zo niet allemaal aan. Haha...

Ik wil best wat zaken toevoegen. Harman Kardon (karton) kan ik wel toevoegen omdat ik laatst weer wat van ze heb getest. Waar zijn zij heengegaan zeg! Wat een troep. Soundbars en surroundsets. Ik heb nog een good old cd-speler van ze gehad (weet het type niet meer). Dat was prima. Maar nu... pfff...
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2013, 22:09:49 »
Gamuth,xavian,beyerdynamic,cabasse,cervin vega,totem,exposure,rel,svs,jbl,harman kardon, infinity,mb quart en ik denk dat ik nog wel aan minimaal 25 merken kom die niet vermeld worden.

Xavian heb ik gehoord, Beyerdynamic niet veel ervaring mee. Infinity Kappa's gehad (twee jaar... prima spul)...
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2013, 22:42:51 »
Suzy wong   :D
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2013, 22:50:35 »
Kroepoek?

Groet, Mark :afro:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #23 Gepost op: 06 februari 2013, 22:55:42 »
Sambal bij? :afro:
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2013, 06:00:08 »
dat kan Jaap toch allemaal niet aan op deze manier? Het is leuk als je er een verhaaltje zoals Jaap gedaan heeft, bij schrijft!

Dank...  :afro: Inderdaad kan ik het zo niet allemaal aan. Haha...

Ik wil best wat zaken toevoegen. Harman Kardon (karton) kan ik wel toevoegen omdat ik laatst weer wat van ze heb getest. Waar zijn zij heengegaan zeg! Wat een troep. Soundbars en surroundsets. Ik heb nog een good old cd-speler van ze gehad (weet het type niet meer). Dat was prima. Maar nu... pfff...

Ik deel je mening....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2013, 07:10:34 »
Ik heb zelf een jaar of 10 geleden de soundsticks met isub gehad van HK en daar heb ik wel veel plezier aan beleefd en voor computer speakers was dit in mijn beleving meer dan goed.



Richard
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2013, 08:26:04 »
dat kan Jaap toch allemaal niet aan op deze manier? Het is leuk als je er een verhaaltje zoals Jaap gedaan heeft, bij schrijft!

Dank...  :afro: Inderdaad kan ik het zo niet allemaal aan. Haha...

Ik wil best wat zaken toevoegen. Harman Kardon (karton) kan ik wel toevoegen omdat ik laatst weer wat van ze heb getest. Waar zijn zij heengegaan zeg! Wat een troep. Soundbars en surroundsets. Ik heb nog een good old cd-speler van ze gehad (weet het type niet meer). Dat was prima. Maar nu... pfff...

Ik deel je mening....

Ik ten dele. Persoonlijk vind ik, voor zover ik dat kan beoordelen, de HK 980 en 990 versterkers fraai geconstrueerde apparaten (o.a.).
Daarnaast zou ik niet weten waarom bijvoorbeeld de HD990 cd-speler niet zou voldoen aan de wensen van de veeleisende luisteraar en muziekgenieter.
Het uiterlijk is een smaakkwestie.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #27 Gepost op: 07 februari 2013, 08:32:56 »
Jaap,

Harman Kardon is nergens "heen gegaan" maar volgt het pad waar volgens hun het geld te verdienen is.
Daarnaast was er in de jaren van voor 2000 weinig vraag naar surround, soundbars waren er nog niet en "zij" hielden zich op een door ons graag geziene manier met het maken van hifi bezig. Maar dat was destijds de "massa" en het was makkelijker zich te differentiëren en positioneren.

Als "we" vervolgens kijken welke bedrijven c.q. merken er vallen onder de Harman group, dan is het begrijpelijk en volkomen logisch dat daar niet zoveel of geen moeite voor wordt gedaan.

Omdat het "je" ding niet is, afdoen als "troep" is een beetje te kort door de bocht.

Om maar iets te noemen.

Groet, Mark ;)
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2013, 09:05:53 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

jaapnr1

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
  • Objectieve reviews bestaan niet... :)
    • Alpha Audio
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #28 Gepost op: 07 februari 2013, 09:29:18 »
Jaap,

Harman Kardon is nergens "heen gegaan" maar volgt het pad waar volgens hun het geld te verdienen is.
Daarnaast was er in de jaren van voor 2000 weinig vraag naar surround, soundbars waren er nog niet en "zij" hielden zich op een door ons graag geziene manier met het maken van hifi bezig. Maar dat was destijds de "massa" en het was makkelijker zich te differentiëren en positioneren.

Als "we" vervolgens kijken welke bedrijven c.q. merken er vallen onder de Harman group, dan is het begrijpelijk en volkomen logisch dat daar niet zoveel of geen moeite voor wordt gedaan.

Omdat het "je" ding niet is, afdoen als "troep" is een beetje te kort door de bocht.

Om maar iets te noemen.

Groet, Mark ;)

Niet helemaal mee eens. OVerigens heb ik de HK 980 niet gehoord. Dus daar kan ik nog niets over zeggen. Vroeger - wat klink je dan ineens oud - maakte Harman wel degelijk hifi in een hoger segment dan dat ze nu doen. Maar omdat ze nu Levinson en Lexicon in het assortiment hebben, kunnen ze niet meer de 'no compromise' apparaten maken. Niet dat ze dat vroeger bij de vleet deden, maar het is natuurlijk wel een beetje maf als je gaat concurreren met merken binnen dezelfde groep.

Vandaar dat Levinson vooral stereo hifi / high-end maakt en Harman surround voor het middensegment. En dat is zonde, vind ik. Maar ook wel logisch. Er valt nu eenmaal meer te verdienen met alles-in-een surroundsetjes van 1000 tot 2000 euro, dan een stereoversterker van 1500 euro waar iemand nog alles bij moet aanschaffen.
Pass Labs X2.5, Van Medevoort PA333 mono's, Lentus Audio Duo, NAD M51, custom HTPC, Art Speak bekabeling en modificaties, aparte groepen  voor analoog en digitaal.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: moedig overzicht Audiomerken
« Reactie #29 Gepost op: 07 februari 2013, 09:55:26 »
Jaap,

Even voor de duidelijkheid; Ik ben van mening dat de alle correct ontworpen en dito functionerende versterkers en cd-spelers géén klankverschillen met zich mee zullen brengen.

De Lexicon en/of ML potentiële cliëntele zal niet snel een in hun ogen overprijsde HK kopen, daarnaast kost het HK heel veel geld, tijd en moeite om zich er überhaupt op een profitabele manier tussen te wringen, als het al lukt en dan nog stand houden.
Ik vermoed dat een eventuele concurrentiepositie van het merk HK t.o.v. ML of Lexicon niet op fatsoenlijke, verantwoorde wijze haalbaar is. En dan nog alle andere, niet huis eigen merken waarmee te concureren.

Verklaar je eens nader betreffende je gemaakte vergelijking tussen de verkoop van een surroundset en de stereoversterker a.u.b.?

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300