Auteur Topic: Luidspreker voor metal muziek  (gelezen 7227 keer)

Jelle

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Luidspreker voor metal muziek
« Gepost op: 03 april 2019, 16:58:14 »
Dag allen. Ik ben in het bezit van een Sonneteer Campion versterker, in combinatie met Royd Squire speakers, op zich een combinatie waar ik tevreden over ben. Toch had ik graag, gezien mijn muziekkeuze, iets meer bas gehad. Metal/rock liefhebbers weten wat ik bedoel, de basdrum moet je bijna voelen, en daar kan deze Royd helaas niet aan voldoen. Heeft iemand een goede tip qua speakers wat wel metal/rock goed weergeeft en toch goed bij de Sonneteer zou passen? Gr Jelle
#dtv#

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2019, 19:52:21 »
Welkom Jelle. Er zijn er hier zeker die je advies kunnen geven, succes.

(en bas moet je inderdaad goed kunnen voelen   ;D )

Groet,
Jacco

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2019, 21:06:43 »
Eén of twee subs er bij?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2019, 21:24:07 »
Even zaken op een rijtje: Versterker levert 33 watts per kanaal aan 8Ω (stereo)  en 60 Watt aan 4 Ohm. Dus ik zou wel voor luidsprekers gaan die wat hoger in rendement liggen (tegen de 90dB/m) en makkelijk aan te sturen zijn. Wat ik kan vinden over de luidsprekers die je nu hebt: Gevoeligheid  87.5 dB 1 watt @ 1 meter. De speakers kunnen volgens specs: 33 Hz tot 20KHz leveren (33 Hz vind ik knap voor een 5 inch woofertje) maar is niet aangegeven binnen hoeveel dB dat gemeten is.
Dan de volgende vragen: Ga je voor nieuw of tweedehands. Wat heb je te besteden?
Dan nog een hele belangrijke tip: Wat een ander mooi vind, kan voor jou een drama zijn. en tip twee: specs zeggen niks over hoe een luidspreker klinkt!
Misschien is Klipsch iets voor je, Hoog rendement. Je moet wel van hoorn speakers houden.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2019, 09:50:10 door mmuetst »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2019, 11:44:59 »
Dag allen. Ik ben in het bezit van een Sonneteer Campion versterker, in combinatie met Royd Squire speakers, op zich een combinatie waar ik tevreden over ben. Toch had ik graag, gezien mijn muziekkeuze, iets meer bas gehad. Metal/rock liefhebbers weten wat ik bedoel, de basdrum moet je bijna voelen, en daar kan deze Royd helaas niet aan voldoen. Heeft iemand een goede tip qua speakers wat wel metal/rock goed weergeeft en toch goed bij de Sonneteer zou passen? Gr Jelle
#dtv#

Welkom.  Mijn onderbuikgevoel zegt me dat de set bij Rinsma vandaan komt.   ;)

Het zijn niet bepaald speakers die het geweld van raggende mannen goed ten gehore kunnen brengen.
Zoeken naar speakers van voldoende afmeting en gevoeligheid.  Klipsch heeft er heel wat voor ieder budget.  De keuze is reuze.
Daar zou ik in principe eens naar gaan luisteren om te bepalen of dat iets is wat je aanspreekt.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2019, 10:23:24 »
Dan nog een puntje: uiterlijk. Grote speakers klinken vaak lekker in het laag. Maar of je ze mooi vind in je woonkamer? Zoals mijn Jensen...spuug lelijk maar met Foo Fighters of Metallica heerlijk!

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2019, 14:37:54 »
Dan nog een puntje: uiterlijk. Grote speakers klinken vaak lekker in het laag. Maar of je ze mooi vind in je woonkamer? Zoals mijn Jensen...spuug lelijk maar met Foo Fighters of Metallica heerlijk!


Goede speakers klinken met beethoven ook heerlijk jouw uitspraak doet mij vermoeden dat het geen alrounder is.

Hoor je nog sound verschil tussen buizen of transistor of is dat een pot nat mmuets?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2019, 16:51:44 »
Dan nog een puntje: uiterlijk. Grote speakers klinken vaak lekker in het laag. Maar of je ze mooi vind in je woonkamer? Zoals mijn Jensen...spuug lelijk maar met Foo Fighters of Metallica heerlijk!

Ik vind die Jensen dan weer niet lelijk om te zien. Hebben die een beetje hoog rendement? Misschien wel iets voor de topicstarter..


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2019, 17:04:21 »
Goede speakers klinken met beethoven ook heerlijk jouw uitspraak doet mij vermoeden dat het geen alrounder is.
Hoor je nog sound verschil tussen buizen of transistor of is dat een pot nat mmuets?
Zekers, maar ik heb wel zo mijn voorkeur welke muziek ik op welke versterker/luidsprekers draai. De Translators zijn allesvreters en klinken in het hoog en midden toch wel een stuk beter dan de Jensens. Maar als ik wil beuken met de muziek dan zijn de Jensens toch wel mijn maatjes. De Mangepans zijn heel lekker met muziek waar minder bas in voor komt. Ook mijn Translators zijn geen kleine jongens en ik denk dat menig partner ze niet in de kamer wil hebben. Dat is het voordeel dat je een luisterruimte hebt waar je verschillende luidsprekers kan beluisteren. Ze hebben allemaal hun positieve maar ook mindere kant. Als een luidspreker mij niet pakt of als ik er op uitgekeken ben dan gaat deze in de verkoop. Vaak luister is wel een langere periode naar luidsprekers...Nu zijn mijn Jensen aangesloten en mijn vrouw begint al te klagen of het iets zachter mag  ;D

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2019, 21:47:07 »
De Jensen zijn toch niet spuug lelijk Michael ;D

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2019, 23:50:50 »
De Jensen zijn toch niet spuug lelijk Michael ;D
voor in mijn mancave kan het het me niet lelijk genoeg zijn...maar zou deze jetsers niet in de woonkamer zetten. Zeer lage WAF!

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #11 Gepost op: 07 april 2019, 00:06:54 »
Goede speakers klinken met beethoven ook heerlijk jouw uitspraak doet mij vermoeden dat het geen alrounder is.
Hoor je nog sound verschil tussen buizen of transistor of is dat een pot nat mmuets?
Zekers, maar ik heb wel zo mijn voorkeur welke muziek ik op welke versterker/luidsprekers draai. De Translators zijn allesvreters en klinken in het hoog en midden toch wel een stuk beter dan de Jensens. Maar als ik wil beuken met de muziek dan zijn de Jensens toch wel mijn maatjes. De Mangepans zijn heel lekker met muziek waar minder bas in voor komt. Ook mijn Translators zijn geen kleine jongens en ik denk dat menig partner ze niet in de kamer wil hebben. Dat is het voordeel dat je een luisterruimte hebt waar je verschillende luidsprekers kan beluisteren. Ze hebben allemaal hun positieve maar ook mindere kant. Als een luidspreker mij niet pakt of als ik er op uitgekeken ben dan gaat deze in de verkoop. Vaak luister is wel een langere periode naar luidsprekers...Nu zijn mijn Jensen aangesloten en mijn vrouw begint al te klagen of het iets zachter mag  ;D

Met meerdere speakersets heb je een voorsprong op mensen met slechts 1 paartje,je komt er sneller achter wat jouw smaak is.
En je kunt vergelijken omdat je ze achter de hand hebt als reserve zeg maar.
En dat is exact wat ik ook de laatste jaren doe alleen ik bezit 8 sets +7 versterkers,daar zitten recente speakers+versterkers bij.
Maar waar ik het meest naar luister nu is een Erres A8000 + Philips AH 494 en de whartedale 10.7 en dan totaal vrij van de
wanden.
En vanzelfsprekend staan de aktieve philipsen nog steeds op de vensterbank,moet wel even vermelden dat ik ze nu aanstuur
met een dac uit china en jawel de zoveelste alleen deze dac is zo goed en neutraal dat hij al die anderen achter zich laat.
Wat hij koste? 17 euro +volume regeling.Op de markt gekomen oktober 2018,kijk ik nu weer naar hetzelfde merk dan is hij nu
leverbaar met A.B voor dezelfde centen,dat gaat daar bij die chinesen rasend snel.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #12 Gepost op: 07 april 2019, 00:12:49 »
Dag allen. Ik ben in het bezit van een Sonneteer Campion versterker, in combinatie met Royd Squire speakers, op zich een combinatie waar ik tevreden over ben. Toch had ik graag, gezien mijn muziekkeuze, iets meer bas gehad. Metal/rock liefhebbers weten wat ik bedoel, de basdrum moet je bijna voelen, en daar kan deze Royd helaas niet aan voldoen. Heeft iemand een goede tip qua speakers wat wel metal/rock goed weergeeft en toch goed bij de Sonneteer zou passen? Gr Jelle
#dtv#

Heb in gedachten secondhand klipsch RB 81 maar wat ze bij jouw thuis doen weet geen mens,dus het is een gok :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #13 Gepost op: 07 april 2019, 00:23:06 »
De Jensen zijn toch niet spuug lelijk Michael ;D
voor in mijn mancave kan het het me niet lelijk genoeg zijn...maar zou deze jetsers niet in de woonkamer zetten. Zeer lage WAF!

Ook lelijk uiterlijk,maar ik had ze graag gehad de ATC 100 zeg maar een droomspeaker dat geld ook voor een Harbeth 40M.
Alleen ze zijn mij te duur zelfs secondhand. :'(
« Laatst bewerkt op: 08 april 2019, 04:38:34 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Luidspreker voor metal muziek
« Reactie #14 Gepost op: 12 april 2019, 19:23:59 »
Quadral Aurum 9 ... wel andere versterker meenemen.
Wat is het budget ongeveer?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200