Auteur Topic: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?  (gelezen 5832 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #45 Gepost op: 09 maart 2019, 12:40:22 »
Verkeerd merk versterker, te weinig vermogen, ouwe speakers, beperkingen units, geen fullrange systeem, geen goede interlinks en speakerkabel.

Kortom: Is niets en het wordt niet wat.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #46 Gepost op: 09 maart 2019, 12:48:34 »
Verkeerd merk versterker, te weinig vermogen, ouwe speakers, beperkingen units, geen fullrange systeem, geen goede interlinks en speakerkabel.

Kortom: Is niets en het wordt niet wat.   ;)

Jouw hifi-zolder is akoestisch prima, Adam en Bryston zijn altijd goed en kabeltjes gaan jouw plezier niet bederven of groter maken. Bovendien heb je voldoende vergelijkingsmateriaal in dezelfde ruimte staan. Het zal dus een gelukkige combinatie zijn waarbij je eventuele tekortkomingen graag voor lief neemt.

Geen reden om daar vanachter een toetsenbord kritiek op uit te oefenen lijkt me.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #47 Gepost op: 09 maart 2019, 13:15:19 »
Op Huubs reactie afgaand trek ik de conclusie dat de aversie diep zit. 
Louter en alleen omdat hij geen verschil heeft kunnen horen of zouden er andere argumenten zijn?

Kom er maar in Huub.   ;)


Dat weet ik nog, was een mooi moment. En Huub heeft echt zijn best gedaan, daar lag het niet aan. De rest ook trouwens.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #48 Gepost op: 09 maart 2019, 13:32:22 »
Op Huubs reactie afgaand trek ik de conclusie dat de aversie diep zit. 
Louter en alleen omdat hij geen verschil heeft kunnen horen of zouden er andere argumenten zijn?

Kom er maar in Huub.   ;)

Dat weet ik nog, was een mooi moment. En Huub heeft echt zijn best gedaan, daar lag het niet aan. De rest ook trouwens.

Groet,
Jacco

Hey Jacco! Ja was zeker gezellig en zeker leerzaam. Ik heb 2 keer zo’n Sony aangeschaft: 1 keer toen Ruud13 hem aanbeval (die was na inspelen en beluisteren al gauw weer verkocht) en de 2e voor dit vergelijk. Ondanks dat het kennelijk pure high end was daarna ook weer gauw verkocht. Het lijkt een eeuwigheid geleden.

Nu heb ik een (voor Naim) middenklasse Naim eindversterker. Die heb ik een paar weken naast een Bryston 2BSST2 gehad; ik had minimaal 2000 euro overgehouden als de Bryston het stokje had kunnen overnemen. Maar helaas klonk de Bryston mij te neutraal, ondanks de onmiskenbare kwaliteit. Naim heeft toch iets speciaals. Of dat komt door een bepaalde vervorming of een of andere kwaliteit zullen we nooit weten want de discussie hierover gaat onmiddellijk na deze post al vast lopen.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #49 Gepost op: 09 maart 2019, 14:23:00 »
Hey Huub! Zeker lang geleden.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #50 Gepost op: 09 maart 2019, 14:41:47 »
Hey Huub! Zeker lang geleden.

Groet,
Jacco

 ;)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #51 Gepost op: 09 maart 2019, 17:13:52 »
Geen reden om daar vanachter een toetsenbord kritiek op uit te oefenen lijkt me.

Klopt Huub.  Maar wij kennen elkaar en wellicht dat zoiets het grote verschil maakt.   :love:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #52 Gepost op: 10 maart 2019, 15:37:09 »
En ja, vergeet niet dat sommige mensen zo druk bezig zijn met kabeltjes...geluidjes...hoor ik het wel goed of moet mijn 230v stekker anders in het stopcontact figuren. Dat ze helemaal vergeten waar het om gaat: genieten van muziek. Net wat jij zegt Hififreak als ze blind iets luisteren vallen ze door de mand. Ik hou van een goede audio set, die best oud mag zijn, omdat oude apparatuur toch verrassend goed kan klinken (vandaar mijn verkoop van mijn nieuwe spul, zoals mijn Dali luidsprekers). Toch wel jammer van mijn centen dat ik er achter ben gekomen dat een setje Translator Reflection echt beter presteren dan een nieuwe set Dali Opticon 5 luidsprekers...

Hoe verhouden de Translator Reflection speakers zich eigenlijk in de woonkamer ten opzichte van de Dali Opticon 5 speakers in je mancave? Het zijn toch verschillende ruimtes met een totaal andere oppervlakte en akoestiek. Ga je het spreekwoordelijke gat dat de Opticon's achterlaten nog aanvullen met andere luidsprekers?