Auteur Topic: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?  (gelezen 5827 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #30 Gepost op: 08 maart 2019, 14:34:52 »
Ik heb er een weggegeven aan een liefhebber, die haar dagelijks tot groot genoegen gebruikt i.c.m. zijn Dali-speakers en vintage draaitafel.

Er was voor de rest voldoende animo, echter was ik niet overtuigd van hun goede bedoelingen en dan houdt het voor mij op.   8)
En het eet geen brood en is niet vervelend.  ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #31 Gepost op: 08 maart 2019, 14:40:45 »
Op Huubs reactie afgaand trek ik de conclusie dat de aversie diep zit. 
Louter en alleen omdat hij geen verschil heeft kunnen horen of zouden er andere argumenten zijn?

Kom er maar in Huub.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #32 Gepost op: 08 maart 2019, 14:53:58 »
Op Huubs reactie afgaand trek ik de conclusie dat de aversie diep zit. 
Louter en alleen omdat hij geen verschil heeft kunnen horen of zouden er andere argumenten zijn?

Kom er maar in Huub.   ;)
...

Nee joh, kwam stomtoevallig langs ‘het is hier zo rustig’ topic en dit was het enige onrustige wat ik zo gauw kon verzinnen. ;D

Wat verschillen betreft: jij hebt ooit zelfs aangetoond dat we blind geeneens verschil horen tussen een enorme Genesis met heel veel tweeters en een subwoofer en een Adam monitortje. Dat je dan ook geen verschil tussen versterkers hoort verbaast me niets.

Daarom heb ik nu een Naim 250dr eindversterker. Je hoort geen verschil maar het klinkt oh zo lekker! Pas nog vergeleken met een Bryston 2BSST2 die ik een weekje in huis had. Die mocht al gauw naar een ander baasje.

Daardoor dacht ik aan jou... alles (een beetje) wel?  :love:

« Laatst bewerkt op: 08 maart 2019, 14:59:15 door HuubF »
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #33 Gepost op: 08 maart 2019, 14:57:53 »
Daarom heb ik nu een Naim 250dr eindversterker. Je hoort geen verschil maar het klinkt oh zo lekker!
Pas nog vergeleken met een Bryston 2BSST2 die ik een weekje in huis had. Mijn hemel, wat een verschil!

Daarom dacht ik aan jou... alles (een beetje) wel?  :love:

Ik mag niet klagen lieverd.   ;)  We worden allemaal een dagje ouder en daarbij dient de narigheid zich ook aan.  Maar goed, klagen heeft ook geen zin. 
Het komt er immers opaan wat we ervan maken.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #34 Gepost op: 08 maart 2019, 15:01:52 »
Daarom heb ik nu een Naim 250dr eindversterker. Je hoort geen verschil maar het klinkt oh zo lekker!
Pas nog vergeleken met een Bryston 2BSST2 die ik een weekje in huis had. Mijn hemel, wat een verschil!

Daarom dacht ik aan jou... alles (een beetje) wel?  :love:

Ik mag niet klagen lieverd.   ;)  We worden allemaal een dagje ouder en daarbij dient de narigheid zich ook aan.  Maar goed, klagen heeft ook geen zin. 
Het komt er immers opaan wat we ervan maken.   8)

Nou inderdaad... ik begin de dag met 5 pillen en eindig hem met 3. Nog meer dan m’n moeder.

Maar zolang we een beetje muziek kunnen luisteren houden we het nog wel een tijdje vol.  worship1
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #35 Gepost op: 08 maart 2019, 15:03:11 »
Laten we ervoor gaan en dagelijks het leven vieren.   Yeah


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #36 Gepost op: 08 maart 2019, 15:05:19 »
Laten we ervoor gaan en dagelijks het leven vieren.   Yeah

Ja daarom is het hier zo rustig...
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #37 Gepost op: 08 maart 2019, 15:05:47 »
 ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #38 Gepost op: 08 maart 2019, 22:44:32 »
 :)
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2019, 12:58:37 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #39 Gepost op: 08 maart 2019, 23:13:19 »
Het forum is na de vele M&G een soort fb boek geworden.
De gezichten bij de tekst leest nu soms makkelijker.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #40 Gepost op: 09 maart 2019, 09:25:10 »
Het forum is na de vele M&G een soort fb boek geworden.
De gezichten bij de tekst leest nu soms makkelijker.
En er zijn meerdere fora met elk hun eigen deelnemers en denkwijzes zodat discussies onder de deelnemers zelden worden. Zo af en toe komen er onrustige mensen langs dan is er discussie maar onrustige mensen komen snel en gaan snel, einde discussie.
Eens buizen altijd buizen.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #41 Gepost op: 09 maart 2019, 11:34:14 »
Het forum is na de vele M&G een soort fb boek geworden.
De gezichten bij de tekst leest nu soms makkelijker.
En er zijn meerdere fora met elk hun eigen deelnemers en denkwijzes zodat discussies onder de deelnemers zelden worden. Zo af en toe komen er onrustige mensen langs dan is er discussie maar onrustige mensen komen snel en gaan snel, einde discussie.

Ik zit al vanaf hifi.nl op forums dus nu al zo'n jaar of 15. In de loop der jaren heeft er een soort 2-deling plaatsgevonden, precies zoals in de rest van de maatschappij. We vinden het kennelijk leuk om ons tegen elkaar af te zetten in groepjes.

Maar na 10 jaar ben je de discussie over de vraag of je verschillen nou wél of niet hoort behoorlijk zat. Sommigen vinden dat alles hetzelfde klinkt, inclusief dac's en versterkers. Sommigen vinden dat zelfs een snoertje kan uitmaken. En dan hebben we het nog niet eens gehad over esoterische zaken zoals audiotegels.

Maar de meeste mensen zijn helemaal niet zo'n hifi-extremist en hangen er gewoon ergens tussenin. Zoals in de maatschappij de meerderheid gewoon gematigd is. Je hoort ze alleen niet zo. Soms stemmen ze zelfs niet eens meer.

En als dan ook nog de extremen het een beetje zat zijn wordt het stil.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #42 Gepost op: 09 maart 2019, 11:56:40 »
Even los van de tweedeling. 

Tegenwoordig is alles zo'n beetje high-end als het maar vintage is, met belachelijke prijzen die geen grenzen kennen.
Als je kijkt op de groepjes van FB, dan zie ik daar heel veel onwetendheid en raken de beweringen soms kant nog wal (lees: geven het gebrek aan kennis weer).

Verder blijft de hobby nog steeds boeien, ondanks dat ik alles zou kunnen verkopen op een beperkt aantal doosjes na.
Van de Pencils word ik nog steeds vrolijk i.c.m. een B60, maar dat kan volgens sommigen niet.
Die denken dat het allemaal anders moet en als je dan soms ziet, na alle kritiek, hoe hun eigen audio-opstelling is dan weet je het oordeel helemaal te plaatsen.

Kortom: De hobby is erg veelzijdig met veel profeten die weg naar het Walhalla denken gevonden te hebben.
Wellicht mijn navigatie maar weer eens laten updaten.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #43 Gepost op: 09 maart 2019, 12:17:19 »
Even los van de tweedeling. 

Tegenwoordig is alles zo'n beetje high-end als het maar vintage is, met belachelijke prijzen die geen grenzen kennen.
Dat is wel jammer, vooral de hoge prijzen. Sommige merken blijven goed spul leveren tegen betaalbare prijzen. Zo zijn de Yamaha versterkers zeer mooi om te zien, met een seventies look, maar van binnen met moderne techniek en voor een goede prijs. Wat mij wel is opgevallen nadat ik weer mijn audio hobby opgepakt heb: kwaliteit luidsprekers uit de jaren 70/80 mits goed onderhouden, doen niet onder of presteren soms beter dan nieuw spul.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #44 Gepost op: 09 maart 2019, 12:34:53 »
Tegenwoordig is alles zo'n beetje high-end als het maar vintage is, met belachelijke prijzen die geen grenzen kennen...

Hoge prijzen zijn van alle tijd, die Brystons van jou zijn ook niet echt goedkoop. :evil: Ik zie juist dat de prijzen voor heel fatsoenlijk klinkende apparaten omlaag gaan. Ik heb een halfjaartje een Naim Atom in huis gehad waar je alleen speakers aan hoeft te knopen. Het is dat ik een voorliefde voor ongevoelige speakers heb want anders zou hij er nog gewoon staan.

...Van de Pencils word ik nog steeds vrolijk i.c.m. een B60, maar dat kan volgens sommigen niet...

Ik word al vrolijk als ik het lees! Kan niet fout zijn, wat kan dan niet volgens sommigen?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)