Auteur Topic: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?  (gelezen 5825 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #15 Gepost op: 07 maart 2019, 23:13:13 »
Toch wel lekker dat we gewoon kunnen ouwehoeren zonder strond-opmerkingen....
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #16 Gepost op: 07 maart 2019, 23:16:22 »
Ik ga dit weekend in de stoel hangen en knallen met die beauties.   8)
Het weer is er naar, luisterweer. Ben druk met de gekregen jazzcollectie. Heb het boek "Jazz voor Dummies" uit de kast gehaald.
Dit boekje is een soort van leidraad voor mij om te ontdekken wat de echte jazzmannen interessant vinden en verduld het meeste wat er in staat zit in de collectie.

« Laatst bewerkt op: 07 maart 2019, 23:29:58 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #17 Gepost op: 07 maart 2019, 23:16:49 »
Strontopmerkingen komen meestal van personen die zichzelf hoger achten dan een ander en in het echie niet opvallen in een gezelschap van twee personen of meer.  Of ze schreeuwen hard om andere tekortkomingen te compenseren.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2019, 23:17:05 »
Begin mijn weekend weer in mijn  favoriete platen zaak met de band Irrelephant bij Staffhorst muziek. Maar bedankt heren voor deze wijze les!

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #19 Gepost op: 07 maart 2019, 23:19:28 »
Ik ga dit weekend in de stoel hangen en knallen met die beauties.   8)

Doe je goed Henk, denk dat in de loop der jaren alle zin en onzin over onze hobby de revue al een keer gepasseerd is.

De rest is een persoonlijke keuze.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #20 Gepost op: 07 maart 2019, 23:25:52 »
Ik richt me niet zo zeer op de onzin.  Ik vind het kunstje nog steeds te leuk en daarom voer ik 't af en toe op. 
D.i. voor erg weinig een alleszins verbazend geluid te laten horen.  Kijk, dat velen er niet aan willen is prima, maar met oogkleppen op vallen ze er allemaal voor.

Ooit een kerel bijna gestrekt zien gaan toen hij erachter kwam dat hij naar de woodcone-tjes zat te luisteren.  Kijk, da's ook hobby.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #21 Gepost op: 07 maart 2019, 23:34:39 »
En ja, vergeet niet dat sommige mensen zo druk bezig zijn met kabeltjes...geluidjes...hoor ik het wel goed of moet mijn 230v stekker anders in het stopcontact figuren. Dat ze helemaal vergeten waar het om gaat: genieten van muziek. Net wat jij zegt Hififreak als ze blind iets luisteren vallen ze door de mand. Ik hou van een goede audio set, die best oud mag zijn, omdat oude apparatuur toch verrassend goed kan klinken (vandaar mijn verkoop van mijn nieuwe spul, zoals mijn Dali luidsprekers). Toch wel jammer van mijn centen dat ik er achter ben gekomen dat een setje Translator Reflection echt beter presteren dan een nieuwe set Dali Opticon 5 luidsprekers...
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2019, 23:39:57 door mmuetst »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #22 Gepost op: 07 maart 2019, 23:40:22 »
Het kan denk ik altijd wel beter, maar de laatste kleine stapjes kosten altijd het meeste moeite en de meeste knaken. Maar ik kan ook genieten van een simpel setje. Gewoon helemaal naar mijn zin met iets totaal niet high-endigs. Genieten en laten genieten, ieder op zijn eigen manier. En ik kan er dan ook weer van genieten als ik zie hoe iedereen dat hier doet. Wordt alleen weleens een beetje pissig als ik dan ineens op een ander zijn manier moet gaan genieten... Pffffff wat een verhaal.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #23 Gepost op: 07 maart 2019, 23:40:31 »
Ik krijg volgende week een luistergenoot uit Aduard op bezoek en dan komen alle luidsprekers weer tevoorschijn, JMR's, Mission's, Philipsen en de B&W's, ze passeren allemaal de revue.  Het is gewoon mooie hobby om het allemaal te laten horen.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2019, 23:49:27 »
Het kan denk ik altijd wel beter, maar de laatste kleine stapjes kosten altijd het meeste moeite en de meeste knaken. Maar ik kan ook genieten van een simpel setje. Gewoon helemaal naar mijn zin met iets totaal niet high-endigs. Genieten en laten genieten, ieder op zijn eigen manier. En ik kan er dan ook weer van genieten als ik zie hoe iedereen dat hier doet. Wordt alleen weleens een beetje pissig als ik dan ineens op een ander zijn manier moet gaan genieten... Pffffff wat een verhaal.


Groeten, Ando.
Tja soms willen mensen  maar niet dat voetje tussen die deur weg halen   ;) . Ik ga mensen hier niet bekeren tot Translator, Magnapan of Jensen, maar als ze een keer willen luisteren (bij mij zonder oogdoeken, maar wel een lekker bakkie koffie een/of biertje) dan zijn ze welkom. En zo zie ik meer mensen bij elkaar over de vloer komen. Als Canon amateur fotograaf heb ik ook altijd prettig met Nicon fotografen samengewerkt  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #25 Gepost op: 07 maart 2019, 23:49:54 »
En ja, vergeet niet dat sommige mensen zo druk bezig zijn met kabeltjes...geluidjes...hoor ik het wel goed of moet mijn 230v stekker anders in het stopcontact figuren. Dat ze helemaal vergeten waar het om gaat: genieten van muziek. Net wat jij zegt Hififreak als ze blind iets luisteren vallen ze door de mand. Ik hou van een goede audio set, die best oud mag zijn, omdat oude apparatuur toch verrassend goed kan klinken (vandaar mijn verkoop van mijn nieuwe spul, zoals mijn Dali luidsprekers). Toch wel jammer van mijn centen dat ik er achter ben gekomen dat een setje Translator Reflection echt beter presteren dan een nieuwe set Dali Opticon 5 luidsprekers...
Dan zijn ze zo bezig met allemaal kabel en stroom zaken bij hun eigen set en denken het goed voor elkaar te hebben, horen ze niet dat luidsprekers verkeerd zijn aangesloten. Uit fase en dat is echt wel hoorbaar, helemaal bij de eigen set. Of dat ze niet horen dat het mono geluid is.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2019, 09:34:54 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #26 Gepost op: 08 maart 2019, 08:00:03 »
De discussie is tweeledig.  Men zegt dat zo'n draadje werkelijk verandering geeft maar staat vaak niet openvoor de gedachte dat de luisteraar zelf het verschil maakt omdat hij of zijn weet dat er iets anders in de keten zit.  Blijft m.i. een boeiende discussie die het waard is om gevoerd te worden maar ik schat dat we daar niet uit gaan komen.

Den mensch is zo gemakkelijk te beïnvloeden, zo weet ik uit ervaring.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #27 Gepost op: 08 maart 2019, 09:44:55 »
Als er geluisterd wordt naar verschillen is het wel gemakkelijk dat de muziek bekend is waar naar geluisterd wordt. Uit ervaring weet ik dat dat niet altijd het geval is. Iemand kon wel het verschil horen tussen verschillende interlinks maar had niet in de gaten dat ergens links / rechts door elkaar waren gehaald. Als je de muziek kent weet je wat er links / rechts uit de luidsprekers moet komen.
Eens buizen altijd buizen.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #28 Gepost op: 08 maart 2019, 11:02:12 »
Strontopmerkingen komen meestal van personen die zichzelf hoger achten dan een ander en in het echie niet opvallen in een gezelschap van twee personen of meer.  Of ze schreeuwen hard om andere tekortkomingen te compenseren.   ;D

Zeg HF, is die stapel Sony TA FE370's nou al een keer verkocht aan een 'liefhebber' of heeft de schrootafhaal zich er inmiddels liefdevol over ontfermd?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is het zo rustig? of ligt dit aan mij?
« Reactie #29 Gepost op: 08 maart 2019, 13:34:57 »
Ik heb er een weggegeven aan een liefhebber, die haar dagelijks tot groot genoegen gebruikt i.c.m. zijn Dali-speakers en vintage draaitafel.

Er was voor de rest voldoende animo, echter was ik niet overtuigd van hun goede bedoelingen en dan houdt het voor mij op.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.