Auteur Topic: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?  (gelezen 18244 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #30 Gepost op: 04 februari 2019, 00:26:29 »
Ik hoor wel bij die lui dat als ik een voortrap koop,dan koop ik de passende eindrap erbij,en ik ben niet de enigste op deze wereld

die dat doet. dus uitspraken hoe deze voortrap klinkt vind ik niet objectief.Het kan soms wel klinken maar meestal niet.

Ik koop dan liever alles in 1 behuizing. :police:
Dan moet je de versterker die je voorstelt niet kopen Bram, is namelijk een eindversterker (wel met regelbare ingang) maar toch een eindversterker.

Deze versterker heb ik als voorbeeld genomen niet meer of minder.Mijn buizenverstand rijkt niet verder als een lafayet uit

±1968 toen ik nog 18 was en het enigste wat ik nog weet is dat er 2 gaatjes achterop zaten waar je de bias met kon regelen.

ik deed dat op gevoel want draaide ze ik te ver los dan ging ie over de edge dus overstuur raakte hij dan.

Ben dit topic begonnen als totale leek maar het begin is er.

Ik sluit mij nergens voor af heb omtrent deze materie een open mind,dus het tegenovergestelde van Paul en Rene :love:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #31 Gepost op: 04 februari 2019, 01:09:43 »
Ik sluit mij nergens voor af heb omtrent deze materie een open mind,dus het tegenovergestelde van Paul en Rene :love:
Dit heeft een nadere verklaring nodig. :think: Of bedoel je "eens buizen altijd buizen"
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #32 Gepost op: 04 februari 2019, 08:21:04 »
Je had ook eens achter je toetsenbord kunnen komen Bram, en naar een M&G kunnen gaan.

Zijn wat dat aangaat genoeg mogelijkheden geweest.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #33 Gepost op: 04 februari 2019, 09:58:04 »
Je had ook eens achter je toetsenbord kunnen komen Bram, en naar een M&G kunnen gaan.

Zijn wat dat aangaat genoeg mogelijkheden geweest.

Zekers maar om een treffen van buizenboy's met een rotsvaste overtuiging dat spul uit china niet deugd en het spulletje

vergelijkt met kroepoek, nasi & bami zegt mij voldoende.Dus ik ken Rene's en jouw standpunten omtrent chinesen voldoende.

Het enigste waar ik enigsinds vetrouwen in heb is Jacco en Mmuetst.Jacco op het gebied van versterkers etc,alleen zijn vastelling

van alle versterkers klinken eender dat bestrijd ik,ergens vermoed ik dat hem ook niet boeit,en dat mag :)

Dan hebben we ook het gegeven van 1 keer buizen altijd buizen word door jullie tweetjes nergens onderbouwd van waarom?

Was trouwens Be-Tweeter vergeten als de alrounder op hi fi gebied :)

« Laatst bewerkt op: 04 februari 2019, 10:51:43 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #34 Gepost op: 04 februari 2019, 10:16:26 »
Ha, Bram heeft geen vertrouwen in mijn persoon... Doe ik toch iets goed😂

An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #35 Gepost op: 04 februari 2019, 10:37:38 »
Ha, Bram heeft geen vertrouwen in mijn persoon... Doe ik toch iets goed😂

Heb je overzien kerel! stop nee je hoort erbij :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #36 Gepost op: 04 februari 2019, 10:52:43 »
Dan hebben we ook het gegeven van 1 keer buizen altijd buizen word door jullie tweetjes nergens onderbouwd van waarom?
Onderbouwen waarom buizenversterkers? Wil wel uitleggen hoe ik tot buizenversterkers ben gekomen. Dat was toeval, tijdens de SKIK fietsroute die we fietsten in 2002 . Die loopt door beider geboortegrond en ook langs het huis van kameraad Frens die de buizenversterkers maakt. Even langs Frens wat drinken en tijdens dat bezoek ging het over voorversterkers. Ik wou wel een nieuwe en had gekeken naar een Naim maar die was veel te duur. Nou zei Frens neem dan deze maar eens mee, een prototype buizen vv die hij had ontwikkeld. Voorversterker in de fietstas en die mee naar huis genomen. Deze staat hier nog steeds in de kast. De echte is van koper plaat gemaakt en verchroomd. Dat vond Stieneke te veel blingbling, het was goed maar de vv moest een onopvallende kleur krijgen. Die van mij is van aluminium plaat en Alfasud groen gespoten. De eindversterker, ook een ontwikkeling van Frens, is een jaar later gekomen, aluminium plaat en groen. Van beide versterkers zijn er 6 gemaakt die  nog steeds bij muziekliefhebbers staan te spelen. De eindversterker heeft RS1003 eindbuizen, niet voor de hand liggend maar Frens maakt ze als hobby en wil het als uitdaging met speciale buizen doen. Deze eindversterker doet nog steeds dienst bij mij, de vv is ondertussen  vervangen door een ander type, ook ontwikkeld door Frens. In deze vv ook niet alledaagse buizen, de buizen die het werk doen zijn buizen van het type 37 uit 1940, ontwikkeld in de jaren 30. Er zaten eerst buizen type 76 in als proef zijn er 37 in gekomen en die zitten er nu nog steeds in.
Het klinkt goed en dat is voor mij voldoende, andere versterkers doen het net zo goed maar dat interesseert mij niet zo. Dat ze ontwikkeld en gemaakt zijn door een kameraad vind ik ook een bijzonder gegeven wat erg meetelt voor mij. Ik ben heel tevreden met mijn geluid en hoef niets anders. Door luisterbezoeken kom ik ervoor mijzelf steeds weer achter dat het geluid wat ik op zolder heb voor mij goed is.
Dat het spul uit China, van Chinese oorsprong,  niet deugd zeg ik niet maar ik hoef het niet. Dat mijn Marantz cd speler waarschijnlijk gemaakt is in China zal zijn maar er is dan wel iemand van Marantz die oplet dat wat erin komt ook volgens afspraak is. Niet dat er ineens goedkopere of net niet onderdelen in komen.
Onderbouwing?, buizenversterkers gemaakt door een kameraad, door een hobby van iemand anders heb ik buizenversterkers. Ik vind ze mooi, betrouwbaar, anders en doen waar ze voor gemaakt zijn. Ik ben heel tevreden.
Voor de buizen luisterde ik naar een Rotel 980 versterker set. Naar buizen luisterend merkte ik dat ik minder gauw luistermoe werd, kon er veel langer naar luisteren. Vast door het zacht oranje licht wat uit de buizen schijnt, hypnose  ;D
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2019, 21:57:34 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #37 Gepost op: 04 februari 2019, 10:56:17 »
Bram, emoties overmannen me! 😃
Buizen hebben ontegenzeggelijk hun charme maar ik vermaak me muzikaal voornamelijk met halfgeleiders. Alleen mijn gitaar gaat door een paar buisjes voor de broodnodige vervorming..

An inability to grasp science is no argument against it....

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #38 Gepost op: 04 februari 2019, 11:27:48 »
Kunnen we weer met z,n allen door 1 deur.  zwaaizwaai :yeah:

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #39 Gepost op: 04 februari 2019, 12:00:27 »
Hier gebeuren mooie dingen :'(
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #40 Gepost op: 04 februari 2019, 12:44:29 »
 :love: zakdoekje John ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #41 Gepost op: 04 februari 2019, 12:53:25 »
:love: zakdoekje John ?
Ik ben inmiddels uitgehuild, maar fijn dat je even aan me denkt..
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #42 Gepost op: 04 februari 2019, 20:17:19 »
Zekers maar om een treffen van buizenboy's met een rotsvaste overtuiging dat spul uit china niet deugd en het spulletje
vergelijkt met kroepoek, nasi & bami zegt mij voldoende.
Bram je hoeft niet bang te zijn Paul en ik doen niets we zijn alleen maar enthousiaste buizenliefhebbers dus als een M&G is kun je gerust komen. Dat het spul uit China niet deugd beweren we niet, we hoeven het niet. Zou het al helemaal niet kopen via Aliebaba, daar koop ik sowieso niets.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2019, 22:38:51 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #43 Gepost op: 04 februari 2019, 20:42:06 »
Nog even en we hebben hier twee afdelingen.... Moet ik in een spagaat met de hybride.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is er mis met chinese buizen versterkers?
« Reactie #44 Gepost op: 04 februari 2019, 20:55:14 »
Ok begrijp het verhaal van Renes maar al te goed. Ik heb zelf ooit een leuke 10 watt versterker gebouwd met de EL84 buisjes maar door een ontwerp fout van mij is er een transformator in rook opgegaan. Het idee kwam van audio club Zwolle waar we onder begeleiding van buizen expert Bert Fruitema (helaas leeft deze man niet meer) deze versterkers zelf bouwden. Was zelf pas later gestart met mijn buizen project want anders had Bert mij zeker gewezen op mijn ontwerp fout. Maar toch een jaartje van deze versterker kunnen genieten.
Hier een aantal plaatjes wat Bert allemaal knutselde aan mooie versterkers (volgens mij was zijn audio merk Alfi (werkte ook veel samen met luidspreker fabrikant Xanadu en kwamen ook vaak samen sets op de club demonstreren).





Persoonlijk zou ik niet zo snel zomaar een versterker van Ali Express kopen (ook niet als het een wat bekender merk is als Cayin) risico dat er bijvoorbeeld slechte kwaliteit buizen geleverd worden of dat er andere problemen zijn...en dan...weg zuur verdiende geld. Ja je krijgt wel garantie...maar ga je de versterker weer terug sturen naar China....Er zijn een importeur die veel Chinese versterkers verkopen. Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee...misschien andere leden?

http://www.highendshop.nl  (zij hebben bijvoorbeeld een hele betaalbare versterker die ook een afwijkende buis gebruikt:

Je moet wel van die bling bling gouden boven plaat houden  ;)

« Laatst bewerkt op: 04 februari 2019, 20:57:59 door mmuetst »